Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamy8.
J har skrivit inlägg om nätmobbning och hur ”elaka” människor är som spyr galla på sociala medier.
Vet inte om hon refererar till sig själv men utifrån att hon är så lättkränkt och snabbt går i försvar när hon blir ifrågasatt så känns det så.
Som jag skrivit tidigare är det för mig helt ofattbart att detta kunde pågå så många år utan att bubblan brast.
Camilla Gervides granskning på Bloggbevakning var inte ngt som ”rafsades” ihop över en natt utan den föregicks av att det under en längre tid var personer som bad henne undersöka J.S’ lurendrejeri (Camillas egna ord.)
Den ”ofrivillige influensern” har därefter systematiskt vägrat att bemöta det som framkommit där även lokal tidningen GD gav henne chansen att uttala sig.
Systerns lama försök till att nu hoppa på de som skriver härinne blir bara pinsamt.
Hävda att de som skriver är ”elaka” och att J blir ”ledsen” - en människa som spenderat år på att lura och fejka för att kunna finansiera sina dyra vanor och ytterst bekväma livsstil.
Fokus borde ligga på avsaknaden av det dåliga samvetet hur denna falska människa under så lång tid dragit så många människor vid näsan istället för att det är synd om henne för att det skrivs.
Det normala hade varit att lägga sig platt nu när hon blivit avslöjad men det tror jag tyvärr vi kan glömma då hybrisen och den grandiosa självbilden står i vägen.
Jag håller med dig om allt det du skriver! Väldigt bra skrivet!
Jag har som sagt träffat Jeanette och fått en behandling. Det var i samband med det besöket och strax efteråt som jag förstod att allt inte var så som hon framställde det som på social medier.
Vid behandlingstillfället kom jag in på att prata lite kort om hudvård, att jag var mycket intresserade av det och att min kvällslektyr ofta bestod i att läsa olika studier om aktiva hudvårdsingredienser.
Hon sa då att hon inte var så "tjejig av sig" och att hon inte brukade hålla på att smörja in sig med "krämer och sån't trams". Jag sminkar inte heller, bara med lite mascara men det är väldigt sällan sa hon också.
En tid senare så ser jag på instagram att hon ska börja sälja hudvård. Hon berättar på story att hon "har tagit fram den" tillsammans med sin leverantör. Hon pratar om sitt "glow serum" som någonting alldeles enastående och att hon har varit med och skapat den. Jag blev helt paff och förstod direkt att det inte kunde vara sant.
Jag började googla och hittade ganska snabbt Hera Beauty Whole Sale och då var det helt uppenbart att Jeanette ljög.
Jag glömmer aldrig när Jeanette tackade för "alla beställningar" på hennes hudvård. Jag tror att det var på hösten 2019. Hon sa att hon hade packat varor hela helgen och nu var produkterna slut på lager.
Det här säger hon samtidigt som hon står framför ett skåp med glasdörrar som är helt överfyllt med produkter..
Det här är ju bara en sak i mängden av så oändligt mycket mer som komma skall.