Citat:
Ursprungligen postat av
ViaGetty
Det stämmer att han kan betecknas som uppfinnare, men det var inte nödvändigtvis en uppfinning han ägnade sig åt i källarförrådet bakom skynket. Kan han ha använt kemikalier för att garva djurhudar till trummskin? Långsökt kanske, men lägger man ihop ett och ett så klarnar bilden.
Du tänkte trevärt krom?
Alltså allt är ju möjligt, men det känns ju väldigt logiskt långsökt att precis dagen när han ska bli vräkt så går han ner och ska garva sig lite skinn, det händer en olycka sen brand och explosion?
Skulle vi i ett motsvarande fall vid en ”vanlig” sprängning ens tänkt en liknande tanke?
Gängmedlemmen kanske åkte runt och garvade skinn och sen sprängdes bilen?
Nej, logiskt skulle vi tänkt att det var en planerad handling utifrån olika motiv.
Men nu är det ju de mest fantastiska, långsökta funderingarna, istället för någon form av acceptans för vad som hänt.
Jag kan inte riktigt greppa det..
Okej utifrån ett hypotetiskt scenario, ur ett ironiskt synsätt kan jag förstå att man skulle kunna hitta på alla sagor som man kommer med.
Men när människor är helt uppslukade av att försöka styra bort från logik med alla scenarion i världen tycker jag det är väldigt knepigt.
Hade han garvat skinn som hobby och det blev skevt så kanske han inte hade hoppat från bron, utan försökt förklara.