Citat:
Tråkigaste svaret men oftast närmast sanningen:
1: Rör på dig (promenad räcker)
2: Sov tillräckligt
3: Dra ner på sociala medier
Du vet oftast innerst inne vad som får dig att må dåligt.
Tränar du?
Träffar du folk fysikt på regular basis?
Sover du hyffsat ok?
Har någon nära dött?
Spotta lite svar om du vill ha hjälp här, annars kommer du bara få knarksvar dvs (oftast) undanflykter
1: Rör på dig (promenad räcker)
2: Sov tillräckligt
3: Dra ner på sociala medier
Du vet oftast innerst inne vad som får dig att må dåligt.
Tränar du?
Träffar du folk fysikt på regular basis?
Sover du hyffsat ok?
Har någon nära dött?
Spotta lite svar om du vill ha hjälp här, annars kommer du bara få knarksvar dvs (oftast) undanflykter
Sedan i våras har jag tagit upp konditionsträning igen. Är ute och joggar ca 3 ggr i veckan plus gym kanske 1-2 ggr i veckan. Önskar jag hade tid för mer träning för precis som du säger gör det mig väldigt gött.
Men studier och familjeliv med en massa ungar tillåter inte mer tyvärr.
Sömnen har också blivit sämre på sistone. Känns som den har med oxascand att göra men vet inte. Grubblar mycket innan jag somnar och sen vaknar jag mitt i natten. På morgonen är jag ett jävla vrak..
Mitt sociala liv är väll okej typ. Har ju vänner även om jag kanske inte är supertight med någon. Även när det kommer till det sociala så sätter ju familjelivet lite käppar i hjulet.
Dödsfall eller annan tragik i mitt liv finns inte.
Borde egentligen må väldigt bra där jag är i livet nu. Har uppnått det mesta dom flesta vill uppnå med villa, familj, välbetalt jobb, resor etc.
Är dessutom nöjd med mig själv i mitt utseende och fysik. Trots alla + så gör min ångest att jag upplever livet som ett minus just nu.
Lyssnade på en bok om ångest en gång där ångest beskrevs som att när man slår i lilltån så kan hela dagen vara förstörd. Trots resten av kroppen är hel och fungerande så hamnar all fokus på den delen av kroppen som motsvarar mindre än 1%. Kontentan i detta var att ångest är precis samma. Att du kan må hur bra som helst i livet men så har du ångest över något och då riktas all tankekraft ditåt.
Kan relatera väldigt mycket till just det.