Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Pga bristen på tillgängliga kontrakt och/eller snålhet/lathet pluggar din son i Linköping.
Om nu KTH var så viktigt skulle han lätt kunna ha hittat ett prisvärt andrahandaboende med bra standard en bit ut längs Roslagsbanan med direktlinje in till KTH. Men din son vill ha krypavstånd till Universitet, nattklubbar etc och betala spottstyvrar. Det gör att han aldrig kan plugga i Stockholm, hyresreglering eller ej
Så kul att du berättar för mig hur min son som pluggar till civilingenjör med högsta betyg ska göra med sitt liv. Och jag bor i en 11-rums-villa mitt i Lund som är obelånad, och kommer från Stockholm.
Jag köpte en vindslägenhet mitt i Linköping kontant till honom 4mkr, gammal underbar förening utan lån. Så nu bor han högst upp med fantastiskt utsikt över stan i 100 kvm penthouse. Den kostar mindre i månaden än en studentlägenhet. Alla lägenheter i Linköping kostar 35k per kvm och kan stiga i värde, till skillnad från Stockholms kvm-pris som ligger bra nära Manhattans och är totalt bortkastade pengar. Välj Linköping, alla ni som kan. När bostadsbristen är bortbyggd i Stockholm kommer innerstan att kosta 60k inte 90-160 k.