2021-09-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky
Har haft ett 8-årigt förhållande och nyligen gjort slut. Nu har jag fått kontakt med flera killar online och jag är bara ute efter att ha sex just nu eftersom jag nyligen separerat så är inte ute efter något förhållande.

Och jag har skickat många bilder till en kille han vill att jag "håller honom uppdaterad" tills vi kan ses genom att skicka bilder, ska dock tillägga att jag INTE skickar naket bara vanliga bilder.

Problemet är bara att min kamera på mobilen tar inte rättvisa bilder. Jag har jämfört med att ha den på samtidigt som jag kollar mig i spegeln och i kameran ser ansiktet mycket rödare och lite typ rynkigare ut. I spegeln ser jag annorlunda ut och jag gillar spegeln mer. Så jag har lagt på ett filter på bilder jag skickar och använder på nätet bara för att det filtret stämmer bäst överens med vad jag ser i spegeln.

Och jag ser ju inte annorlunda ut i spegeln än på dessa bilder men jag är ändå så rädd att träffas för killarna överdriver så mycket om att de tycker jag är såååå vacker jag är rädd att dom ska måla upp en fantasibild om hur jag ser ut.

Men tänker ändå positivt att om det bara är sex jag är ute efter så borde dom väl kunna ha sex med mig i alla fall även om de inte gillar hur jag ser ut?

Kom gärna med tips på hur jag ska våga träffa någon. Bara seriösa svar tack. Och vad har ni för uppfattningar om tjejer på bilder i sociala medier och i verkligheten?

Hur ofta tittar du på bilder av dig själv på samma sätt som du nagelfar och granskar ditt utseende i en spegel?
Jämför gärna med att spela in din egen röst - om du aldrig gjort det så kommer du få en intressant överraskning.

De flesta på internet skapar sig nog en målbild, eller åtminstone en liten föreställning, av personen de pratar med både till utseende och till personlighet, betende osv i någon utsträckning.
Jag menar, du har ju redan bestämt dig för att han kommer bli besviken...

Det har hänt att tjejer blivit besvikna på liknande saker.
("Du har ju mer skägg än på bilden! )

I slutändan, vad spelar det för roll om ditt riktiga jag inte lever upp till hans föreställning av hur du ser ut?
Citera
2021-09-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Tja. Tips är att skicka "normala" bilder på dig där du ser lite halvdan ut, då blir killen inte besviken iaf 🙂 kanske får en possitiv överraskning när du ser bättre ut än på bilderna

Precis vad jag hade tänkt skriva.
Bättre att visa den krasa verkligheten, och tycker då mannen att man ser bättre ut irl än på bilderna, så har man åtminstone varit ärlig
Citera
2021-09-28, 00:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Haha men för helvete kvinna att ordna kuk är lika enkelt som att ordna öl så illaluktande 4or får knull så sluta genast att nojja över det. Däremot så projicerar du din ytlighet på honom för seriöst filter och grejer känns tveksamt, du är liksom inte 14. Fundera på vad du vill göra i sängen istället och var en skön avslappnad men kåt person.
Citera
2021-09-28, 02:16
Medlem
Chinatowns avatar
Folk i tråden är inte fel ute.

Skicka inte bara ansiktsbilder.
Skicka helkroppsbilder ibland.
Skicka bilder ifrån olika miljöer.
Skicka bilder både sminkad och osminkad.
Om du skickar äldre bilder. Skicka både äldre OCH nyare bilder.

Jag tror många tjejer vill visa sin absolut bästa sida, men det är svårt att leva upp till hela tiden. Kan inte tala för alla, men jag tror många är less på plastigheten och perfektionen. Killar vill träffa en söt eller snygg tjej. Många tjejer ser bra ut. Man behöver inte vara den snyggaste i stan för att få en killes intresse.

Våga vara personlig, våga vara ärlig, våga visa sidor som inte bara är kopplade direkt till sex. Kan vara gällande humor, någon trevlig plats du varit på eller i olika kläder.

Alla killar har inte 100 % självförtroende och kanske "ger upp" om tjejen lägger fram en för "perfekt" front dessutom. Oavsett relationer eller bara sex så tror jag många söker en jämlike. Inte 10 / 10-tjejen utan någon attraktiv man passar ihop med.
Citera
2021-09-28, 05:30
Medlem
Man kanske borde ta sig en funderare över vad man håller på med om ens största bekymmer är hur man ser ut på en bild. TS kanske borde jobba med sitt eget mående om hon bara vill knulla runt. Du låter trasig TS.
Varför inte slå två flugor i en smäll o få betalt samtidigt som du knullar runt?
Kvinnor är bra på sådant har jag hört.
Citera
2021-09-28, 05:34
Avslutad
Citat:
Kom gärna med tips på hur jag ska våga träffa någon. Bara seriösa svar tack. Och vad har ni för uppfattningar om tjejer på bilder i sociala medier och i verkligheten?
Min bild av tjejer på sociala medier har aldrig stämt med verkligheten.

Tipset är att fota dig med lurvigt hår och utan smink.
Citera
2021-09-28, 07:30
Medlem
Merwinnas avatar
Du kanske ska investera i riktiga porträttbilder, tagna av en riktig fotograf? Jag menar, eftersom det här ämnet verkar ta upp så mycket av dina tankar?

Sedan tror jag att ALLA fattar, att man blir olika bra på olika bilder, beroende på en massa olika saker bland annat dagsform, ljussättning, kamerans kvalitet, vilken färg man har på kläderna närmast ansiktet, make-up och frisyr, vilken min man gör - och sedan som sagt retuschering/fotoshop. Samt att man för en dejtingprofil lär välja de finaste bilderna man har. Det MÅSTE ju vuxna människor fatta, och ha marginal för s.a.s..

Tänk t.ex. på de där bilderna på kändisar som brukar gå runt i media, när någon fotograf har plåtat någon supersnygg skådespelerska eller modell när hon smiter ut och handlar på morgonen, plufsig och utan make-up, och hon ser lika ful ut som vem som helst!
Citera
2021-09-28, 11:34
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Precis vad jag hade tänkt skriva.
Bättre att visa den krasa verkligheten, och tycker då mannen att man ser bättre ut irl än på bilderna, så har man åtminstone varit ärlig

Precis då är det bara att knalla dit avslappnad och vara sitt bästa skavankiga jag
Citera
2021-09-28, 11:56
Medlem
swebarbs avatar
sminka dig inte, alla vet att många personer inte ser ut samma på foto som i verkligheten speciellt tjejer då för killar är ju fula oavsett majoriteten iaf, lägger du massa filter så är det bara falsk marknadsföring för du kan inte avgöra hur andra ser dig i verkligheten. bättre köra med öppna kort dvs osminkad eller bara lite så det knappt syns.
Citera
2021-09-28, 12:00
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Det är ju "skavankerna" som ger bruden lite krydda och karaktär, sålänge vikten är på rätt nivå och leendet är stort och inbjudande lär det inte vara någon fara!
Citera
2021-09-28, 20:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Tack för era svar. Jag förstår ju att det blir en besvikelse om man ändrar om allt för mycket. Men å andra sidan ser jag ju inte ut som jag gör på riktigt med mobilkameran så hur gör man då liksom

De flesta tycker att de själva ser bättre ut i spegel än på bild. Det beror framförallt på att man är mer van att se sig i spegeln. Men spegelbilden är ju spegelvänd och inte hur man verkligt ser ut. Alla ansikten har en viss asymmetri som gör att en spegelbild av ens ansikte ser annorlunda ut. Men det är den bilden av ditt ansikte du är van att se och känner igen och tycker är "den rätta bilden" fast det egentligen inte alls är det. En bild på en själv som andra ser den ser främmande ut på något sätt.
Citera
2021-09-28, 21:27
Medlem
Ett tips är att lägga ut vardagliga bilder och kanske inte de finaste bilderna. Då blir nog killarna positivt överraskade istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in