Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag håller med i det du nämner talar för att han skar henne efter mcDonalds, men fortfarande talar en ten del emot. Jag landar forfarande i att han gjorde allt i ett svep. Och därefter ägnade sig åt att placera villospår.
Jag tror t.ex att han skulle dra sig från att lämna Beata i dungen vid golfklubben i över en timma för att åka tillsammans med sonen för att reka dumpplats. Han borde lämnat sonen först iså fall för att sen hämta Beata. Som Sybel påpekade markerade inte hunden på lik i bilen. Just likhundar verkar visserligen inte helt tillförlitliga då en hund någon månad innan hon hittades var i närheten och spårade utan att upptäcka henne.
Vi kan inte ens vara säkra på att hon blivit strypt. Det är väl bara Cezary som erkänt att han strypt henne? Skadorna visade väl bara på tre djupa skärsår orsakad av vasst föremå. Remmen kanske lossnade under bråk och han bara la den tillsammans med dom andra sakerna i gropen.
Ett annat alternativ är att han ströp henne vid Bökeberg. Sen McDonalds>lämnade sonen>Ystad>Bökeberg för att skära halsen av henne och sen hem.
Fan att inte svinet bara kan erkänna och lämna en redogörelse som stämmer med den tekniska bevisningen!
Jag tror att B levde efter stoppet vid Oxie.
Sonen säger att han lämnat mamma i mörka skogen (borde vara Bökeberg), vad jag förstår säger han inget om att C bar ut mamma från bilen. Misstänker att det vore något han hade noterat och förmodligen berättat om i förhör.
Jag tror också att där (Bökeberg) "råkade" han strypa B.
Köper hamburgare, skjutsar hem sonen, tar sig en sväng till Ystad och gör sig av med väskan.
Tillbaka hem... kanske direkt till sin "reservbil" och lämnar sin telefon i den.
Får kalla fötter... kanske är hon inte död, åker tillbaka (utan sin telefon) och avslutar det hela.
Ringer en granne runt 23 och de upplever honom som ev full och han går direkt in på toa och tvättar av sig. Jag tror att knivdådet var gjort strax innan han "landade" hos grannen.
Som sagt ej läst FUP så något kan så klart sätta käppar i hjulet på mina spekulationer ovan.
Ps Ev C.s bil med helljus på... var det i närheten av där de fann B? Om det var ganska nära där hon hittades kanske han ville se om ev B kunnat ta sig därifrån för egen maskin? Nu hade iof den som körde den bilen "fel" färg på jackan så tveksamt att det var C som vittnet såg. Ds