2021-10-17, 22:06
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Punkteringsfria däck betyder inte att däcken är solit gummi. Det betyder bara att det finns en slitbana monterad runt navet på fälgen, så att fordonet kan fortsätta färd på fälgen i låg fart. Ett punkterat "punkteringsfritt" däck klarar inte undanmanövrar i hög fart.

Det troligaste scenariot är att bilen fått punktering
kränger till och går in i vajrarna. Bilen kastas ur från vajrarna och föraren tappar kontrollen när han försöker parera. Får sladd och går in i vajrarna igen. Den gången brantare vinkel så bilen går igenom och in på fel körbana.

Takk for godt svar. Så da kan man si at punkteringsfrie dekk ikke er lagd for høye hastigheter.

Alternativt burde man benyttet dekk med en støttering:

https://club.autodoc.co.no/magazin/p...-og-egenskaper
Senast redigerad av Vannlilje 2021-10-17 kl. 22:10.
Citera
2021-10-17, 22:07
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Punkteringsfria däck betyder inte att däcken är solit gummi. Det betyder bara att det finns en slitbana monterad runt navet på fälgen, så att fordonet kan fortsätta färd på fälgen i låg fart. Ett punkterat "punkteringsfritt" däck klarar inte undanmanövrar i hög fart.

Det troligaste scenariot är att bilen fått punktering
kränger till och går in i vajrarna. Bilen kastas ur från vajrarna och föraren tappar kontrollen när han försöker parera. Får sladd och går in i vajrarna igen. Den gången brantare vinkel så bilen går igenom och in på fel körbana.
Hur har du kommit till den slutsatsen? Inga stolpar visar tecken på att en bil åkt in i vajrarna på höger sida.
Citera
2021-10-17, 23:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Takk for godt svar. Så da kan man si at punkteringsfrie dekk ikke er lagd for høye hastigheter.

Alternativt burde man benyttet dekk med en støttering:

https://club.autodoc.co.no/magazin/p...-og-egenskaper

Det var däck med støttering - det är standard på dessa bilar.
Citera
2021-10-17, 23:18
Medlem
statsterrorists avatar
Hade bilen trådlös utrustning för kommunikation såsom Rakel?
Hade föraren pratat i mobil innan kraschen?
Ökar sannolikheten för allvarliga förarmisstag vid nyttjande av trådlös teknik?

Kan man störa och manipulera människors hjärnfunktion från avstånd? Exempelvis genom att använda s.k. non lethal weapons, eller sådan teknologi som gav upphov till det s.k. Havanna-syndromet (diplomaterna)?

Så mycket elektronik i dagens bilar. Kan man störa/påverka bilars funktion från avstånd, medelst exempelvis ovan nämnda vapen/tekniker?

Minst sagt olustigt att Vilks omkommer drygt ett dygn efter att ha åkt denna (polis)Ride; https://www.youtube.com/watch?v=FY_EgOyisGY En riktig tillfällighet, måste varit någon polisgud som inte tyckte om honom.

Om folk bara visste hur långt utvecklingen vad gäller fjärrtekniker/fjärrvapen (och AI) kommit, om inte annat så för deras eget bästa. Nu kan man utreda kraschen (och brott generellt) till förbannelse, men utan att ens ta i beräkning att sådana kan ha använts.
Senast redigerad av statsterrorist 2021-10-17 kl. 23:23.
Citera
2021-10-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag förstår det du säger, och köper en del Av resonemanget.
Men du får det att låta som om de utreder en random trafikolycka.

Det är faktiskt en av våra mest skyddade personer som antingen omkommit i en extremt mystisk trafikolycka, eller ( mindre troligt) blivit utsatt för ett attentat.
Om det är en trafikolycka så är den dessutom möjligen direkt eller indirekt ( tekniskt fel ) orsakad av de som skulle skydda.

Jag anser nog att den utredningen bör vara något mer öppen för allmänheten.
Men vi kan ju tycka olika.

Visst, det går alltid att diskutera hur öppen en utredning ska/bör vara. Tycker dock att det går att ha lite extra överseende med att just det här sköts utan för mycket insyn från allmänheten. Egentligen med samma motivering som din. Att det här handlar om vår säkerhetspolis och en av de allra mest skyddade personerna. Det finns en poäng i att den hemliga polisen och dess arbetsmetoder är hemliga.

Om vi nu är överens om att vi är av nöden tvungna att ha en hemlig polis (och militär) som håller lite extra koll på sitt sätt.
Citera
2021-10-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Hade bilen trådlös utrustning för kommunikation såsom Rakel?
Hade föraren pratat i mobil innan kraschen?
Ökar sannolikheten för allvarliga förarmisstag vid nyttjande av trådlös teknik?

Kan man störa och manipulera människors hjärnfunktion från avstånd? Exempelvis genom att använda s.k. non lethal weapons, eller sådan teknologi som gav upphov till det s.k. Havanna-syndromet (diplomaterna)?

Så mycket elektronik i dagens bilar. Kan man störa/påverka bilars funktion från avstånd, medelst exempelvis ovan nämnda vapen/tekniker?

Minst sagt olustigt att Vilks omkommer drygt ett dygn efter att ha åkt denna (polis)Ride; https://www.youtube.com/watch?v=FY_EgOyisGY En riktig tillfällighet, måste varit någon polisgud som inte tyckte om honom.

Om folk bara visste hur långt utvecklingen vad gäller fjärrtekniker/fjärrvapen (och AI) kommit, om inte annat så för deras eget bästa. Nu kan man utreda kraschen (och brott generellt) till förbannelse, men utan att ens ta i beräkning att sådana kan ha använts.

Jag tror inte att en Islamistisk terroristoraganisation har tillgång till de där Si-Fi-grejerna.

Av det vi vet så är långt så ser det ut som en explosion av ett däck och att föraren eventuellt har stått på bromsen på grund av detta, hjulen har låst sig.

Men jag håller med om att det där med hans sista framträdande i den där voltade polisen. Det är ta mig fan för jävla sjukt. Det är faktiskt det enda argument som gör att jag håller kvar tanken på att det kan vara så jävla sjukt att han har planerat allt. Det kanske inte ens var medlingen att dom skulle träffa lastbil och dö, men att Vilks har fått något jävla frispel i bilen som gjort att den får sladd.

Med den reservationen så är allt en helt vanlig olycka, en ”vanlig däckexplosion” med en ovanligt tung bil i hög fart.
Citera
2021-10-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Först mördade dom Olof Palme och nu Lars Vilks 😱👮🏽‍♀️😡

Tycker att Estonia bör läggas till i listan på mord som staten vill dölja.
Citera
2021-10-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Har inte läst tråden på ett tag .. och förstår att du skojar men felet är att det fn inte finns ngt som säkerställer att inte det enda dom gör är trycker Wienerbröden i ansiktet och håller tysta minuter med fötterna på Skrivbordet För trafikbrottslingar om man skall vara brysk
Det är ju är ju konsistent med prestationen i vid menig riket

Demokratin kännetecknas av öppenhet ..transparens fria myndigheter fri press korrigering Här går dom in i ngn
" Apaj,,naSkallNiTaSkitaIZiggislistanKlanllistan " mode
När uppdraget som det hette när jag gjorde rekryten " Lös Uppgiften "
Det är ju ingen privatsak med ngn slags företagshemligheter dom bedriver
Morgan har utnämnt segskallarna som organiserar om

https://www.expressen.se/kvallsposte...-klappat-ihop/

Centralt placerad källa säger att det har slocknat .Att det är ändrat den presskonferensen har inte hörts med Klankravllaer i Lund en Måndag fm på 3 platser NOLL Gripna

Säg för resonemangets skull att det var en Muslimsk Krypskytt .. Bara för resonemangets skull jag tror inte det var så men låt oss spinna vidare på den hypotesen
Kommer den uppgiften på Rapport halv åtta då är ju "Öppna Hjärtan " doktrinen slut tydligare än 2 flygplan in i höghuset .
" Accountability " som man säger över där .. Slutstrecket gränsbommar upp eller snarare ner

Det är ju en dealbreaker dom sitter på stats TV Kallar folk Blåbruna under tiden man försöker mörka importerad terrorism .. Det håller ju inte --- Svensson är inte så dum att han går på den lätta att trafikbrottslingens kollegor som ådagalägger radikal partiskhet i termer av tysta minuter manifestationer förmodligen med traktamente lön och Det allmännas drivmedel för att köra fram.
Skall reda ut sina Kollegors prestation med en internutredning som har NOLL Kvalitet ..
Ingen får granska sin egen deklaration Ingen får Bevilja sig själv körkortet men snuten beviljar sig själv rätten att utreda sina ev egna trafikbrott eller värre UTAN PRESSKONFERENSER
Man minns Brottsbalken kap 17 § 11

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling

Dom kan torka sig i röven med den rapporten om det kommer någon gång under den tysta minuten pss sätt dom kan göra det med Palmematerialet .Sparken ..är det som fattas ..

Samtidigt Sydsvenska Rövslickarebladet Dumposten betalar presstödet i retur på underlåtenheten fråga Fascisterna

" Pågar är det fortfarande Ihopklappat ?? Come Clean nu innan vi ringer åklagaren verifierar den uppgiftens sanningshalt typ HUeerrr är Fascisterna styrda kan du få dom att göra något som
förundersökningsledare eller ?? "

Om Sydsvenska Rövslickarebladet Dumposten rappar på hinner dom kanske innan dom står på perrongen med resväskan man fick timmen på sig packa
Som Trump " Han gjorde ett dåligt jobb så jag sparkade Honom " svårare än så är det inte ..

Det finns goda skäl till att sånna som du i synnerhet, och även sånna som jag allmänhet, inte lägger oss i vad Säpo gör. Du får nog vänta lite. Det här kommer ta tid.
Citera
2021-10-18, 01:07
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var däck med støttering - det är standard på dessa bilar.

Du kan kjøre med dekk med støttering uten noen hastighetsbegrensninger etter en punktering
Citera
2021-10-18, 04:30
Medlem
Citat:
Du kan kjøre med dekk med støttering uten noen hastighetsbegrensninger etter en punktering
Nåväl, det var väl vad politimanden trodde.
Han antog att däcket blivit beskjutet, tog beslut att trycka gasen helt ned.
Och resten av sekvensen vet vi nu; flygtur över Trafikverkets snålwirar, rett in i evigheten.
Obra bilköring!!
Citera
2021-10-18, 06:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Range Rovers system var enligt dem själva testat för 5 mil i 80 km/h så jag tänker inte uttala mig om det verkligen går att köra utan hastighetsbegränsningar, och framförallt tänker jag inte uttala mig om de ens fick en punktering eftersom det bara är gissningar…
Range Rover använder även en lösning med tudelad fälg vilket tydligen också kan ställa till besvär, så det finns nog fler möjliga haveriorsaker avseende hjulen än just punktering .
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-10-18 kl. 06:56.
Citera
2021-10-18, 08:10
Medlem
Alexfoleys avatar
Men jag håller med om att det där med hans sista framträdande i den där voltade polisen. Det är ta mig fan för jävla sjukt. Det är faktiskt det enda argument som gör att jag håller kvar tanken på att det kan vara så jävla sjukt att han har planerat allt. Det kanske inte ens var medlingen att dom skulle träffa lastbil och dö, men att Vilks har fått något jävla frispel i bilen som gjort att den får sladd.

Med den reservationen så är allt en helt vanlig olycka, en ”vanlig däckexplosion” med en ovanligt tung bil i hög fart.[/quote]

En intressant teori👍
Inte många som kände till Vilks innan han började kladda med islam och profeten i sin sk konst.
En misslyckad konstnär med sitt (Nimis vid Håle stenar) och som endast var känd i sin närmaste krets av sk konstnärer och likasinnade personer men STOR som konstnär och känd=NEJ!
Han fick sin uppmärksamhet efter hundarna och alla dödshot och kände sig säkert sedd efter det.
Han njöt nog också av allt ståhej runt omkring sig i början men med åren som går så måste livet ha blivit djävligt tråkigt för hans del med samma rutiner hela tiden........
Uppmärksamheten runt honom dog ut med åren som gick och han kanske avslutade med ett sista konstverk som var planerat eller bara tillfällighetens/stundens ingivelse.....

Samma typ av konstnär som Anna Odell och sitt skitprojekt på Västerbron???
(Allt för att synas och höras).......och lite lätt psykotisk🤔

Bara en teori ska tilläggas men varför inte?
Att sitta i en fejkad krock med polisbil dagen/dagarna innan smällen.....bara en tillfällighet???
Ska man tro på såna precisa tillfälligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in