Den där halvidioten som i tv-serien hade hackat sig in på danska polisens datorsystem för att titta på bilder av döda människor kan inte ha kunnat mycket om att söka information på nätet. Hade han bara använt lite tid till att söka hade han snabbt kunnat ladda ner en massa dokument med sådana bilder från Flashbacks tråd om Förundersökningsprotokoll.
Har bara sett ett avsnitt än så länge men det här är bra skit, heja Danmark! Kul att se David Dencik som så ofta dyker upp i danska produktioner. Har nog aldrig sett honom göra bort sig, grymt stabil skådis.
Kastanjemannen är spännande avsnitt för avsnitt och det är bra skådespelare med i serien, men jag ibland faktiskt inte låta bli att tycka att serien svavlar lite i kvalité efter ett bit in i serien, inte så längtansfull att fortsätta, men det är ibland spännande miljöer och bra bakgrundsmusik.
... vad Rosa konkret hade sagt till fostermamman om Toke/Simon?
För övrigt var min första tanke när jag såg Dencik "kul att han är polis, han brukar ju alltid annars vara mördaren..."
Rosa var sotis över att inte ha fosterföräldrarna för sig själv och vi kan ju bara gissa att hon sa att Toke kladdat på henne, men tillräckligt för att de inte ville ha kvar tvillingarna iallafall och de blev skickade till Kastanjegården.
Bra serie med bra twists. Kanske lite överdriven karaktär på mördaren i sluttampen, men överlag mycket sevärd.
... vad Rosa konkret hade sagt till fostermamman om Toke/Simon?
För övrigt var min första tanke när jag såg Dencik "kul att han är polis, han brukar ju alltid annars vara mördaren..."
Gissar att hon sa att han försökt sexuellt ofreda henne. Det såg ut som ett sånt samtal, där flickan inte ville säga det högt utan måste viska det otäcka han gjorde till mamman. Inget annat han påstods ha gjort skulle annars ha gjort att båda syskonen blev ivägkörda så snabbt. Tösen visste vad hon skulle görs för att bli av med fosterbarnen. Det hade inte hjälpt om hon sagt att han nypit henne, knuffat henne eller tagit nåt från henne. Det krävdes sexuellt ofredande för att bli av med båda syskonen tvärt.
Jag gillade verkligen serien. Men det var flera såna här scener där de klippt lite konstigt så att man inte hängde med. Men klart bättre än något svensk tv gjort.
Jag ändrar nog min åsikt om serien, den är väldigt stark. Det är en bra serie och den är inte alls så långsam, den är/var impulsiv i många scener och spännande.
Sista scenerna i serien var dock svårt att förstå, men den blev spännande. När de skulle ta sig ut ur huset och jaga efter honom.
Nja, efter att ha sett första delen så känns den som en Bro-klon. Äckliga brott i varje del (?) gjorda av en superintelligent dåre, men polisen är smartare och kommer närmare och närmare. Alldeles för många kvinnor som beter sig som män. Bron fungerar eftersom den är milsvitt bättre, detta är en fattigmans-Bron som jag kan stå över. Detta betyg efter att bara ha sett en del.
Och DNA!
Inte ett ord om DNA i hela serien. Brottsplatser svämmar ju över av DNA och här hade ju kunnat uteslutits alla eventuella mördare som man anklagade. Men icke ett ord. Riktigt dåligt.
Men det är klart, då hade det ju inte blivit någon serie.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!