• 1
  • 2
2021-09-28, 02:35
Medlem
NewDawnFadess avatar
Såg ett TV-program om att även 80+ har sex, men att det kan ha sina problem. Bland annat att mannen har problem att få stånd och att kvinnan är torr. Är själv man och börjar bli lite äldre. Jag är medveten om att den sexuella kraften minskar med åren för en man. Det finns förvisso piller, men om den sexuella kraften minskar naturligt för en man, så bör det bli dubbelt illa, då kvinnorna i samma ålder blir fulare och fulare.

Tänker lite som att när jag blir 65 år, så har förmodligen min sexuella kraft avtagit en del. Om jag då även ska ligga med en begränsat attraktiv äldre kvinna, gör det inte saken alls bättre. Hade jag däremot haft en 35-40-årig välhållen kvinna framför ögonen, skulle förmodligen erektionen komma som ett skott.

Stämmer det att män därmed står inför dubbla problem när ålderdom och sex är aktuellt?
Citera
2021-09-28, 02:43
Medlem
Ja just precis, men du tror att kärringarna blir våta av att se dig naken när du är 65 år gammal, fet och rynkig gubbe med flint och ölmage....?

Nja..
Senast redigerad av prepare 2021-09-28 kl. 02:49.
Citera
2021-09-28, 04:59
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Såg ett TV-program om att även 80+ har sex, men att det kan ha sina problem. Bland annat att mannen har problem att få stånd och att kvinnan är torr. Är själv man och börjar bli lite äldre. Jag är medveten om att den sexuella kraften minskar med åren för en man. Det finns förvisso piller, men om den sexuella kraften minskar naturligt för en man, så bör det bli dubbelt illa, då kvinnorna i samma ålder blir fulare och fulare.

Tänker lite som att när jag blir 65 år, så har förmodligen min sexuella kraft avtagit en del. Om jag då även ska ligga med en begränsat attraktiv äldre kvinna, gör det inte saken alls bättre. Hade jag däremot haft en 35-40-årig välhållen kvinna framför ögonen, skulle förmodligen erektionen komma som ett skott.

Stämmer det att män därmed står inför dubbla problem när ålderdom och sex är aktuellt?

Du tar bort 90% av de sexuella problemen om du ligger med en kvinna
som attraherar dig rent fysiskt.
Citera
2021-09-28, 07:19
Medlem
Det där med attraktionen avtar börjar jag känna av redan nu i 40-årsåldern. Få kvinnor är speciellt välbevarade, barnafödande och tyngdkraften sätter sina spår, oavsett hur mycket de tränar och ligger i.

Det är mycket enklare för oss män att hålla oss i form.
Citera
2021-09-28, 09:17
Medlem
Merwinnas avatar
Det verkar ju som om en del par fortsätter att älska varandra - även fysiskt - långt upp i åren. Och då måste de väl känna attraktion, för annars skulle det ju inte fungera? Men jag (kvinna) har faktiskt också svårt att förstå det. Man kan tycka om en människa på andra sätt, känna gemenskap och tillgivenhet och allt det där. Tycka om att prata och diskutera och umgås. Ha med honom som kavaljer om man går på opera eller teater. T.o.m. vilja ligga och sova i samma säng - varmt, tryggt, mysigt! Men kroppen går ju inte igång på DET sättet, om personen inte är attraktiv. Och det är få män efter 60. Och knappast någon efter 70.

Kanske har de som lyckas med det, kommit längre i utvecklingen på något sätt..?
Citera
2021-09-28, 09:26
Medlem
Citat:

Skaffa en 20-30 år yngre tjej då
Citera
2021-09-28, 10:05
Medlem
Milldues avatar
Citat:

Kul sex kommer ofta efter 40 års åldern upp till 60+. Men sex för 80+ existerar också men är lite lugnare än i yngre åldrar.. Allt beror på hälsan och hur erfarenheterna varit tidigare i livet. Finns lika många helperversa åldringar som det finns yngre..Lesbiska, bögar, pedos you name it..bara för att folk blivit äldre så tar inte sexlivet slut det bara förändras. Lättare vid 40+ att på knulla

Man är mer socialt kompetent och bättre på att förmedla och uppfatta signaler.. och när det väl bär till så är en 40+ mindre blyg och sexet blir mer öppet för alla önskemål som personerna är ute efter.. inge jobbiga tonårstankar och fobier som unga oftast dras med.

Oftast så är damerna väl införstådda med att det skall bli sex efter lite "dubbelmeningar" och insinuationer.. Väldigt mycket ärligare och mer rakt på sak.. parterna VET vad de vill och kan sin sak..
Citera
2021-09-28, 11:05
Medlem
goofers avatar
När restriktionerna släpper kan man ju ta sig en resa till Thailand tex.

Då kan man hitta både yngre och snygga kvinnor och jag är säker på att potensen ökar dramatiskt!

Det finns mer hjälp än potenspiller att få när man är äldre.

Men man måste ju ha hälsan för att orka ha sex (samlag)
Sviker hälsan får mun och händer göra jobbet.

Vet själv flera gamla gubbar som har potensen kvar.
Gemensamt för dem alla är att de har yngre fruar, en fru i 50års åldern passar bra när man är 70 själv och vill ha ett aktivt sexliv.
Senast redigerad av goofer 2021-09-28 kl. 11:12.
Citera
2021-09-28, 11:15
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prepare
Ja just precis, men du tror att kärringarna blir våta av att se dig naken när du är 65 år gammal, fet och rynkig gubbe med flint och ölmage....?

Nja..
Nej, det tror jag inte nödvändigtvis. Men det var inte heller frågeställningen. Den handlade om män, erektion, piller, förmåga och attraktion.
Citera
2021-09-28, 12:18
Medlem
kinasyndrooms avatar
Att bli väl upp i åren innebär många saker i förändring. Ungdomen finns i minnet naturligtvis. Man minns hur man var då och hur kåtheten fungerade. Att inte kunna hålla igen, för tidig utlösning.

På den tiden var attraktionen till kvinnor på ett sätt, och i hög ålder är den på ett annat. Naturligtvis är män olika, så att säga att mycket unga kvinnor inte längre är sexuellt tilldragande för en gammal man, det är ju inte rätt. Men för min del är det så. Mycket unga kvinnor kan definitivt inte leverera vad jag vill ha. Då fordras det en kvinna som matchar mig på alla, så kallade, plan. Prata, och vad man pratar om, är en gedigen konsistens av sexet. Visst, det finns unga kvinnor som vill ha en pappa-man likväl som det finns män som vill ha en mamma-kvinna. Det beror på orsaker som handlar om helt annat än sex och kåthet.

I hög ålder är erektionen aldrig densamma som när man var ung. Naturligt och normalt. Piller? Ja! Och de fungerar alldeles ypperligt. Kuken står som ett spjut, och länge. Det är själva tändningen som är annorlunda jämfört med ungdomens tanklösa tid. Och jag slipper den förbannade jävla förtida utlösningen!

När jag var ung var jag, i stort sett varje gång, djupt irriterad över att det gick för mig väldigt snabbt. Okej, det blev fart på kuken ganska omgående efteråt. Ibland fordrades inte mer än någon minut.
Runt 40-45 års ålder kom jag fram till att det skulle vara förbannat tacknämligt att få kunna hålla på att knulla i alla fall lite längre än 10-15 minuter.
Orsaken var att det fanns andra ingredienser i sexet som inte enbart handlade om att råknulla, vilket kändes normalt när jag var ung. Nu kändes det inte önskvärt längre.

En kvinna är så fruktansvärt mycket mera än det hål som unga gärna vill se. Lägg då också till det faktum att en kvinna, vilken som helst (oavsett utseende och kropp), efter något halvårs umgänge blir till "samma hål som alltid". Man behöver tänka inåt. Och den sortens tankar kommer med åldern. Testosteronet avtar och känslor lugnar ner sig. Tankar och behov om innerlighet, kvinnlighet, närhetskänslor. De kommer till en som man. Trygghetslängtan och, faktiskt, förändrade värderingar i mångt och mycket.
Häri ligger därmed en stor förändring i kåthetens grund och sexets betydelse.

Att vara nära de 70 innebär verkligen inte att unga kvinnor är mer attraktiva än äldre. För mig är det tvärtom. Och knullsessionerna är absolut inte lika enkelspåriga, enformiga (tråkiga) som när jag var en ung knulltjur. I dag är det långa, härliga och underbart passionerade händelser med höga ambitioner att njuta till hundra procent. Jag tänker gärna tillbaka på hur det var när jag var ung och känner mig verkligen lycklig över att slippa vara sådan nu.
Citera
2021-09-28, 13:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Såg ett TV-program om att även 80+ har sex, men att det kan ha sina problem. Bland annat att mannen har problem att få stånd och att kvinnan är torr.

Men det där är det väl ganska enkelt att åtgärda, värre är det väl med stela leder, artros, bristande kondition samt hjärtproblem.

Men har man inte knullat klart när man är 80+ då? Är själv bara 50+ och kan ibland tycka att det räcker med fitta nu.
Citera
2021-09-28, 13:37
Medlem
kinasyndrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är själv bara 50+ och kan ibland tycka att det räcker med fitta nu.

Oj...!
Hur har du kommit fram till det? Stressigt jobb? Koncentrera dig på dina fantasier så kommer du upp på banan igen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in