2021-09-29, 17:12
Medlem
Söker svar här då jag inte litar på myndigheter.

Om man tänker sig att man har ett par år kvar på sin skuldsanering. Man vantrivs på jobbet man har haft de senaste 10 åren. Så illa att man är sjukskriven mer än man jobbar. Man vill helt enkelt "börja om" men vågar inte riktigt. Lönen skulle vara i princip densamma.

Sen det här med att flytta. Då pratar vi om samma hyra i princip.

Jag skulle vilja veta vad folk har för erfarenheter kring just detta.
Citera
2021-09-30, 14:12
Medlem
Ring Kronofogden och fråga.
Citera
2021-09-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajm
Ring Kronofogden och fråga.
Som jag skrev i inlägget så litar jag inte på myndigheter
Citera
2021-09-30, 21:55
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F0gelholk
Som jag skrev i inlägget så litar jag inte på myndigheter

Om du har skuldsanering så är du beroende av en myndighet, så att du lär dig kommunicera med den myndigheten är en förutsättning att skuldsaneringen skall fungera.

Alternativet är att chansa eller att lita på att sådana som postar på Flashback är bättre informerade och om du har spenderat mer än 15 minuter på Flashback borde du inse varför det är en lösning som bör undvikas.
Citera
2021-09-30, 22:39
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F0gelholk
Söker svar här då jag inte litar på myndigheter.

Om man tänker sig att man har ett par år kvar på sin skuldsanering. Man vantrivs på jobbet man har haft de senaste 10 åren. Så illa att man är sjukskriven mer än man jobbar. Man vill helt enkelt "börja om" men vågar inte riktigt. Lönen skulle vara i princip densamma.

Sen det här med att flytta. Då pratar vi om samma hyra i princip.

Jag skulle vilja veta vad folk har för erfarenheter kring just detta.

Ändras din ekonomi så måste du ta kontakt med Kronofogden och nämna det. Då tar de ett nytt beslut baserat på din nya ekonomi. Att en flytt skulle påverka själva skuldsaneringen har jag svårt att se, bara du är kvar inom landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in