Citat:
Ursprungligen postat av
NewDawnFades
Såg ett TV-program om att även 80+ har sex, men att det kan ha sina problem. Bland annat att mannen har problem att få stånd och att kvinnan är torr. Är själv man och börjar bli lite äldre. Jag är medveten om att den sexuella kraften minskar med åren för en man. Det finns förvisso piller, men om den sexuella kraften minskar naturligt för en man, så bör det bli dubbelt illa, då kvinnorna i samma ålder blir fulare och fulare.
Tänker lite som att när jag blir 65 år, så har förmodligen min sexuella kraft avtagit en del. Om jag då även ska ligga med en begränsat attraktiv äldre kvinna, gör det inte saken alls bättre. Hade jag däremot haft en 35-40-årig välhållen kvinna framför ögonen, skulle förmodligen erektionen komma som ett skott.
Stämmer det att män därmed står inför dubbla problem när ålderdom och sex är aktuellt?
Kul sex kommer ofta efter 40 års åldern upp till 60+. Men sex för 80+ existerar också men är lite lugnare än i yngre åldrar.. Allt beror på hälsan och hur erfarenheterna varit tidigare i livet. Finns lika många helperversa åldringar som det finns yngre..Lesbiska, bögar, pedos you name it..bara för att folk blivit äldre så tar inte sexlivet slut det bara förändras. Lättare vid 40+ att på knulla
Man är mer socialt kompetent och bättre på att förmedla och uppfatta signaler.. och när det väl bär till så är en 40+ mindre blyg och sexet blir mer öppet för alla önskemål som personerna är ute efter.. inge jobbiga tonårstankar och fobier som unga oftast dras med.
Oftast så är damerna väl införstådda med att det skall bli sex efter lite "dubbelmeningar" och insinuationer.. Väldigt mycket ärligare och mer rakt på sak.. parterna VET vad de vill och kan sin sak..