Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Du kan ju prova att sluta i säg 14 dagar, går du ff i sömnen då så kan du ju kontakta en läkare som får titta på dig.
Har redan gjort det. En läkare har undersökt mig och nämt att de kan bero på stress. Men läkare tyckte att så länge jag inte utgör en fara för mig eller andra är det inget att skicka en remiss för. Dock har jag en gång under flera månaders sömngång lämnat bostaden. Men läkaren betonade att det inte var farligt. Hon gav exempel på om jag vandrar runt med kniv eller försöker köra bil så skickar hon en remiss för ett EEG. Men inte innan dess.
Själv tycker jag att lämnar man bostaden eller sätter igång att laga mat i sömnen är det en fara. Lämnar jag bostaden kan jag bli utsatt för brott. Lagar jag mat kan jag glömma spisen eller andra saker som kan skapa en brand. Det är allvarligt.
Dock mår jag inte bra psykiskt och har rätt mycket press på mig i vardagen. Men enligt läkaren finns det inga mediciner eller något de kan göra just nu.
Även sömnmedicin som jag ska sova djupare på för att inte gå i sömnen funkar inte.
4/7 nätter skriker jag och sparkar i panik i sömnen. Jag svär och är allmänt otrevlig tyvärr.