2021-10-01, 17:00
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Att män pucklar på män det vet vi men i denna tråd talar vi om en man som är misstänkt för ett brott mot en kvinna. Misstänker du att han slår även män och inte bara misstänker att han slagit en kvinna han haft en nära relation till.
Att jag berörde våldet i gemen och inte enbart våld i nära relationer kan tyckas inoppurtunt vilket var anledningen till att jag lade till --oaktat trådämnet.

Som svar på din fråga så indikerar Cezarys svårbemästrade våld mot Beata/kvinnor att han som allför många kriminella och våldsamma män växt upp med en mamma i avsaknad av en fadersfigur.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-01 kl. 17:26.
Citera
2021-10-01, 17:03
Medlem
Kan hon vetat något som hon inte ska veta och hotat MGM samt någon polare till han att säga något? Därav två personer iblandade, han har kört dit henne sen tog någon annan hand om det som själv har ett intresse för att hon ska bort.

Att hjälpa till vid ett mord bara för att man är polare känns lite svårare att få till. Men om det är någon mer som tjänar på att hon är död är det mer sannolikt att någon mer är inblandad och att det är planerat.
Citera
2021-10-01, 17:08
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Kan hon vetat något som hon inte ska veta och hotat MGM samt någon polare till han att säga något? Därav två personer iblandade, han har kört dit henne sen tog någon annan hand om det som själv har ett intresse för att hon ska bort.

Att hjälpa till vid ett mord bara för att man är polare känns lite svårare att få till. Men om det är någon mer som tjänar på att hon är död är det mer sannolikt att någon mer är inblandad och att det är planerat.

Han har ju i.s.f. cashat folk för det naturligtvis
Citera
2021-10-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen aning. Finns säkert flera orsaker. Jag bor i ett mkt respektabelt trapphus och område, så jag är lite förvånad måste jag säga. Och mannen ifråga är också respektabel. Fan vet.
Lite aning har du iaf. Du skrev att han får betalt för det.
Citera
2021-10-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Lite aning har du iaf. Du skrev att han får betalt för det.
Nja, jag kanske kan tänka mig det. Men vet ju inte. Det där med god man kan jag dock tänka mig, och då kan huvudmannen (personen man är god man för) stå på adressen.
Nå, tror detta är OT.
Citera
2021-10-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Att jag berörde våldet i gemen och inte enbart våld i nära relationer kan tyckas inoppurtunt vilket var anledningen till att jag lade till --oaktat trådämnet.

Som svar på din fråga så indikerar Cezarys svårbemästrade våld mot Beata/kvinnor att han som allför många kriminella och våldsamma män växt upp med en mamma i avsaknad av en fadersfigur.
Eller vuxit upp med en pappa som slår mamma! Barn som bevittnar våld blir traumatiserade, - pojkarna tar ofta till våld mot kvinnor när de blir vuxna och flickorna hittar män som misshandlar dem. Upprepningstvång som kan sitta djupt! Dessutom ökad risk för depressioner, missbruk och självmord.
Citera
2021-10-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Den misstänkte har bilder på sociala medier från Dalby stenbrott. Kan han ha sänkt henne där?
Med det sagt hoppas man givetvis att hon hittas vid liv någonstans.

Intressant. Kan du länka?
Citera
2021-10-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Han har ju i.s.f. cashat folk för det naturligtvis
Men har han gjort det själv? Det krävs ändå lite för att vilja göra det, mer sannolikt att han hade dödat henne i vrede mer oplanerat.
Tror mer då att någon annan lagt till denna ”tjänst”.
Citera
2021-10-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Enligt de information som är ute har MGM varit tillbaka i bilen ganska fort.
Normalt tar det en kvart att mörda kanske mer om det är första gången.
Han kan inte mördat och gömt henne under en sån kort tid.
En annan bil kan det vara inblandad.
I då fall det var genomtänkt. Han skulle mördat henne i bilen är och återvänt till sin ordinarie bil.
Tidsutrymmet är inte tillräckligt för en sån handling.

Hur lång tid ska han ha varit borta från bilen?
Att mörda någon behöver inte ta 15 min oavsett proffs eller nybörjare. Att strypa någon tar max 5-10 min. Stryper du blodtillförsel till hjärnan går det betydligt fortare. Med kniv går det ännu fortare.

Jag ser det som fullt rimligt att promenera iväg till ett undangömt ställe, misshandla och sen strypa/kniva någon på en kort stund för att sen återvända till det undangömda stället för att hämta kroppen med bil.
Citera
2021-10-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att mörda någon behöver inte ta 15 min oavsett proffs eller nybörjare. Att strypa någon tar max 5-10 min. Stryper du blodtillförsel till hjärnan går det betydligt fortare. Med kniv går det ännu fortare.

Jag ser det som fullt rimligt att promenera iväg till ett undangömt ställe, misshandla och sen strypa/kniva någon på en kort stund för att sen återvända till det undangömda stället för att hämta kroppen med bil.
Det framgår inte exakt hur länge var han borta. Enligt barnet kommer han tillbaks efter en stund. Gissningsvis 10 minuter en kvart. Det är bara en gissning.
Citera
2021-10-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

En sten i huvudet går också blixtsnabbt. Men frågan är ju var med tanke på att det måste varit hyfsat nära bilen men tillräckligt undanskymd plats. Risken är ju att sonen hinner ut och leta efter mamma och pappa. Lite väl modigt om han lämnat henne och sen åkt tillbaka för att gömma kroppen och hoppas att ingen upptäckt den under tiden. Så modig tror jag inte han är.
Citera
2021-10-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad

Nu gör du det lite enkelt för dig, dvs du generaliserar. Antingen får du hänvisa till en väl arbetad forskningsstudie eller så får du skriva att "du tror att" osv.. oerhört tröttsamt med "sanningar" som inte har någon källa. Och nej, det räknas inte att man känner till flera våldsfall när gm saknar en fader.

Givetsvis orsakar inte avsaknaden av en pappa ett våldsamt beteende. Det är lite mer komplext än så. Ärftlighet, miljö mm är komponenter som är involverade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in