2022-08-07, 07:29
Medlem
Ja jag såg inlägget, hon lägger just nu ut betydligt färre inlägg trots att hon lade ut det om inbjudan till Gävle. Inte ett ord om hennes produkter. Hon skulle ju öka sin omsättning och ville ju ha högre lön lade hon ju ut ett inlägg om. Det skulle dock innebära mer slit. Istället så har hon fram till nu spenderat ca 16 veckor i Spanien 🤷‍♀️ jag försökte räkna ihop tiden från hennes inlägg sedan januari

https://www.instagram.com/tv/CZbQP6K...d=YmMyMTA2M2Y=
Citera
2022-08-07, 23:08
Medlem
Japp, betydligt mindre antal inlägg än vanligt och inget om hudvården (som hon har utvecklat själv 😂&#129315. Jag kan inte fatta att hon blir inbjuden för att hålla föredrag efter det som har framkommit av Bloggbevaknings avslöjanden/granskning.
Citera
2022-08-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titti2020
Japp, betydligt mindre antal inlägg än vanligt och inget om hudvården (som hon har utvecklat själv 😂&#129315. Jag kan inte fatta att hon blir inbjuden för att hålla föredrag efter det som har framkommit av Bloggbevaknings avslöjanden/granskning.

Precis, inget om hudvården🤷‍♀️🤣. Om Bloggbevakning skulle ha fel i det som skrivits borde hon ju stå upp för sina produkter och svara emot samt berätta hur hennes samarbete ser ut med de som framställer hennes produkter. Men nej hon har raderat massor av inlägg samt det går inte att kommentera produkterna🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️ otroligt skumt. Speciellt med tanke på att hon, enligt henne själv är en otroligt ärlig och rak person 🤔
Citera
2022-08-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sawannapanna
Precis, inget om hudvården🤷‍♀️🤣. Om Bloggbevakning skulle ha fel i det som skrivits borde hon ju stå upp för sina produkter och svara emot samt berätta hur hennes samarbete ser ut med de som framställer hennes produkter. Men nej hon har raderat massor av inlägg samt det går inte att kommentera produkterna🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️ otroligt skumt. Speciellt med tanke på att hon, enligt henne själv är en otroligt ärlig och rak person 🤔

Du lägger fram det så bra.... Hon är så rak och ärlig 😂. Ja det känns inte så ärligt efter Bloggbevaknings granskning. Hennes instagram är privat till och från, allt från några timmar till ibland något dygn. Vad gör hon då, går hon igenom gamla inlägg och redigerar eller raderar inlägg? Känns som ”damage control”. Jag tänker att det inte bara är detta med hudvården som är grejen, det är så mycket annat, det är de svindyra underkläderna i dålig kvalitet, det är alla möten, inbjudningar att hålla föredrag, alla hennes utbildningar i psykologi, nationalekonomi mm. Hon lägger fram dem som om de vore magnifika och som om hon besitter en enorm kunskap men faktum är att en grundkurs på högskolan på några poäng inte gör en till expert. Du blir inte expert på psykologi för att du har läst en grundkurs..... Hon pratar/ lägger upp inlägg om möten på andra sidan jordklotet som om det vore något fenomenalt. Vet hon inte hur världen ser ut idag? Handel sker mellan olika kontinenter.... inget Amazing alls........ Jag har möten varje vecka med andra sidan jordklotet på mitt jobb och det är inte så häftigt kan jag lova. Det är bara en del av jobbet liksom.
Citera
2022-08-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titti2020
Du lägger fram det så bra.... Hon är så rak och ärlig 😂. Ja det känns inte så ärligt efter Bloggbevaknings granskning. Hennes instagram är privat till och från, allt från några timmar till ibland något dygn. Vad gör hon då, går hon igenom gamla inlägg och redigerar eller raderar inlägg? Känns som ”damage control”. Jag tänker att det inte bara är detta med hudvården som är grejen, det är så mycket annat, det är de svindyra underkläderna i dålig kvalitet, det är alla möten, inbjudningar att hålla föredrag, alla hennes utbildningar i psykologi, nationalekonomi mm. Hon lägger fram dem som om de vore magnifika och som om hon besitter en enorm kunskap men faktum är att en grundkurs på högskolan på några poäng inte gör en till expert. Du blir inte expert på psykologi för att du har läst en grundkurs..... Hon pratar/ lägger upp inlägg om möten på andra sidan jordklotet som om det vore något fenomenalt. Vet hon inte hur världen ser ut idag? Handel sker mellan olika kontinenter.... inget Amazing alls........ Jag har möten varje vecka med andra sidan jordklotet på mitt jobb och det är inte så häftigt kan jag lova. Det är bara en del av jobbet liksom.

Nu har hon skaffat en fet MB bil på företaget, en riktig lyxbil.
Citera
2022-08-11, 22:19
Medlem
Kanelstavs avatar
Citat:
Nu har hon skaffat en fet MB bil på företaget, en riktig lyxbil.
Det är inte någon "fet" bil även om det är en MB och klassas som en "lyxbil" av många.

Om några dagar vet vi om bilen leasas av henne- eller av hennes mans bolag.

Det var samma sak när Jeanette hämtade "sin" nya Porsche för ca 2 1/2 år sedan..
Hon stod där i Porsche hallen och täckte av bilen och pratade en massa strunt och fick sina följare att tro att det var "hennes" bil.
Bilen var inte hennes utan den leasades av hennes man företag.
Senast redigerad av Kanelstav 2022-08-11 kl. 22:32.
Citera
2022-08-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav
Det är inte någon "fet" bil även om det är en MB och klassas som en "lyxbil" av många.

Om några dagar vet vi om bilen leasas av henne- eller av hennes mans bolag.

Det var samma sak när Jeanette hämtade "sin" nya Porsche för ca 2 1/2 år sedan..
Hon stod där i Porsche hallen och täckte av bilen och pratade en massa strunt och fick sina följare att tro att det var "hennes" bil.
Bilen var inte hennes utan den leasades av hennes man företag.

Men guuuuuud hon är så pinsam🤦‍♀️🤦‍♀️🤷‍♀️.
Ja jag kommer ihåg Porschen.
Vad jobbar hennes man med? Vad jag har försökt att leta mig fram till så verkar han inte stå på något bolag.
Hon har lagt ut ett inlägg på sig och hennes syster igår som också är sjukt pinsamt. För första gången på länge har hon även öppnat likesen så man kan se. Än så länge växer det mycket sakta så hon verkar inte ha köpt några ännu 🤣😂😂😂.
Hon öppnar och stänger sitt IG konto helt hysteriskt. Man undrar vad hon gör när det är stängt 🤷‍♀️🤡🤡🤡
Citera
2022-08-12, 11:21
Medlem
Vad är det som gör att du tycker det är så pinsamt? Att dom dansar lite? Gud förbjude.
Visst är det nästan pinsamt lite kläder på systern också va, bara linne, jacka och jeans, nej vet nån vad hur kan man med.
Glada och lite småpepp inför en konsert.
Kul att du visste att dom är systrar? Inte direkt lika varandra. Du måste känna Jeanette väl.
Citera
2022-08-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina32
Vad är det som gör att du tycker det är så pinsamt? Att dom dansar lite? Gud förbjude.
Visst är det nästan pinsamt lite kläder på systern också va, bara linne, jacka och jeans, nej vet nån vad hur kan man med.
Glada och lite småpepp inför en konsert.
Kul att du visste att dom är systrar? Inte direkt lika varandra. Du måste känna Jeanette väl.

Absolut man måste känna Jeanette väl för att lista ut vissa saker🤦‍♀️. Eller så är det så att hon lägger ut nästan allt i sitt liv på Instagram som tex privata tillställningar, familjemiddagar osv Dessutom så har de samma efternamn.
Senast redigerad av Sawannapanna 2022-08-12 kl. 12:09.
Citera
2022-08-12, 18:44
Medlem
Fast strunt samma om hon dansar med sin syster på en Ed Sheeran konsert då men det är allt det andra hon håller på med som är det löjliga. Som att hon efter att ha låst antalet likes i alla hennes tidigare inlägg på grund av att hon fått kretik för att ha köpt likes så under 6 timmar hade hennes inlägg om konsten endast fått 150 st likes. Efter 6 timmar så fick hon helt plötsligt ett tillskott på 1000 likes under knappt en timme 🤷‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️. Det är bara en massa fakekonton. Det är det sjuka och att hon inte kommentarar kritiken om hennes krämer som Bloggbevaknings kommit med osv. Hon köper följare och likes och kör med falsk marknadsföring det är det som är löjligt. Trots att folk säger till henne att man vet om att hon gör så så fortsätter hon. Vad är det för ide att ha fuskkonton som följare och köpta likes. Blir man större och bättre då🤷‍♀️. Verkar man ärlig och trovärdig då!? Hon vill däremot verka rak och ärlig, samt vara klok och ha vettiga åsikter. Men det blir ju så fake när det visar sig att hon beeter sig så här.
Senast redigerad av Sawannapanna 2022-08-12 kl. 19:03.
Citera
2022-08-14, 07:52
Medlem
Kanelstavs avatar
Jeanette har uppmärksammats och skrivits om i Trust Magazine i juni 2020:
https://www.trustmagazine.se/trustma...ever-overdo-it

..och i en serie på 6 delar i Nordic Wellnes Magazine 2021.
https://www.instagram.com/p/CJv1TQWBcr9/

Nu när man vet att hon har köpt ”framgång” på instagram så blir texten nedan från Trust Magazine väldigt tragikomisk.

Citat:
”Den ofrivilliga influencern, som hårt och målmedvetet har kämpat sig till ett framgångsrikt personligt varumärke"

”Jeanette återkommer till sociala mediers betydelse för hennes egen verksamhet. Att ha byggt upp en lojal och ständigt växande kundkrets utan finansiärer och utan traditionell marknadsföring är något hon fortfarande är både stolt och lite chockad över”

”Jeanette berättar att hon har sin största supporter i sin man, som alltid har trott på det hon gör och vill göra”

Att hennes man är hennes största supporter är superfint men det bekräftar ju också att han vet vad Jeanette håller på med och stöttar henne när hon bygger luftslott omkring sig. Han brukar ju dessutom filma henne ganska ofta när hon ska lägga upp trams på instagram.
Citera
2022-08-14, 08:21
Medlem
Kanelstavs avatar
Citat:
Fast strunt samma om hon dansar med sin syster på en Ed Sheeran konsert då men det är allt det andra hon håller på med som är det löjliga. Som att hon efter att ha låst antalet likes i alla hennes tidigare inlägg på grund av att hon fått kretik för att ha köpt likes så under 6 timmar hade hennes inlägg om konsten endast fått 150 st likes. Efter 6 timmar så fick hon helt plötsligt ett tillskott på 1000 likes under knappt en timme 🤷‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️. Det är bara en massa fakekonton. Det är det sjuka och att hon inte kommentarar kritiken om hennes krämer som Bloggbevaknings kommit med osv. Hon köper följare och likes och kör med falsk marknadsföring det är det som är löjligt. Trots att folk säger till henne att man vet om att hon gör så så fortsätter hon. Vad är det för ide att ha fuskkonton som följare och köpta likes. Blir man större och bättre då🤷‍♀️. Verkar man ärlig och trovärdig då!? Hon vill däremot verka rak och ärlig, samt vara klok och ha vettiga åsikter. Men det blir ju så fake när det visar sig att hon beeter sig så här.
Hon har inte slutat att köpa följare och likes till instagram men hon hon gör det mer "nedtonat".
Nu verkar det mer som att Jeanette försöker kramla sig fast sig vid 103 000 följare.
(Hon tappar i snitt -50 st följare om dagen. En dag kan det vara -6 en annan dag -365)
De sista 10 dagarna har hon "fyllt på" två gånger (3/8 och 13/8). Båda gångerna har varit efter att hon trillat ner under 103 000.

Ps: Jag såg precis samma sak du. Tills för en timma sedan hade hon 125 "likes" på gårdagens inlägg där hon sitter i baren med starwars solglasögon och helt plötsligt har hon i skrivande stund 2156 likes. 🤣🤣
Senast redigerad av Kanelstav 2022-08-14 kl. 08:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in