2021-09-26, 22:46
Medlem
PutinPowers avatar
Hej hej, jag och min bror är sugna på att vår egna custom email men är inte alls pålästa hur detta fungerar. Vi vill helt enkelt ha vår egna mail med @exempel.com Hur fungerar det, kommer jag kunna använda gmails hemsida med vår egna custom email osv? Syftet är egentligen bara att vi tycker de ser fräckt ut
Citera
2021-09-26, 22:51
Medlem
Simply webhotell. Skapa med vilken @exempel.com du vill. www.simply.com
Citera
2021-09-26, 23:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
Hej hej, jag och min bror är sugna på att vår egna custom email men är inte alls pålästa hur detta fungerar. Vi vill helt enkelt ha vår egna mail med @exempel.com Hur fungerar det, kommer jag kunna använda gmails hemsida med vår egna custom email osv? Syftet är egentligen bara att vi tycker de ser fräckt ut
https://themeisle.com/blog/use-gmail...n-domain-name/
Citera
2021-09-26, 23:18
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Du kan använda Gmail med en custom domän, men det kostar cirka fem euro i månaden. Är du inte insatt i det tekniska gör du bättre i att låta bli.
Citera
2021-09-27, 14:53
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Du kan använda Gmail med en custom domän, men det kostar cirka fem euro i månaden. Är du inte insatt i det tekniska gör du bättre i att låta bli.

Finns rätt enkla guider för detta, tar typ max 1 timma. Men du behöver ha ett domännamn och en host som du äger, t.ex. har loopia bra och enkla lösningar för detta och sedan portar du över det till gmail.
Citera
2021-09-27, 15:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Enligt min länk fanns det två metoder att åstadkomma detta, en som är gratis och en som kostar (pga abonnemang på Google Workspace eller vad det numera heter).
Citera
2021-11-23, 09:17
Medlem
Freddyfishs avatar
Steg för steg:

Köp en domän
Köp en mailtjänst

Mailtjänsten kommer sedan att guida dig om vilka records som ska upp i DNS.
Räkna inte med att det ska vara gratis eller billigt, eftersom du inte har koll på hur det fungerar så får du räkna med att betala lite för att få vettig support.

Klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in