2021-09-27, 21:13
Medlem
Har haft ett 8-årigt förhållande och nyligen gjort slut. Nu har jag fått kontakt med flera killar online och jag är bara ute efter att ha sex just nu eftersom jag nyligen separerat så är inte ute efter något förhållande.

Och jag har skickat många bilder till en kille han vill att jag "håller honom uppdaterad" tills vi kan ses genom att skicka bilder, ska dock tillägga att jag INTE skickar naket bara vanliga bilder.

Problemet är bara att min kamera på mobilen tar inte rättvisa bilder. Jag har jämfört med att ha den på samtidigt som jag kollar mig i spegeln och i kameran ser ansiktet mycket rödare och lite typ rynkigare ut. I spegeln ser jag annorlunda ut och jag gillar spegeln mer. Så jag har lagt på ett filter på bilder jag skickar och använder på nätet bara för att det filtret stämmer bäst överens med vad jag ser i spegeln.

Och jag ser ju inte annorlunda ut i spegeln än på dessa bilder men jag är ändå så rädd att träffas för killarna överdriver så mycket om att de tycker jag är såååå vacker jag är rädd att dom ska måla upp en fantasibild om hur jag ser ut.

Men tänker ändå positivt att om det bara är sex jag är ute efter så borde dom väl kunna ha sex med mig i alla fall även om de inte gillar hur jag ser ut?

Kom gärna med tips på hur jag ska våga träffa någon. Bara seriösa svar tack. Och vad har ni för uppfattningar om tjejer på bilder i sociala medier och i verkligheten?
Citera
2021-09-27, 21:18
Bannlyst
Det spelar nog inte så stor roll hur du ser ut. Killar tar vad som helst.
Citera
2021-09-27, 21:20
Medlem
dragonslayer1339s avatar
Jag blev catfishad så in i helvete en gång, bilderna var lätt 3-4år gamla och hon hade säkert gått upp 25kg.
Men jag är inte så kräsen så jag spände på henne bakifrån, la satsen i svanken sen stack jag hem.
Citera
2021-09-27, 21:21
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky
Och vad har ni för uppfattningar om tjejer på bilder i sociala medier och i verkligheten?
Generellt är erfarenheten att tjejer ser bra mycket sämre ut i verkligheten än på fotona. Inte sällan 10+ kg fel
Och det är något som eskalerat oerhört de senare 5-8 åren med just alla Insta- och Snapfilter varenda brud och hennes hund envisas med att använda så det för länge sedan gått över gränsen till att se direkt löjligt ut.

Förr var det "bara" gamla bilder och ljud & vinklar som användes för att fejka bilderna - idag är det ju ren photoshoping som används för att se bättre ut så du kan inte ens vara säker på att det överhuvudtaget är personen på bilderna som du träffar IRL väl på plats.
Citera
2021-09-27, 21:23
Medlem
Niggwards avatar
Du söker ju bara sex. Tror du killar som bara söker sex bryr sig exakt hur du ser ut? De sätter på dig ändå. Annars får man väl dra den klassiska papperspåsen
Citera
2021-09-27, 21:23
Medlem
Wallahabibiis avatar
Alla killar vet att tjejer ser sämre ut i verkligheten. Era tusen olika filter lurar ingen förutom er själva. De flesta är en besvikelse så du behöver inte må dåligt kring ditt fula utseende.
Citera
2021-09-27, 21:46
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Klart när det putas och pushas och läggas på filter på bilder så blir män besvikna på verkligheten.

Det är ju som att köpa en vara som inte är lika snygg i verkligheten som den såg ut på bild.
Citera
2021-09-27, 21:53
Medlem
Tack för era svar. Jag förstår ju att det blir en besvikelse om man ändrar om allt för mycket. Men å andra sidan ser jag ju inte ut som jag gör på riktigt med mobilkameran så hur gör man då liksom
Citera
2021-09-27, 22:05
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Tack för era svar. Jag förstår ju att det blir en besvikelse om man ändrar om allt för mycket. Men å andra sidan ser jag ju inte ut som jag gör på riktigt med mobilkameran så hur gör man då liksom

Tja. Tips är att skicka "normala" bilder på dig där du ser lite halvdan ut, då blir killen inte besviken iaf 🙂 kanske får en possitiv överraskning när du ser bättre ut än på bilderna
Citera
2021-09-27, 22:08
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:

Jag tycker snarare en ser bättre ut irl...är det inte något med formatet i karmeran som gör att man ser lite annorlunda och enligt en del, sämre ut. Ens drag blir i lite andra proportioner än om man tex filmar sig själv på video..fast kör du med mycket filter blir det antagligen lite missvisande. Samtidigt, folk är inte så kräsna om det bara ska liggas...
Citera
2021-09-27, 22:49
Medlem
Killar blir i regel misstänksamma om tjejen bara skickar bilder på ansiktet/hals. Man tycker hon ser bra ut och så träffas man och booom, 110kg.

Så skicka nån helkroppsbild och så med, givetvis påklädd. Så har du rent mjöl i påsen iaf.
Citera
2021-09-27, 22:56
Medlem
Wallahabibiis avatar
Citat:

Har du aldrig funderat över att det kan bli en positiv överraskning om du ser sämre ut på bilder och bättre ut i verkligheten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in