Citat:
Ursprungligen postat av
malsori254
Det är en Cylinda FTTK modell dvs tvätt och tork som blivit konstig. Maskinen beter sig underligt då den ska byta ut vattnet i maskinen vilket sker ca 10-15 min in i programmet. När den tömmer vattnet så tar den in nytt men slutar aldrig att ta in och ett fel meddelande visar sig där det står " Överfölde stäng av kranen"
Jag har bra fall i avloppsslangen och testat olika höjder, enda gången jag kommer vidare de momenten är om jag stänger av kranen precis då kan tömmer och låta tömma klart innan jag drar igång kranen igen och den tar in nytt vatten. uteslöt Inloppsventilen då han stänger och öppnar vid vissa tillfällen och den drar inte in vatten när maskinen är avstängd. De enda jag kan tänka mig är kretskortet att det är ett el fel eventuell någon sensor som mäter hur mkt vatten som är i trumman. VI ska flytta inom 2 år och vill inte lägga pengar på en dyr maskin och vågar inte ta hem ett kretskort ifall det inte är problemet då ett kostar runt 2k. Någon som är haj på tvätt maskiner !?
Tacksam för all hjälp man kan få.
Kolla blocket om du kan tänka dig köpa begagnat. Folk säljer mer eller mindre nya maskiner bara för att de inte passar med deras smak när de köpt nytt hus.
Låter som att det är någon nivåsensor som inte ger signal när maskinen uppnått den nivån som ska vara och istället fortsätter att fylla tills överfyllnadssensorn går till.