Ett tag kund eman köpa Da Bomb på Stora Coop här i stan, men de plockade bort dem. Antagligen någon som köpte dem och inte kunde hantera det. De hade två varianter på en 130000 scoville och en på 320000 scoville.
Pepperoni brukar ligga på 15000 och 30000 scoville. Habanero på 100000 till 300000 scoville.
South Carolina Reaper på runt 2000000 scoville. Pepperoni har jag vant mig vid och kan nästan äta som om det vore ett äpple. Habanero bränner men jag har inga större problem med dem. South Carolina Reaper har jag respekt för, men har ätit ett antal gånger. Två gånger har jag testat extraktet Check Mate på 9000000 scoville. Den är svår på riktigt även om man är väldigt härdad.
Jag har köpt en del starka saker på
Grillhouse men det går att hitta på andra ställen också. Dock hittar du nog inte de riktigt starka sakerna i en vanliga mataffär. De vågar inte riskera att fel personer köper dem och anklagar dem för något eller rent av att någon skadas.
Jag vill passa på att poängtera att stark peppar är något man äter medvetet och frivilligt. Att lura eller tvinga i någon är misshandel och kan vara straffbart.