• 1
  • 2
2021-09-30, 21:07
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Skulle vilja gå någon/några matcher i mma eller boxning eller något liknande inför lite publik. Har tränat lite boxning förut och skulle vilja tjäna lite snabba cash i en mma fight eller något. Finns det något ställe där vem som helst kan ställa upp och tjäna lite cash?
Citera
2021-09-30, 21:08
Medlem
GoUoDs avatar
Hör av dig till UFC eller kanske någon annan? Jag är tveksam att det finns några pengar direkt, är inte som förr i tiden där folk betalade för att titta på amatörboxning.
Citera
2021-09-30, 21:30
Medlem
Här kan du ansöka om en fight, skicka in en bild på dig med ett personligt brev.

https://youtu.be/v--8xfkGV0A
Citera
2021-09-30, 21:55
Medlem
Jango-fetts avatar
Jag fick 1500 som pris en gång annars tjänar du inget som amatörboxare
Citera
2021-09-30, 22:02
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Skulle vilja gå någon/några matcher i mma eller boxning eller något liknande inför lite publik. Har tränat lite boxning förut och skulle vilja tjäna lite snabba cash i en mma fight eller något. Finns det något ställe där vem som helst kan ställa upp och tjäna lite cash?
Alltså... Ärligt talat, så funkar det inte riktigt så. Det jag kan rekommendera dig är att du går till stans MMA-klubb och snackar med tränarna och tränar med dem ett tag, så att de kan se hur nära matchning du är.

Att du har tränat lite boxning förut, är det svensk blygsamhet och betyder att du är ganska bra på boxning och har gått några amatörmatcher? Det är i så fall en bra grund, men MMA är ett annat tänk och du måste ställa om en del. Stancen, guarden, etc.

Vill du säga vilken stad du bor i (eller skicka PM)? Jag känner några som arrangerar, men de vill nog att du har gått några matcher förut.
Citera
2021-09-30, 22:18
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Jag fick 1500 som pris en gång annars tjänar du inget som amatörboxare
Så om man slår ut det på all tid du har spenderat på träningar, joggat, klubbavgifter, material etc.. så är det bra mycket högre timpenning på några extra pass på Donken?
Citera
2021-09-30, 22:26
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så om man slår ut det på all tid du har spenderat på träningar, joggat, klubbavgifter, material etc.. så är det bra mycket högre timpenning på några extra pass på Donken?

Ja självklart. Det är en sport man sysslar med på sin fritid, inte ett yrke. Man tränar och tävlar för att det är kul och man brinner för sporten. Vill man göra pengar måste man bli proffs.
Citera
2021-09-30, 22:31
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Ja självklart. Det är en sport man sysslar med på sin fritid, inte ett yrke. Man tränar och tävlar för att det är kul och man brinner för sporten. Vill man göra pengar måste man bli proffs.
Precis, jag garvade åt Ts som skulle dra lite snabba cash med lite kampsport när det ligger tusentalstimmar och kronor innan man en har en chans att tävla.
Citera
2021-09-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Alltså... Ärligt talat, så funkar det inte riktigt så. Det jag kan rekommendera dig är att du går till stans MMA-klubb och snackar med tränarna och tränar med dem ett tag, så att de kan se hur nära matchning du är.

Att du har tränat lite boxning förut, är det svensk blygsamhet och betyder att du är ganska bra på boxning och har gått några amatörmatcher? Det är i så fall en bra grund, men MMA är ett annat tänk och du måste ställa om en del. Stancen, guarden, etc.

Vill du säga vilken stad du bor i (eller skicka PM)? Jag känner några som arrangerar, men de vill nog att du har gått några matcher förut.
Yes har gått matcher i boxning som yngre. Bor i Västerås.

När man kör boxning så är det att man måste jobba sig upp en bra bit. man lär gå och vinna många matcher innan man ens börjar tjäna en krona.

Tänkte mer om det var lättare med mma att man bara kan anmäla sig till något och vinnaren får 5000 eller liknande, men kanske bara är på film det fungerar så.
Citera
2021-09-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Här kan du ansöka om en fight, skicka in en bild på dig med ett personligt brev.

https://youtu.be/v--8xfkGV0A
Detta är exakt det jag sökte. Tack för tipset
Citera
2021-09-30, 22:46
Medlem
yz44s avatar
Vet inte hur "underground-marknaden" för prisfighters i sverige ser ut, men det kanske någon annan har kunskap om.

I den normala mma-världen krävs exceptionell talang om man ska tjäna pengar, typ Alexander Gustafsson.
Citera
2021-09-30, 23:31
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Yes har gått matcher i boxning som yngre. Bor i Västerås.

När man kör boxning så är det att man måste jobba sig upp en bra bit. man lär gå och vinna många matcher innan man ens börjar tjäna en krona.

Tänkte mer om det var lättare med mma att man bara kan anmäla sig till något och vinnaren får 5000 eller liknande, men kanske bara är på film det fungerar så.

I Västerås så körs det en mma-gala på hösten som är av ok klass. Brukar vara en del lokala fighters men också lite utländska. I år blev det tyvärr ingen.
Gå till den lokala klubben, är Fight Club på Malmaberg som anordnar galan så det är väl en bra start. Träna och se vilken klass du håller, tror inte du kommer tjäna några snabba pengar ska tilläggas.
Man behöver nog också gå lite matcher, fixa sponsorer och liknande för att ens kunna få några pengar för vinst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in