Citat:
Ursprungligen postat av
RedForce
Det borde vara automatiskt att det bara borde vara tillåtet med två rader white space. Programmeringskoden borde styra upp det vid rendering av inlägget hos klienten.
En rad är normalt och två rader kan man tillåta för att vara öppen för att vissa kan få anpassa sina inlägg om de vill nå ut med extra läsbarhet (eller nåt).
Men 3 rader white space eller fler finns ingen nytta med.
Kan faktiskt hålla med här, och det finns ju redan liknande saker i koden här. Jag började exempelvis denna rad med några mellanslag.
Och denna rad börjar med några tabbar bara för att testa. Och här gjorde jag några tabbar i mitten av en rad, men flera tabbar i rad konverteras tydligen till ett mellanslag. Samma sak med flera mellanslag. De blir också bara ett mellanslag.
Ovanstående, fast inkom kod-taggar:
Kod:
Kan faktiskt hålla med här, och det finns ju redan liknande saker i koden här. Jag började exempelvis denna rad med några mellanslag.
Och denna rad börjar med några tabbar bara för att testa. Och här gjorde jag några tabbar i mitten av en rad, men flera tabbar i rad konverteras tydligen till ett mellanslag. Samma sak med flera mellanslag. De blir också bara ett mellanslag.
Däremot brukar jag vara lite försiktig med att bara anta att det inte finns någon nytta med en viss sak bara för att jag aldrig sett någon eller kan föreställa mig det.
Men det låter ändå som en rimlig grej. Max två blanka rader i rad. Och kanske även att ta bort alla blankrader i början och slutet av ett inlägg.