2006-06-07, 16:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Det säljs ju snus i Norge med, fast kostar väll 80kr dosan eller vad det är
Norge är inte med i EU...
Citera
2006-06-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbo
Varför är det så många danskar som röker?

Danskar är livsnjutare helt enkelt.
Citera
2006-06-07, 17:11
Medlem
Martijowskijs avatar
Såg en man i en matbutik som handlade cigaretter åt sig själv och sonen, han var runt 14-15 kan jag tro. Men är det inte 16 års åldersgräns där?
Citera
2006-06-07, 17:32
Medlem
Jag har aldrig hört någon anklaga danskar för att vara smarta..
Där kan problemet ligga...
Citera
2006-06-07, 23:19
Medlem
Danskere

Danskere ryger, fordi de ikke får købe portionssnus - selv tager jeg jævnligt til Sverige og køber et stock generalsnus - portionssnus er ikke tilladt i Danmark. Derfor får vi dø af lungecancer...pga jävla EU
Citera
2006-06-08, 11:37
Medlem
Ockelbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martijowskij
Såg en man i en matbutik som handlade cigaretter åt sig själv och sonen, han var runt 14-15 kan jag tro. Men är det inte 16 års åldersgräns där?

Stämmer.
Citera
2006-06-09, 00:17
Medlem
Eelss avatar
För att alla danskar dricker öl, och när man dricker öl ska man röka. ^^
Citera
2006-06-09, 01:19
Medlem
ExCowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martijowskij

Är det inte 18 på tobak?

Citat:
Ursprungligen postat av char
Eller så är det så att alla fyllon håller till vid alkoholaffärerna som brukar vara belägna vid kajen.

Ingen vettig människa som hittar mer i Helsingör än bara genom terminalen skulle väl handla i de där affärerna annat än yttersta nödfall...
Citera
2006-06-09, 01:22
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbo
Som topic lyder, Varför är det så många danskar som röker?
Så fort man kommer av färjan i Helsingör så ser man att nästan varenda människa röker. Hur kommer detta sig?

Varför? Därför att danskarna är mer kontinentala. De lider inte av den förbudsparanoja som råder i Dum-Sverige, där alla dricker Ramlösa äter vegetariskt och går omkring i sandaler och tubsockor. FYY FAN för sverige.

Låt svenskarna röka mer. Låt de svenska bondtölparna få njuta av lite kontinental flärd. Inför rökkupéer på tågen igen, låt folk få röka på krogen, tillåt cigarrett-reklam, tänk att få se stora fina skyltar med texten "Jag har också gått över till PRINCE" Ett paket cigg ska inte kosta mer än 20 spänn...Mera rök tack.
Citera
2006-06-09, 11:11
Medlem
Ockelbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExCowboy
Är det inte 18 på tobak?

Nej det är 16.
Citera
2006-06-12, 15:15
Moderator
Oddballs avatar
Norrmännen har gått om danskarna när det gäller rökning hörde jag, det var dessutom en norrman som berättade det. Det skulle kunna stämma för är man i Oslo så röker var och varannan nuförtiden.
Citera
2006-06-18, 16:59
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyltSalt
Danskar är livsnjutare helt enkelt.

Har också fått den känslan av danskarna.
Det verkar ha ett mer centraleuropeiskt förhållningssätt och attityd i allmänt. Det röks mer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in