2021-10-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
Jo visserligen.

Men jag och TS menar att vi registrerade betalningen tidigare för betalning på förfallodagen.

Komplett har definitivt missat att boka inbetalningar 27/9. Kollade mot banken där mina betalningar går från och där står det 27/9 men på Komplett 28/9.

Exakt så är det. För mig, och en hel del andra.
Citera
2021-10-03, 21:06
Medlem
Kinesisk-Ap-Strutss avatar
vem fan tar saker på avb på komplett? 30% avgift på ett köp när klarna / webhallen tar typ 3% när allt är betalt.
Citera
2021-10-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinesisk-Ap-Struts
vem fan tar saker på avb på komplett? 30% avgift på ett köp när klarna / webhallen tar typ 3% när allt är betalt.

Det här har inte med butiken komplett.se att göra, utan med kreditkortsutgivaren komplettbank.se. Man kan ha deras kreditkort utan att någonsin handla på butiken komplett.se, det funkar som vilket Mastercard som helst.
Citera
2021-10-04, 07:37
Medlem
Har också fått felaktig ränta fastän jag betalade den 26/9. Skickade ett mail om det. Hoppas dom kan lösa det snabbt och smidigt så man slipper byta kort igen...
Citera
2021-10-04, 08:46
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Om du har kreditkort från Komplett Bank, och betalade fakturan på förfallodagen 2021-09-27, så kan du ha fått straffränta för att Komplett påstår att du betalade 2021-09-28.

Jag har sett mer än två exempel på det här nu. Troligen är många drabbade. Om du har det här kortet, logga in och kolla.

Var ser du detta? På översikten? Jag ser i transaktionslistan att min insättning är registrerad 28:e, men ser ingen straffränta någonstans. Kollade igår och idag.
Citera
2021-10-04, 10:04
Medlem
Samma sak här. Betalade som jag alltid gör i tid och rätt belopp. Ringt och anmält det nu. De erkände att många hade ringt in och de undersökte om det var något generellt fel. Men de kunde inte lova att räntan skulle bli krediterad utan de skulle undersöka det vidare. Jag meddelade också att jag kommer bestrida fakturan om de skickar ut en faktura med den felaktiga räntan på.

Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Var ser du detta? På översikten? Jag ser i transaktionslistan att min insättning är registrerad 28:e, men ser ingen straffränta någonstans. Kollade igår och idag.

"2021-09-30 Räntor för använd kredit" står det för mig under transaktioner
Citera
2021-10-04, 10:51
Medlem
datalogs avatar
Har också åkt på straffavgift. Pengarna gick den 27:e från lönekontot och var satta att nå Komplett samma dag, men Komplett bokförde ändå insättningen dagen efter.

Löser de inte detta smidigt så kommer jag säga upp kreditkortet.
Citera
2021-10-04, 11:48
Medlem
Hade inte hänt mig men jag hade satt betaldatum 24/9
Citera
2021-10-04, 12:00
Medlem
Komplett Bank är lite luriga när dom sätter sina förfallodatum, troligen med flit. De flesta andra kreditkorsutgivare har några dagar senare i månaden, t.ex. 30:e. Komplett bank brukar ha förfallo runt 27:e vilket i detta fallet blev vardagen efter lönen kom för de flesta. Många som jag brukar betala räkningarna vardagen efter (på kvällen) så alla stående överföringar hinner genomföras av banken. Då är det tyvärr för sent att betala komplett-fakturan. Åkt på den niten två gånger nu och fått flera hundra kronor i ränta på en dags försenad faktura på några tusenlappar. Riktigt fult och ruttet, men så är det.

Har lärt mig min läxa och lägger alltid in och godkänner fakturan för betalning på löningsdagen istället numera. Denna gång 24:e och den är bokförd som inbetald 24:e på komplett och jag har inte fått någon ränta.
Citera
2021-10-04, 12:05
Avstängd
Takpapps avatar
Sådärja, nu när jag loggade in några timmar senare har deras bluffavgift dykt upp även hos mig, med datum 30:e. Imorse fanns den inte där.
Citera
2021-10-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Sådärja, nu när jag loggade in några timmar senare har deras bluffavgift dykt upp även hos mig, med datum 30:e. Imorse fanns den inte där.

Lol, det är ingen bluffavgift. Det är såhär dom tjänar pengar. Läs villkoren.
Citera
2021-10-04, 12:53
Medlem
Imnshos avatar
Jag skulle betala en räkning på 1163 kr den 27:e. Tyvärr glömde jag lägga in den så beloppet drogs 28:e.

Räntebeloppet blev 32 kr.

Rätt eller fel, ingen aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in