2021-09-28, 19:56
Medlem
skitpennas avatar
Har använt Epic browser ett tag och den har funkat utan problem, använder den mest för stream sajter, då den verkar blocka dom mesta popups och reklamer.
haft epic nu 2ggr, men detta har nu hänt (igen), har haft epic i aktivitetsfältet, kommer dock ej in ifrån ingenstans? den säger att det bara är en genväg och att originalet blivit borttaget typ
jag kan ej heller avinstallera epic pga att den inte verkar installerad? vet att jag installerat den för andra gången nu. samma problem uppstod efter 1-2månader. har googlat runt och ett vanligt problem med epic verkar vara att folk har problem med att avinstallera det.

Finns det andra browsers som funkar ungefär likadant som är värda och använda utan problem?
som skrivet innan så funkade den väldigt bra mot popups och sidoreklam
Citera
2021-09-28, 20:11
Medlem
Det uppenbara och enklaste alternativet är väl Brave. Om du föredrar Firefox kan ju LibreWolf vara värt att slå ett öga på.
Citera
2021-09-29, 07:07
Medlem
Svintomans avatar
+1 på Brave
Citera
2021-09-29, 08:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Har använt Epic browser ett tag och den har funkat utan problem, använder den mest för stream sajter, då den verkar blocka dom mesta popups och reklamer.
haft epic nu 2ggr, men detta har nu hänt (igen), har haft epic i aktivitetsfältet, kommer dock ej in ifrån ingenstans? den säger att det bara är en genväg och att originalet blivit borttaget typ
jag kan ej heller avinstallera epic pga att den inte verkar installerad? vet att jag installerat den för andra gången nu. samma problem uppstod efter 1-2månader. har googlat runt och ett vanligt problem med epic verkar vara att folk har problem med att avinstallera det.

Finns det andra browsers som funkar ungefär likadant som är värda och använda utan problem?
som skrivet innan så funkade den väldigt bra mot popups och sidoreklam

Revo uninstaller i Hunter mode kan ta bort det som kan finnas kvar av Epic.

Pop-ups och reklam tar du ju bort med olika tillägg.

Prova Sea Monkey vilket är mycket av en medialäsare.
Citera
2021-09-29, 09:20
Medlem
Kolla in waterfox, vilket jag ha haft en del erfarenheter på.

Jag ha den som extra webbläsare, för min brave ibland funkar inte att använda e-tjänster via bank id ibland. Nackdelen är du måste ladda dock ner addons som privacy badger, ublock och etc.

Fördelen med deras addon system att du kan ta ifrån chrome och opera webstore, vilket många läsare ha ej den funktionaliteten. Plus så självklart ifrån Firefox egna.

Men efter en viss pill i administrationen så kan du ta bort cache varje gång du stänger ner läsaren.
Citera
2021-09-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Kolla in waterfox, vilket jag ha haft en del erfarenheter på.

Jag ha den som extra webbläsare, för min brave ibland funkar inte att använda e-tjänster via bank id ibland. Nackdelen är du måste ladda dock ner addons som privacy badger, ublock och etc.

Fördelen med deras addon system att du kan ta ifrån chrome och opera webstore, vilket många läsare ha ej den funktionaliteten. Plus så självklart ifrån Firefox egna.

Men efter en viss pill i administrationen så kan du ta bort cache varje gång du stänger ner läsaren.
Brave bör fungera om du stänger av Brave Shield på banken.
Citera
2021-09-30, 13:51
Medlem
Delhibellys avatar
Epic är känd som scam. Inte open source och har en väldigt konstig affärsmodell. Ta bort skiten genast. Brave är ett bra och enkelt alternativ.
Citera
2021-09-30, 14:06
Medlem
Jag kör Firefox eller varianter för att allt annat är webkit och konkurrens är viktigt. Släng på tilläggen du behöver. En stor fördel är att de funkar i mobilen också, Så det behövs inga special webbläsare med inbyggd adblock.
Citera
2021-10-03, 18:46
Medlem
Epic är skit. Inte open source så man vet inte vad dom gör med dig. Gratis Vpn 2021? Skit.

Plus det är skapat av någon random indier
Citera
2021-10-07, 08:22
Medlem
Loels avatar
Använd Brave
Citera
2021-10-07, 23:41
Medlem
dr.sudos avatar
Linken Sphere är en riktigt bra Antidetect browser. Kostar en liten slant men beroende på vad du skall använda detta till så är det värt det.

En gratis variant av Linken Sphere som också fungerar väldigt bra är incogniton: incogniton.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in