2021-10-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Tråkigaste svaret men oftast närmast sanningen:
1: Rör på dig (promenad räcker)
2: Sov tillräckligt
3: Dra ner på sociala medier

Du vet oftast innerst inne vad som får dig att må dåligt.

Tränar du?
Träffar du folk fysikt på regular basis?
Sover du hyffsat ok?
Har någon nära dött?

Spotta lite svar om du vill ha hjälp här, annars kommer du bara få knarksvar dvs (oftast) undanflykter

Sedan i våras har jag tagit upp konditionsträning igen. Är ute och joggar ca 3 ggr i veckan plus gym kanske 1-2 ggr i veckan. Önskar jag hade tid för mer träning för precis som du säger gör det mig väldigt gött.
Men studier och familjeliv med en massa ungar tillåter inte mer tyvärr.
Sömnen har också blivit sämre på sistone. Känns som den har med oxascand att göra men vet inte. Grubblar mycket innan jag somnar och sen vaknar jag mitt i natten. På morgonen är jag ett jävla vrak..
Mitt sociala liv är väll okej typ. Har ju vänner även om jag kanske inte är supertight med någon. Även när det kommer till det sociala så sätter ju familjelivet lite käppar i hjulet.
Dödsfall eller annan tragik i mitt liv finns inte.
Borde egentligen må väldigt bra där jag är i livet nu. Har uppnått det mesta dom flesta vill uppnå med villa, familj, välbetalt jobb, resor etc.
Är dessutom nöjd med mig själv i mitt utseende och fysik. Trots alla + så gör min ångest att jag upplever livet som ett minus just nu.

Lyssnade på en bok om ångest en gång där ångest beskrevs som att när man slår i lilltån så kan hela dagen vara förstörd. Trots resten av kroppen är hel och fungerande så hamnar all fokus på den delen av kroppen som motsvarar mindre än 1%. Kontentan i detta var att ångest är precis samma. Att du kan må hur bra som helst i livet men så har du ångest över något och då riktas all tankekraft ditåt.
Kan relatera väldigt mycket till just det.
Citera
2021-10-03, 11:06
Medlem
Detta kallas för tolerans, och din hjärna kräver en högre dos för att du ska må bra. Detta är ett varningstecken, så om du kan sluta är det bra för det blir bara värre och värre.
Citera
2021-10-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Detta kallas för tolerans, och din hjärna kräver en högre dos för att du ska må bra. Detta är ett varningstecken, så om du kan sluta är det bra för det blir bara värre och värre.

Kan det gå så fort alltså? Har ätit totalt 90mg fördelat under en hel månad av det svagaste benzot.
Jag är rädd att du har rätt samtidigt som jag hatar svaret. Vill ju kunna ha tabletten att luta mig tillbaka på dom tuffa dagarna.
Citera
2021-10-03, 13:06
Bannlyst
10mg av kärringbenson och du skapar en tråd på flashback? Skaffa dig lite jävla stake för helvete.

Nu ska du inte få mig fel att jag pratar skit om folk som råkat köra benso för länge, tro mig jag vill RÄDDA ALLA SOM GJORT DET, men goddammit oxa? Du blir av med den där ATn på 2-3 dagar utan några större bekymmer, kanske 2 sömnlösa nätter som max. VÄX UPP om du nu måste posta på FB förihelvete min vän. Du klarar av att gå av kärringbenson, tro mig.
Citera
2021-10-03, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
10mg av kärringbenson och du skapar en tråd på flashback? Skaffa dig lite jävla stake för helvete.

Nu ska du inte få mig fel att jag pratar skit om folk som råkat köra benso för länge, tro mig jag vill RÄDDA ALLA SOM GJORT DET, men goddammit oxa? Du blir av med den där ATn på 2-3 dagar utan några större bekymmer, kanske 2 sömnlösa nätter som max. VÄX UPP om du nu måste posta på FB förihelvete min vän. Du klarar av att gå av kärringbenson, tro mig.

Ja du låter som en riktig häftig grabb du.

Har ingen erfarenhet kring benzo sedan tidigare därför vill jag veta om mina ångest som ökat på sistone grundar sig i oxascanden eller i mitt egna mående.
Sen har väll alla olika hög tolerans mot dessa substanser så tycker ändå min frågeställning va rimlig.
Tycker du att jag är en mes som frågar om råd så kan du gå vidare till nästa tråd. Helt lugnt för mig
Citera
2021-10-03, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark

Har ingen erfarenhet kring benzo sedan tidigare därför vill jag veta om mina ångest som ökat på sistone grundar sig i oxascanden eller i mitt egna mående.
Sen har väll alla olika hög tolerans mot dessa substanser så tycker ändå min frågeställning va rimlig.
Tycker du att jag är en mes som frågar om råd så kan du gå vidare till nästa tråd. Helt lugnt för mig

Nej du är häftigare. Nästa gång, istället för att skriva på rasist-dödsknarkar-forumet flasback, ring din läkare eller apoteket och fråga.
Citera
2021-10-03, 14:15
Medlem
Citat:
Nej du är häftigare. Nästa gång, istället för att skriva på rasist-dödsknarkar-forumet flasback, ring din läkare eller apoteket och fråga.

Hade gärna gjort men min läkare är både världens bästa och världens sämsta. Han skriver ut precis vad jag vill ha. Därför är han bra.
Han är däremot dålig då han knappt anser att några mediciner har biverkningar.
Tex har han testat 3 sorters antidepp på mig och jag fick aldrig någon önskvärd effekt på dom trots att jag testat varje sort i mer än 1 år. När jag förklara för min doktor att utsättningssymptomen va hemska så vifta han bort det med att jag överdrev.
Så istället för att ringa och fråga honom så ställde jag min fråga här. Då dina ögon verkar blöda av smärta när du läser tråden så kan det som sagt vara en god idé att bortse från den.
Citera
2021-10-03, 15:10
Medlem
Citat:

Heder till dig för att du frågade.

Du kan väl fortfarande ha dom i beredskap inför en eventuell panikattack. Även om du bestämmer dig för att hantera den mer vardagliga sociala ångesten utan.
Citera
2021-10-03, 15:12
Bannlyst
Citat:
Hade gärna gjort men min läkare är både världens bästa och världens sämsta. Han skriver ut precis vad jag vill ha. Därför är han bra.
Han är däremot dålig då han knappt anser att några mediciner har biverkningar.
Tex har han testat 3 sorters antidepp på mig och jag fick aldrig någon önskvärd effekt på dom trots att jag testat varje sort i mer än 1 år. När jag förklara för min doktor att utsättningssymptomen va hemska så vifta han bort det med att jag överdrev.
Så istället för att ringa och fråga honom så ställde jag min fråga här. Då dina ögon verkar blöda av smärta när du läser tråden så kan det som sagt vara en god idé att bortse från den.

Okej kompis, vi skapar fred nu då.

Jag kan ge dig livsavgörande råd. Får du ångestdämpning av 10mg sobril så rekommenderar jag hård träning, ut och spring 1 timme varje dag, meditera, kör nofap, ät hälsosamt med mera. Detta kommer lösa dina problem.

Din eventuella "avtändning" efter ha använt sobril ett par gånger i veckan kommer som värst vara en sömnlös natt, oroa dig inte för att du kommer få något behöva något AT helvete.

Kämpa på.
Citera
2021-10-03, 15:20
Medlem
Citat:
Okej kompis, vi skapar fred nu då.

Jag kan ge dig livsavgörande råd. Får du ångestdämpning av 10mg sobril så rekommenderar jag hård träning, ut och spring 1 timme varje dag, meditera, kör nofap, ät hälsosamt med mera. Detta kommer lösa dina problem.

Din eventuella "avtändning" efter ha använt sobril ett par gånger i veckan kommer som värst vara en sömnlös natt, oroa dig inte för att du kommer få något behöva något AT helvete.

Kämpa på.

Tack för ett riktigt svar. Träna mer än jag redan gör idag hinner jag inte med. Däremot ska jag testa dom andra bitarna. Har prövat Mindfulness och de va ju skönt för stunden men när ångesten väl kommer hjälper det tyvärr inte ett skit på mig.
Kan säkert vara som med så mycket annat att man får ge det tid och det kan jag ärligt säga att jag inte gjorde.
Citera
2021-10-03, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Om du bara tar oxascand 10 mg två till tre gånger i veckan rör det sig knappast om abstinens. Kan det vara så att du nu känner skillnaden mellan ångest och ångestfri och därmed lider mer av grundångesten? I så fall är KBT bättre än att ta oxascand mer frekvent.

Har precis börjat att gå i kbt. Har förstått att det är en mycket tidskrävande behandling. Har sagt till min psykolog att jag ska försöka hinna med allt men det är inte det lättaste när jag redan har studier, träning, VFU, familjeliv, villa, och sen hinna med återhämtning på det.
Han förstod mig iaf men funderar på att testat detta under semestern nästa sommar.
Nackdelen då är att jag får färre chanser att exponera mig på.

Kan säkert ligga något i det att jag nu vet hur det känns att vara ångestfri och vet hur bra man mår utan att gå runt med denna skiten hela tiden
Citera
2021-10-03, 16:29
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Jag har sedan en månad tillbaka fått oxascand 10mg utskrivit efter ångest som eskalerat dom två senaste åren.
Ångesten grundar sig i social ångest och då jag studerar för tillfället behöver jag bara ta tabletterna när jag går till skolan vilket inneburit kanske 2-3 ggr i veckan.
Det som oroar mig och gör att jag funderar på att inte ta oxascand mer är att jag upplever en mycket högre nivå av ångest än tidigare dom dagarna jag inte tar min medicin. Jag tycker det är synd då jag ändå tycker oxascand hjälper mig mycket när jag tar den.
Min fråga är om jag fått högre nivå av ångest pgr av oxascand eller om ångesten troligtvis eskalerat ”av sig självt”?
Imponerad att du hinner så mycket, själv är jag glad om jag hinner jogga två gånger i veckan, svårt att hinna när man har jobb och familj.

Har du en gammal läkare? Man skall inte ge bensodiazepiner vid social ångest (https://www.internetmedicin.se/behan...i/social-fobi/). Att ligga och grubbla och ha svårt att sova låter mer depressivt. Vilka antidepressiva hade du provat? KBT låter som att det kan vara bra för dig. Man kan säga att svaret på dina problem antingen är KBT eller antidepressiva. Benso är inte bra för dig. Har du något för att hjälpa sömnen? Finns många bra icke narkotiska preparat för sömnen, t.ex. Atarax, Lergigan, propavan osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in