• 1
  • 2
2021-09-26, 02:34
Medlem
Hejsan, är så att ja pluggat någon månad och fått csn, hamnat i depression och varit tvungen att hoppa av skolan osv.. plus att jag mått dåligt och lånat pengar så ja missat lite räkningar, det ja är mest orolig över nu är att det saknas 1900 till hyran tror ni soc kan gå in och betala det för denna gång om ja pratar me dom?

Vill även tillägga att ja har en borgenär som fått betala halva en månads hyra redan och e riktigt arg på mig och nu har ja gjort det igen vill absolut inte att de ska skickas till han igen så är soc min enda utväg nu?
Citera
2021-09-26, 02:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epridee
Hejsan, är så att ja pluggat någon månad och fått csn, hamnat i depression och varit tvungen att hoppa av skolan osv.. plus att jag mått dåligt och lånat pengar så ja missat lite räkningar, det ja är mest orolig över nu är att det saknas 1900 till hyran tror ni soc kan gå in och betala det för denna gång om ja pratar me dom?

Vill även tillägga att ja har en borgenär som fått betala halva en månads hyra redan och e riktigt arg på mig och nu har ja gjort det igen vill absolut inte att de ska skickas till han igen så är soc min enda utväg nu?
Är du spelberoende eller vad är det fråga om?
Varför tror du att Soc skulle hjälpa dig?
Citera
2021-09-26, 02:41
Medlem
Hur menar du att soc skulle vara en utväg? De betalar verkligen inte ut pengar till någon i din situation
Citera
2021-09-26, 02:56
Medlem
ayymirants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Smart har du lyckats förstöra allt och hamnat på gatan. Äntligen nöjd med din prestation?.

Nu får dubörja göra tjänster för deg , kommer bli traumatiskt det här för dig, nästa blir väl bedövande utav det traumatiska därefter många år av missär och missbruk tillslut kommer du se ful ut även fysiskt vilket kommer sänka sin chans att lyckas med att i livet vilket kommer göra dig deprimerad på.riktig.vilket tillslut kommer att göra så allt tinar bort .

Du fattar va kamma.till sig omdelbart nu och fixa till detta. På en gång. Stäng av internet datorn börja röra på kroppen . Solsken. Näring och människor. Inget digitalt .upp och kämpa när det är ljust sov när det är mörkt.

Seså iväg med dig på äventyr

Han mår nog redan skit som det är. Eller du kanske får resning av att hoppa på folk som redan mår skit? Hur som helst inte särskilt produktivt.

TS: Låna av föräldrarna och betala tillbaka snarast.
Citera
2021-09-26, 03:03
Medlem
Fialisans avatar
Vad gör du av med pengarna på? Och hur tänker du när det händer?
Kan du inte ändra datumet för hyran och börja betala samma dag du får CSN?
Citera
2021-09-26, 03:50
Medlem
Citat:

Va är det för typ av bostad? Jag har själv legat efter med hyran betalade den nästa gång jag fick pengar. Dom slänger väl inte u dig på gatan men förklara läget för dom och spara dina pengar du har nu på sparkontot så kan du använda som till hyran du missat. Säg att de inte e möjligt att betala av någon å erbjud dom att betala 2 hyror nästa faktureringsdatum så skulle ja ha gjort
Citera
2021-09-26, 04:02
Medlem
Citat:

Hör av dig till din hyresvärd och begär anstånd på fakturan, brukar inte alls vara omöjligt att lösa vid något enstaka tillfälle. Förövrigt så brukar väl csn betalas ut ungefär samtidigt som vanligt folk får lön? Du bör ha fått den utbetalningen i fredags då 25:e infaller på en helgdag så känns ju väldigt märkligt att pengarna redan ska vara slut.

Lycka till i framtiden om du inte klarar av att lägga undan pengar till hyra.
Citera
2021-09-26, 04:18
Medlem
Du kommer inte få några pengar från soc.
Citera
2021-09-26, 04:30
Medlem
Citat:

Det är bra att du ser den missade hyran som ett problem. Det är ett jättestort problem. Om man inte betalar den har man snart inget tak över huvudet, och det går ut över ditt mående.

Dock betalar soc inte hyror, det funkar inte så. Du måste själv göra allt för att ordna fram hyrespengarna.

1. Prata med hyresvärden om situationen, be om anstånd/avbetalning.

2. Låna pengar av föräldrar, syskon, andra släktingar, kompisar.

3. Lägg in en stående överföring så att hyran alltid dras från lön/studielån etc samma dag pengarna kommer in.

4. Få koll på dina inkomster och utgifter, spara alltid 10 procent av inkomsten till en buffert för oförutsedda utgifter.

5. Ta hjälp av vården samt googla självhjälp för din depression. Du behöver en sund och strukturerad vardag samt kanske behandling.

6. Du måste kanske inte hoppa av plugget helt, du kan kanske göra uppehåll av hälsoskäl, så har du möjlighet att återuppta det längre fram.
Citera
2021-09-26, 04:40
Medlem
Citat:

Borgenären lär väl få reda på det ändå? Har du kontakt med myndigheter angående pengar ska väl denna vara närvarande?
Citera
2021-09-26, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
Borgenären lär väl få reda på det ändå? Har du kontakt med myndigheter angående pengar ska väl denna vara närvarande?

Du förväxlar nog borgenär och god man...
Citera
2021-09-26, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Du förväxlar nog borgenär och god man...

Jo så kan det vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in