2022-08-25, 19:56
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Jag har begärt ut ljudfilerna, när de kommer kunde jag ej få svar på men jag kommer lägga upp dem så fort jag kan.
Men som du skrev, slutpläderingarna är ej med.

Det var inget av intresse som han sa, mest hur otroligt synd det är om honom som blivit utmålad som en så hemskt person och mer lögner, att B använde droger (inte sant!), sa att B var som hon var pga dålig uppväxt (B’s mamma hon sa något på polska till Cezary), att B missbruka droger (inte sant heller).

Vet ej om hans advokat Carl hade informerat honom hur upplägget på dagen såg ut, att hans tid att tala är efter åklagaren och advokaten.
Sen sa han något i stil med ”skiter i om jag får 20år , men jag ska få träffa min son” (Minns inte exakt ordagrant vad som sades, jag kunde tyvärr inte höra så bra vad tolken översatte då ej högtalare var på)

Har du koll på hur åklagaren la upp slutplädering? Klargjordes det hur åklagaren ser på tidslinjen? Alltså när B dog och var, om C återvände till platsen för att "begrava" henne och dylikt
Citera
2022-08-25, 19:59
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Har du koll på hur åklagaren la upp slutplädering? Klargjordes det hur åklagaren ser på tidslinjen? Alltså när B dog och var, om C återvände till platsen för att "begrava" henne och dylikt
Jag känner starkt obehag inför tanken att O möjligen sett sin mor död eller sett sin far med moderns blod på kläderna. Därav undrar jag hur det har gått till och hoppas att pojken (och de andra barnen) återhämtar sig. Jag försöker inte vara makaber men insåg att mitt inlägg framstod kanske så.
Citera
2022-08-25, 20:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet

DET skulle jag också gärna vilja veta, få en beskrivning av händelseförloppet.
Citera
2022-08-25, 20:58
Medlem
Jag önskar att C blir sittande ca 25 år i fängelse. Helst mer. Han lär nog få sitta skyddsisolerad ganska många år i början för att överleva. Han lär ju bli ännu märkligare isolerad. Då kanske han kan överflyttas till ett polskt fängelse. Han lär få ett hett mottagande.
Citera
2022-08-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag håller med sybel där. Han visar båda händerna utan minsta tecken på att dölja dom när han handlar på McD, och han har den jacka på sig som senare är full med blod på ärmarna. Jag har mycket svårt att tro att han skulle göra det med blodiga händer/ärmar. Därför tror jag att blodet hamnar där efter McD vilket skulle medföra att åtminstone skärskadan uppstår efter McD.

Jag håller med i det du nämner talar för att han skar henne efter mcDonalds, men fortfarande talar en ten del emot. Jag landar forfarande i att han gjorde allt i ett svep. Och därefter ägnade sig åt att placera villospår.

Jag tror t.ex att han skulle dra sig från att lämna Beata i dungen vid golfklubben i över en timma för att åka tillsammans med sonen för att reka dumpplats. Han borde lämnat sonen först iså fall för att sen hämta Beata. Som Sybel påpekade markerade inte hunden på lik i bilen. Just likhundar verkar visserligen inte helt tillförlitliga då en hund någon månad innan hon hittades var i närheten och spårade utan att upptäcka henne.

Vi kan inte ens vara säkra på att hon blivit strypt. Det är väl bara Cezary som erkänt att han strypt henne? Skadorna visade väl bara på tre djupa skärsår orsakad av vasst föremå. Remmen kanske lossnade under bråk och han bara la den tillsammans med dom andra sakerna i gropen.

Ett annat alternativ är att han ströp henne vid Bökeberg. Sen McDonalds>lämnade sonen>Ystad>Bökeberg för att skära halsen av henne och sen hem.

Fan att inte svinet bara kan erkänna och lämna en redogörelse som stämmer med den tekniska bevisningen!
Citera
2022-08-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
C säger i något förhör att han bär B en bit efter hon fått remmen om halsen och lägger därefter ner henne. Sedan tar han upp henne igen och går till rotvältan.
Det där "sedan" kan ju vara att han kör tillbaka dit senare, dvs när han kör från Ystad.

Ja kanske. Det är ju näst intill omöjligt att få ut nåt vettigt från hans förhör. Jag har vid flera tillfällen trott, ja det låter logiskt nu talar han äntligen sanning. Men sen motbevisas hans historia av info från FUP. Det är nästan så jag vill bortse helt från hans förhör trots att det troligen ligger några korn av sanning där.
Citera
2022-08-25, 22:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja kanske. Det är ju näst intill omöjligt att få ut nåt vettigt från hans förhör. Jag har vid flera tillfällen trott, ja det låter logiskt nu talar han äntligen sanning. Men sen motbevisas hans historia av info från FUP. Det är nästan så jag vill bortse helt från hans förhör trots att det troligen ligger några korn av sanning där.

Jag tror också att där finns en del korn, fast lite i oordning.
Kanske han såg två män och en kvinna i bilen vid tegelbruket MEN DÄRFÖR körde vidare för att han inte ville ha åskådare. Om han var brysk mot B kan han klart blivit rädd att de sett något.
Citera
2022-08-25, 22:50
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ett annat alternativ är att han ströp henne vid Bökeberg. Sen McDonalds>lämnade sonen>Ystad>Bökeberg för att skära halsen av henne och sen hem.

Jag tror detta är mest troliga scenariot, men innan han åkte hem så placerade han ut luvan för att han på färden tänkt ut att han ska skylla det på någon annan.
Citera
2022-08-26, 08:13
Medlem
Citat:
Jag håller med i det du nämner talar för att han skar henne efter mcDonalds, men fortfarande talar en ten del emot. Jag landar forfarande i att han gjorde allt i ett svep. Och därefter ägnade sig åt att placera villospår.

Jag tror t.ex att han skulle dra sig från att lämna Beata i dungen vid golfklubben i över en timma för att åka tillsammans med sonen för att reka dumpplats. Han borde lämnat sonen först iså fall för att sen hämta Beata. Som Sybel påpekade markerade inte hunden på lik i bilen. Just likhundar verkar visserligen inte helt tillförlitliga då en hund någon månad innan hon hittades var i närheten och spårade utan att upptäcka henne.

Vi kan inte ens vara säkra på att hon blivit strypt. Det är väl bara Cezary som erkänt att han strypt henne? Skadorna visade väl bara på tre djupa skärsår orsakad av vasst föremå. Remmen kanske lossnade under bråk och han bara la den tillsammans med dom andra sakerna i gropen.

Fan att inte svinet bara kan erkänna och lämna en redogörelse som stämmer med den tekniska bevisningen!

Jag tror att B levde efter stoppet vid Oxie.
Sonen säger att han lämnat mamma i mörka skogen (borde vara Bökeberg), vad jag förstår säger han inget om att C bar ut mamma från bilen. Misstänker att det vore något han hade noterat och förmodligen berättat om i förhör.

Jag tror också att där (Bökeberg) "råkade" han strypa B.

Köper hamburgare, skjutsar hem sonen, tar sig en sväng till Ystad och gör sig av med väskan.
Tillbaka hem... kanske direkt till sin "reservbil" och lämnar sin telefon i den.
Får kalla fötter... kanske är hon inte död, åker tillbaka (utan sin telefon) och avslutar det hela.

Ringer en granne runt 23 och de upplever honom som ev full och han går direkt in på toa och tvättar av sig. Jag tror att knivdådet var gjort strax innan han "landade" hos grannen.

Som sagt ej läst FUP så något kan så klart sätta käppar i hjulet på mina spekulationer ovan.

Ps Ev C.s bil med helljus på... var det i närheten av där de fann B? Om det var ganska nära där hon hittades kanske han ville se om ev B kunnat ta sig därifrån för egen maskin? Nu hade iof den som körde den bilen "fel" färg på jackan så tveksamt att det var C som vittnet såg. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-08-26 kl. 08:16.
Citera
2022-08-26, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror att B levde efter stoppet vid Oxie.
Sonen säger att han lämnat mamma i mörka skogen (borde vara Bökeberg), vad jag förstår säger han inget om att C bar ut mamma från bilen. Misstänker att det vore något han hade noterat och förmodligen berättat om i förhör.

Jag tror också att där (Bökeberg) "råkade" han strypa B.

Köper hamburgare, skjutsar hem sonen, tar sig en sväng till Ystad och gör sig av med väskan.
Tillbaka hem... kanske direkt till sin "reservbil" och lämnar sin telefon i den.
Får kalla fötter... kanske är hon inte död, åker tillbaka (utan sin telefon) och avslutar det hela.

Ringer en granne runt 23 och de upplever honom som ev full och han går direkt in på toa och tvättar av sig. Jag tror att knivdådet var gjort strax innan han "landade" hos grannen.

Som sagt ej läst FUP så något kan så klart sätta käppar i hjulet på mina spekulationer ovan.

Ps Ev C.s bil med helljus på... var det i närheten av där de fann B? Om det var ganska nära där hon hittades kanske han ville se om ev B kunnat ta sig därifrån för egen maskin? Nu hade iof den som körde den bilen "fel" färg på jackan så tveksamt att det var C som vittnet såg. Ds

Det är en mil mellan platserna. Om det nu var Cezary vittnet såg så borde han varit på väg hem eftersom det var runt 22:30 hon såg honom. Han ville kanske undvika dom stora vägarna om han hade massa blod på sig.
Citera
2022-08-26, 09:07
Medlem
sybels avatar
Klipp från sds (Tack, Doiten!):

"Han säger att han förlikat sig med att ta på sig skulden för sin hustrus död. Samtidigt nekar han till att ha mördat henne:

– Jag skulle aldrig i livet kunna skada Beata, även om vi skulle skiljas. Jag behövde henne verkligen. Hon behövdes för barnen..."

Det är någon allvarlig vajsing på karl'n!
Han skulle "aldrig i livet kunna skada Beata" - men att mörda henne är ok. 🤯😵‍💫👹
Citera
2022-08-26, 09:20
Medlem
Citat:
Det är en mil mellan platserna. Om det nu var Cezary vittnet såg så borde han varit på väg hem eftersom det var runt 22:30 hon såg honom. Han ville kanske undvika dom stora vägarna om han hade massa blod på sig.

Tack, det kan alltså vara en tänkbar väg från Bökeberg och hem.

Men... den vita jackan och som jag har för mig såg vittnet även att han hade sällskap i bilen.
Jag var nog någon annan som var ute och körde med helljuset på (finns många tokar som inte har vett att blända av i tid vid möte).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in