Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Noll svar som vanligt, bara mer frågor. "Det finns ingen brist" samtidigt som det är omöjligt att flytta till Stockholm utan 500.000 kr på banken. Min son fick välja att plugga i Linköping istället för på KTH eftersom det inte gick att hitta boende. Det kallas för Brist på bostäder. Linköpinghar ingen brist, Stockholm har brist.
1. Nej du fick svar. Det är bara att köpa en bostad då. Det svaret var för komplicerat för dig.
2. Sedan pekade jag på en logisk konsekvens av dina påståenden.
Eller vill du antyda att du inte har råd.
Och menar att det är brist på Ferrari för att du inte har råd att köpa en.
Så fort någon inte har råd att köpa något så är det således brist på den produkten. Är det ditt resonemang.
Men det springer du ju och gömmer dig för.
3. Du yrade tidigare om att 1.9 MESK var för mycket för en lägenhet åt sonen i Stockholm. Nu yrar du om att du köpt en lägenhet i Lkpg för 4 MSEK för att det är billigare där. Du försöker inte ens ha någon ordning i din fantasivärld.
4. Sedan efterfrågade jag en förklaring
Berätta hur du i det du skrev beaktat denna mening. Eller förstod du inte vad den betyder?
Vad nämndes det för bivillkor för att bygga ut produktionskapacitet, i den meningen?
Det ser ut som att du inte förstår att det finns tidskonstanter i marknadsekonomi. Dvs en fördröjning från ändrad relation mellan utbud/efterfrågan, tills producenter kan öka på produktionen.
Det är ganska trivial kunskap. Men folk som aldrig befunnit sig i näringslivet kan kanske leva utan att förstå det.