Citat:
Ursprungligen postat av
Elyon
Märklig upplevelse idag.
En tjej började helt sonika prata med mig när vi satt en busskur, mitt på ljusa dagen, omgiven av folk, och ville absolut lägga till mig på snap, trots att jag inte var helt övertygad om varför.
När jag väl kom hem, och accepterade hennes vänförfrågan, ville hon först träffas och "röka en joint", och när jag inte var speciellt intresserad av det, ville hon istället sälja nakenbilder (eller "nudes" som hon själv uttryckte det).
Svårt att avgöra hur gammal hon var, men någonstans runt 18, troligtvis. (Jag tackade naturligtvis nej både till att träffa henne, och köpa några nakenbilder).
Känner mig väldigt konfunderad över hela situationen. Vad var det som hände? Vad hade hänt om jag hade träffat henne för att "röka en joint"? Hade jag blivit rånad? Och vad hade hänt om jag köpt nakenbilder? Hade hon kört någon slags utpressning? Eller tjänar hon helt enkelt lite extra pengar genom att sälja nakenbilder till främmande män?
Någon som varit med om eller hört talas om någonting liknande?
Hon har antingen psykiska problem, är påverkad, försöker blacklista dig eller försöker råna dig. Inget normalt beteende.
Ignorera henne och radera hennes snapchat. Du vill inte hamna på löpsedlarna imorgon "Köpte nakenbilder av 14 åring".
Innan du raderar henne bör du reda ut om hon är påverkad/har problem hemma (är hon tvingad av någon att sälja? pimpad?)/har hon psykiska problem? Försök hjälpa henne. Vägled henne, sen blockera. Var hon tillsammans med någon annan (äldre) när ni sågs? Hon kan vara en sexarbetare åt någon. Hjälp henne, men lämna henna illa kvickt, annars blir hon för fäst. Hon behöver professionel hjälp dessutom