2021-10-08, 19:10
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Finns inga sådana evidens eller fakta, du kan ju inte presentera några, eller hur?

Personalen var naturligtvis inte objektiva utan lydde som lydiga redskap order från sina chefer som inte heller var objektiva utan bara lydde order ...

Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Evidensen är väl Fohm’s rekommendationer som kommer ur forskare och läkares åsikter kring Corona.
Så jo, evidens finns, att det finns människor som sedan väljer att inte tro på det är inte samma som att det inte finns evidens.

Mark väljer att ignorera dessa rekommendationer, då riskerar man på boendet andras hälsa (både personal samt boende) därför måste hälsofaran hindras att sprida ohälsa, därför läggs ett skyddsombudsstopp (6kap 7paragrafen) mot att Mark ska få besöka sin mor.

Helt enligt praxis.

Frågor på det?

Frågan kvarstår, var är bevisen?

Det finns som sagt inga bevis och du kunde, precis som jag skrev, inte presentera några!
Citera
2021-10-08, 19:46
Medlem
Hade Mark några egna skulder eller var det bara mamman?
Citera
2021-10-08, 20:07
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Snälla lär dig hur systemet fungerar innan du pratar massa skit. Tror du polisen går ut med allt dom har på den misstänkte innan han ens är häktad eller i anhållningen? Självklart går dom inte redan till media med alla bevis som pekar på honom, det gör man aldrig då den misstänkta eller hans vänner kan förstöra bevis. Om han blir fångad och begärs häktad då blir förundersökningen offentlig och då får man se vad det är för bevis polisen har på honom. Tills dess kan du hålla käften och sluta försvara Lorentzon barn mördaren bara för du är kär i han..

Ursäkta men när fan har han "mördat barn"? Nu får du ta och tagga ner lite gubben för du svävar iväg lite väl här..

De sade att de inte ens vet VAR sprängningen skett, och att mannen bara var misstänkt. Ändå hänger de ut honom med namn och bild. En åklagare fördömde detta tillvägagångssätt själv i media och sa att bevisbördan kan skadas utav att de släpper ut så mycket innan mannen ens är förhörd. Det är nog du som ska läsa på lite på både pressetik och juridik.
Citera
2021-10-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Ursäkta men när fan har han "mördat barn"? Nu får du ta och tagga ner lite gubben för du svävar iväg lite väl här..

De sade att de inte ens vet VAR sprängningen skett, och att mannen bara var misstänkt. Ändå hänger de ut honom med namn och bild. En åklagare fördömde detta tillvägagångssätt själv i media och sa att bevisbördan kan skadas utav att de släpper ut så mycket innan mannen ens är förhörd. Det är nog du som ska läsa på lite på både pressetik och juridik.
Jag menade principen för barn blev lindrigt skadade och det var bara tur inget barn dog. Han var misstänkt då på sannolika skäl och då har poliserna något riktigt på fötterna, du är bara blåst och okunnig som tror hans bild kommer i media innan det finns uppenbara bevis och vittnen. Han var efterlyst på rymmen och misstänkt på sannolika skäl, självklart lägger media ut bild då med all rätt innan han försöker skada fler och lyckas.
Citera
2021-10-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Squad418
Asså ni får ju spekulera och tänka hur ni vill. men det jag säger att Sprängningar och bomber inte är något ovanligt för gängen i biskopsgården, speciellt det Södra biskop gänget. de har stoooooor våldskapital och har bevisat historiskt att de är kapabla till det. samt att polisen Joacim har och som ska vittna infor rättegången bodde i den adressen... det är ju såklart enklare för polisen att skylla på Mark L med tanke på alla olösta Sprängningar de inte har kunnat lösa. det jag säger ar att på gatan skrattar folk .
Haha så enligt din teori så klippte Göteborgs polisen Lorentzon för att mörka att han är oskyldig för att dom ska kunna ha en gärningsman och det ska vara polisiärt uppklarat? Eller menar du att han tog livet av sig för att han fick paranoid psykos av att vara oskyldigt efterlyst?

Ja självklart är södra biskop falangen kapabla att göra sånt här och värre saker men är inte så påläst men är inte ledarna och dom mest tongivande i södra falangen i fängelse redan på långa straff? Menar du att det var hämnd för han vittna i den senaste rättegången som pågick under sommaren eller att han ska vittna i någon annan kommande rättegång?

Vad säger du om att Mark flyendes från platsen är bunden till platsen för tiden för brottet, finns vittnen som sett han hålla på i källaren helt tjackad på nätterna hålla på med kemikalier och brännbara vätskor.

Men du kanske har rätt, Mark Lorentzon kanske var inhyrd torped av södra att spränga polisens lägenhet, dom har ju haft liknande karaktärer på sånna jobb förut.
Citera
2021-10-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Haha så enligt din teori så klippte Göteborgs polisen Lorentzon för att mörka att han är oskyldig för att dom ska kunna ha en gärningsman och det ska vara polisiärt uppklarat? Eller menar du att han tog livet av sig för att han fick paranoid psykos av att vara oskyldigt efterlyst?

Ja självklart är södra biskop falangen kapabla att göra sånt här och värre saker men är inte så påläst men är inte ledarna och dom mest tongivande i södra falangen i fängelse redan på långa straff? Menar du att det var hämnd för han vittna i den senaste rättegången som pågick under sommaren eller att han ska vittna i någon annan kommande rättegång?

Vad säger du om att Mark flyendes från platsen är bunden till platsen för tiden för brottet, finns vittnen som sett han hålla på i källaren helt tjackad på nätterna hålla på med kemikalier och brännbara vätskor.

Men du kanske har rätt, Mark Lorentzon kanske var inhyrd torped av södra att spränga polisens lägenhet, dom har ju haft liknande karaktärer på sånna jobb förut.

Ifall du tror att alla tongivarna i Södra sitter så är du heeeelt ute och snurrar gubben, finns hur många som helst kvar... Eddie j som är den tyngsta ledaren i Södra hade mobiltelefon i Sveriges "säkraste" fängelse, vilket betyder att han kunnat kommunicerat med andra medlemmar på utsidan helt ostört... Hans bror Bebben fick Livstid och hans lillebror Dentin åkte på 14år. alla som känner den familjen vet hur hänsynslösa de är, de kan kopplas till över 18 mord bara i gängmiljön. Polisen Joacim Vittnade i rätten emot alla de inblandade, och de överklagade domen. de ska ha ännu en rättegång vilket Joacim ska vittna emot dem igen... Jag tror att de vill sända ett budskap till alla Vittnen.

Polisen själva vet ju ej vart sprängningen kom ifrån, du kan inte med 100% säga att det kom ifrån källaren gubben.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/tidigare-g%C3%A4ngledaren-eddie-jobe-g%C3%B6mde-mobil-i-cellen-1.56370941
Citera
2021-10-08, 22:49
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Squad418
Jag är inte så insatt i det hela om Mark Lorentzon och någon "ProjektorIntermezzo" dock vet jag att folk i biskopsgården skrattar åt alla myndigheter och er Flashbackare som spekulerar att en psykiskt sjuk hemlös tjackpundare med skulder har tillgång till så mycket sprängdeg och kontakter att genomföra något sånt! ni och media är förmodligen andeldingen tlll att han begick självmord vilket gynnar De riktiga gärningmännen.
Det var ju inte sprängdeg, så där sket det sig.

Du tror på allvar att man går ut med namn och bild med allt vad det innebär om det vore så att det skulle vara nån snorunge från Hisingen som varit och sprängt.

Det har ju aldrig överhuvudtaget varit något problem att säga att det varit gängkriminella förut som legat bakom sprängningar.

Men den här gången så sket man i det, för man blev så sjukt imponerad av en tråd på Flashback från polisen sida..

Aaaahhahahahaha!!!!

Du är så fantastiskt jävla rolig!!

Och du har NOLL trovärdighet, vid det här laget har du lägre trovärdighet än teorin om att det var hyresvärden som sprängde.

Oh herre jesus!
Citera
2021-10-08, 22:51
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Frågan kvarstår, var är bevisen?

Det finns som sagt inga bevis och du kunde, precis som jag skrev, inte presentera några!
Är du ignorant?
Jag skrev just bevisen varför man stängde..

Det var ett skyddsstopp bland annat, är du inte läskunnig?
Citera
2021-10-08, 23:01
Medlem
Ladidas avatar
Citat:

I Lorentzons fall hade han all rätt att träffa sin mor utan att det villkorades med värdelös munblöja eller plexiglas, detta förnekades honom och modern av lydiga underställda till totalitära förtryckarkrafter. Han kunde dock inte framgångsrikt hävda sin rätt vilket ledde till ett totalhaveri.
Men du, det var i juni 2020 som han inte fick träffa mamma, i december 2020 så fick han återigen träffa mamma..

Det står ganska tydligt i FUP, visserligen eskorterad av väktare, men han fick gå in till kära mamma på rummet.

Eller menar du att han havererade för att han inte fick hälsa på mamma ett år och några månader innan han sprängde bomben?

Han fick alltså träffa sin mamma utan plexiglas och munblöja, eller tänkte du att han från juni 2020 aldrig fick komma in mera?
För det var ju sommaren 2020 som det blev skyddsstopp, inte 2021…det var ett särdeles långt haveri?

Eller kanske var det så att vräkningen var det han inte kunde acceptera?
Citera
2021-10-08, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
Ingen verkar ha tänkt på att det kan ha varit en olycka. Mark kan ha hobby-samlat kemikalier i källaren och sen gick något snett.

Han tog sedan sitt liv i ren skam.

Tror inte det var en slump att det bara hände några timmar innan han skulle vräkas från sin lägenhet. Han gick dessutom lugnt från platsen kort innan det smällde. Helt oberörd.
Citera
2021-10-08, 23:26
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Tror inte det var en slump att det bara hände några timmar innan han skulle vräkas från sin lägenhet. Han gick dessutom lugnt från platsen kort innan det smällde. Helt oberörd.
Nåt som inte stämmer i detta. Motivet för det brott han misstänks för.
Att han dränker sig så kan vara är moraliska skäl, driven av skam och/eller skuld över detta brott. Men varför begår han det? OM han nu begick det.
Vi kanske aldrig får veta.
Citera
2021-10-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det var ju inte sprängdeg, så där sket det sig.

Du tror på allvar att man går ut med namn och bild med allt vad det innebär om det vore så att det skulle vara nån snorunge från Hisingen som varit och sprängt.

Det har ju aldrig överhuvudtaget varit något problem att säga att det varit gängkriminella förut som legat bakom sprängningar.

Men den här gången så sket man i det, för man blev så sjukt imponerad av en tråd på Flashback från polisen sida..

Aaaahhahahahaha!!!!

Du är så fantastiskt jävla rolig!!

Och du har NOLL trovärdighet, vid det här laget har du lägre trovärdighet än teorin om att det var hyresvärden som sprängde.

Oh herre jesus!

Vart någonstans har du läst att det inte vart sprängdeg? Så vitt jag har läst så vet polisen inte vart sprängningen kom ifrån, de vet heller inte ifall det vart utifrån eller inifrån, men du vet la väl det asså?
Har jag sagt att jag vet till 100% att det var gäng från biskop? jag sa att jag har hört ett rykte och att enligt mina erfarenheter så är det oftast gäng som spränger bostäder för att markera, tror du att jag söker efter trovärdighet eller? jag delar endast med mig av det jag har hört på gatan... sen får du tro vad du vill. men du väljer att tro att en tjackpundare med skulder upp till röven på något sätt haft tillgång till ämnen, sprängt en bostad och sedan tagit livet av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in