Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-15, 07:29
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Då har du inte tittat särskilt noga.

Nä, dom flesta skriver thc-fritt. Under 0.3% thc räknas som thc-fritt. En del specifierar exakt. En del har labbrapporter.

Utbudet varierar ju hela tiden, just nu hittar jag bara den här som uttryckligen säger att det är lite thc i https://www.naturecan.se/collections...41145199001781

Jodå. Alla extrakt gjorda av inom Europa tillåten cannabis sativa "i dess helhet" är tillåtna, så länge de går under 0.3% thc.

Inte sedan EU klargjorde att beredningar ÄR tillåtna så länge de är under 0.2% thc - som i år höjdes till 0.3%. Har ju gett dig länken till själva domen för tusan. Det trumfar tidigare beslut från Sverige.

Sök på thc i det här dokumentet
https://curia.europa.eu/juris/docume...=1&cid=6254704

Nej, Du har tyvärr fel. 0,0% THC för beredningar som gäller i Sverige.

Från Läkemedelsverket:

Högsta domstolen har i mål B 177‍-‍19 dömt att undantaget för industrihampa inte gäller för beredningar. CBD‍-‍oljor som också innehåller THC är därför narkotika, och innehav eller försäljning av sådana oljor kan då vara olaglig.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/kopa-anvanda-och-hantera/kopa-medicin/kopa-medicin-pa-natet/cannabidiol-cbd#hmainbody5

Förövrigt fett skeptiskt mot HHC - bara en tidsfråga innan spice 2.0 blir förbjudet
Citera
2023-05-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det förklarar saken.
Du hade förmodligen upplevt ungefär detsamma om du rökte en vanlig joint och efteråt gett liknande åsikt om cannabis som drog.

Mycket möjligt. Har bara testat 2 ggr tidigare och det var för typ 20 år sedan och var full båda ggr så svårt att säga vad det gjorde egentligen. Hade väl förväntat mig något skönt avslappnat rus bara
Citera
2023-05-15, 10:55
Medlem
Har provat hhc 16 "bra" gånger nu på 3 veckor. Jag gillar otroligt nog inte att vara "stenad" som efter att ha läst på verkar vara huvudeffekten jag får av hhc. Om jag tar för lite är det för mild effekt och annars är jag för påverkad längre tid än behagligt o bra stenad. Med det sagt så när det är bra nivå på effekten så visst gillar jag det såklart, men gillar inte att jag blir bedlocked så ofta..

Dessutom har jag tagit alldeles för mkt på kort tid vilket är typiskt mig och anledningen till att jag gav bort allt till en person som brukar hhc. Hade ganska mkt kvar så han blev glad och jag blev glad att bli av med skiten som jag kallar det.

Snabbt efter jag börjat med hhc blev jag mindre intresserad o motiverad av sånt jag vanligen mår bra av och gillar starkt. Blev mindre produktiv.

Det var skoj o spela tv-spel på hhc men majoriteten av gångerna blev jag bedlocked pga så skönt o vila eller mådde för dåligt pga för påverkad..

Jaja önskar er som gillar hhc att det inte blir klassat snabbt. Förstår iaf nu folk som säger att alkohol är mkt värre än cannabis (fast jag inte provat thc).

En positiv sak när folk som jag som inte testat thc provar hhc är att många kommer få en mkt bättre och ej vinklad syn på cannabis..

Skrattretande när mest äldre super skallen av sig regelbundet och tycker samtidigt att cannabis i stort sett är en dödssynd.

Annars så första gången jag provade hhc liknade jag det med lsd. Skrattar lite åt det nu, men var på tok för påverkad och chocken gjorde nog i mitt fall att jag liknade det med lsd.
Citera
2023-05-15, 11:54
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12

Från Läkemedelsverket:

Högsta domstolen har i mål B 177‍-‍19 dömt att undantaget för industrihampa inte gäller för beredningar. CBD‍-‍oljor som också innehåller THC är därför narkotika, och innehav eller försäljning av sådana oljor kan då vara olaglig.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/kopa-anvanda-och-hantera/kopa-medicin/kopa-medicin-pa-natet/cannabidiol-cbd#hmainbody5

Förövrigt fett skeptiskt mot HHC - bara en tidsfråga innan spice 2.0 blir förbjudet

Du har helt rätt
Citera
2023-05-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
. Annars så första gången jag provade hhc liknade jag det med lsd. Skrattar lite åt det nu, men var på tok för påverkad och chocken gjorde nog i mitt fall att jag liknade det med lsd.

Nu citerar jag inte hela ditt inlägg men som du sa så verkar många hålla med om att det är en väldig "head high" alltså att man blir väldigt stenad. Iom att det är en vape och några extra hits gör stor skillnad är det nog lättare att nå nivår höga nog att trippa på jämför med cannabis. Det är ju någon form av concentrat trots allt. Kanske är samma med cannabisoljor, jag vet inte då jag inte har testat varken det eller HHC.

Men jag är nyfiken på att testa. Har läst på en del , och främst läst folks egna rapporter under de senaste 2 veckorna. Deal-breaker för mig är att det verkar finnas en risk för att HHC syns på tester ämnade för THC i villet fall jag i så fall lika gärna kan röka weed.
Citera
2023-05-15, 14:02
Medlem
Liberationfronts avatar
Testade nyligen tyckte den var ok. Har rökt vanligt rätt länge men haft längre pauser. Gillade ruset mer milt och behagligt.
Citera
2023-05-15, 16:22
Moderator
Mr.Woodss avatar
Det finns en tråd om drogtester, den finner vi här: (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2/LÄS 1:a inlägget

Nu har jag tröttnat på att radera inlägg om drogtester i denna tråd, varför den som ändå envisas med att posta sådana kommer att få en varning.

/Moderator
Senast redigerad av Mr.Woods 2023-06-09 kl. 13:54.
Citera
2023-05-15, 21:14
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12

Från Läkemedelsverket:

Som sagt så är det där från innan EU:s domslut.
Citera
2023-05-15, 21:31
Medlem
sluskjohans avatar
Hhc är lagligt i sverige och finns att köpa från mängder av butiker. Personligen tycker jag det är en underbar drog, noll ångest eller depression samt 100% eufori jämfört med bajs cannabis. Så sjukt jävla bra drog. Köper vapes med hhc.
Citera
2023-05-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Hhc är lagligt i sverige och finns att köpa från mängder av butiker. Personligen tycker jag det är en underbar drog, noll ångest eller depression samt 100% eufori jämfört med bajs cannabis. Så sjukt jävla bra drog. Köper vapes med hhc.

Det verkar vara väldigt stort spann på upplevelser. Jag känner inte alls igen mig i din beskrivning.

Det är tvärtom för mig. Stor ångest, stress och illamående. Exakt 0% eufori.

Är dock glad för din skull.
Citera
2023-05-16, 07:47
Medlem
KillingSpres avatar
Fortf inget svar från drherbal angående återbetalning.. Men fått leverans av partybolaget nu och tog deras 85%, tycker den är nice. 2-3 bloss gör mig bäng ungefär som vanligt röka faktiskt. Har rökt i 16+ år vanlig cannabis.
Citera
2023-05-16, 09:37
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Som sagt så är det där från innan EU:s domslut.

Som sagt jag ringde och pratade med Läkemedelsverket och dom uppger att den domen gäller fortfarande i Sverige och detta trotts eu domen
Det måste komma ett domslut på att lagen gäller i Sverige oxå. Som jag skrev innan alkohol är fritt i eu utom i Sverige då vi har Systembolaget. Alltså medlemsländerna kan få undantag trots att det är annorlunda i eu. Tror du inte mig så ring Läkemedelsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in