Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-20, 13:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrippinady
Tack och lov att du inte är polis ! Du saknar helt att vara objektiv, du är så otroligt enkelspårig att det nästan utvecklar sig till komedi 😆 Du måste se bägges sidor, både makens och Beatas….inte promenera
vidare på den smala vägen med skygglappar. Ingen av oss vet hur detta slutar men vi bör vara öppna för alla intryck och saker som skrivs. Du verkar totalt fastskruvad, lyssna är helt främmande för dig…..testa
det ska du se att världen öppnar sig !

Jag vet inte vad du lider av men du måste väl ändå kunna hålla med om att det är ett oerhört konstigt beteende att lämna make och barn i Polen utan att säga vart hon ska åka? Hur tror du egentligen att de stackars barnen mådde efter att deras mor bara försvann?

Eftersom den försvunna kvinnan redan övergivit sin familj en gång utan att säga nåt så är det ingalunda en orimlig tanke att hon gjort samma sak igen.

Ditt inlägg säger nog förresten mer om dig själv än om andra skribenter, du borde lyssna mer på andra människor.

Over and out 😎
Citera
2021-10-20, 13:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom hon har bil, hade hon nog körkort på sig. Men, för all del, det kan också ligga i en ficka.

Vart tror du hon har åkt med sin bil?

Till Polen via Danmark och Tyskland?
Citera
2021-10-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför har du fastnat så hårt för att Beata inte är utsatt för brott? Vet du hur många kvinnor som råkar ut för dödligt våld årligen, framförallt när de vill lämna relationen?
Och ja jag vet att många kvinnor också är sjuka i huvudet men all fakta som läggs fram som talar för att hon är ett offer vill du köra över med egna fantasier? Bara nyfiken på varför
Bästa MoTB. Jag tror att vi alla bör ignorera den skribent du vänder dig till, då kanske det blir lite ordning i tråden och vi kanske t o m kan komma fram till vad som EGENTLIGEN hände.

Med tanke på den bakgrund vi har, så är det nog så att han har tagit livet av henne, kört iväg med kvarlevorna när sonen lämnats på något ställe. Det behöver inte ens vara i, eller i närheten av, Malmö. Skåne är inte jättestort om man är bilburen. Beata påstods ha blivit sedd senast vid 17-tiden. Jag antar att det var då hon klev ur bilen med maken. Därefter inte ett pip. Först nio timmar senare greps mannan. Under dessa timmar hinner man med väldigt mycket. Vad mig anbelangar kan hon ha blivit dumpad i Helsingborg (8 mil från Malmö cirka). Eller mitt i spenaten mitt i Skåne nånstans. Det är stora ytor att leta igenom. Jag tror hon kommer att hittas av en vandrare/hundägare eller flyta upp nånstans. Hemska tanke.
Citera
2021-10-20, 13:29
Medlem
Taggads avatar
Kla*dia Elzbieta K*jawa (* = U) bor i en lägenhet i Nydala, Malmö.
Hon bor tillsammans med bland annat Cezary Rafal Ratzman.

https://www.hitta.se/klaudia+kujawa/malm%C3%B6/person/ngqqbdiop?vad=simrishamnsgatan+5+malm%C3%B6

Uppenbart bor det fler kvinnor hos Cezary?
Citera
2021-10-20, 13:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Tycker ni inte att det är konstigt att i väskan fanns det hennes bankkort och p-рiller, men saknades cigaretter och legitimation?

Du anser kanske att det är konstigt att hon lämnade P-pillren men tog med sig cigaretterna?

Enligt vissa förståsigpåare i tråden så kan tydligen dessa bota allt möjligt trots att det primära syftet är att förhindra ägglossning.

Som tur är har vi fått reda på lite mer om den försvunna kvinnans bakgrundshistoria, hon är inte främmande för att försvinna från make och barn utan det har faktiskt hänt tidigare.

Vad tror du har hänt nu?

Jag tror personligen på två huvudalternativ, suicid eller så har hon rymt med en ny kille.
Citera
2021-10-20, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu är väl dessa bilder inte något vattentätt bevis för att det är den försvunna kvinnans make som slagit henne?

Skadorna kan dessutom ha uppkommit i ett bråk där Malmöparet gemensamt pucklade på varandra? Det är väldigt vanligt att det uppstår skador på båda parter i relationsbråk som i det här fallet tex. Det får tjäna som ett exempel på hur det kan se ut i vissa fall.

https://www.na.se/artikel/man-och-kvinna-slog-varandra-3

Det finns även personer som skadar sig själva på olika sätt. Alla har väl hört talas om självskadebeteende?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvskadebeteende

Innan det kommer en stormflod av aggressiva påhopp nu så kan väl alla sansa sig och tänka efter lite?

I destruktiva relationer så är det otroligt vanligt med bråk och handgemäng där båda parter kränker, hotar och slår varandra.

Hittills har inte jag sett något som pekar på att det aktuella fallet i Malmö inte kan vara en sådan relation?

Du gör verkligen allt för att få det till att det är kvinnans fel. Tyvärr är det alldeles för mycket som talar för maken som skyldig.
Självskadebeteende?! 😂 Du vet ingenting om världen utanför din egen håla ser jag
Citera
2021-10-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bästa MoTB. Jag tror att vi alla bör ignorera den skribent du vänder dig till, då kanske det blir lite ordning i tråden och vi kanske t o m kan komma fram till vad som EGENTLIGEN hände.

Med tanke på den bakgrund vi har, så är det nog så att han har tagit livet av henne, kört iväg med kvarlevorna när sonen lämnats på något ställe. Det behöver inte ens vara i, eller i närheten av, Malmö. Skåne är inte jättestort om man är bilburen. Beata påstods ha blivit sedd senast vid 17-tiden. Jag antar att det var då hon klev ur bilen med maken. Därefter inte ett pip. Först nio timmar senare greps mannan. Under dessa timmar hinner man med väldigt mycket. Vad mig anbelangar kan hon ha blivit dumpad i Helsingborg (8 mil från Malmö cirka). Eller mitt i spenaten mitt i Skåne nånstans. Det är stora ytor att leta igenom. Jag tror hon kommer att hittas av en vandrare/hundägare eller flyta upp nånstans. Hemska tanke.

Det har du verkligen rätt i. Blev provocerad haha.
Citera
2021-10-20, 14:10
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Vart tror du hon har åkt med sin bil?

Till Polen via Danmark och Tyskland?
Bra att du insisterar att framföra alernativa teorier och står emot argbiggorna som hoppas att få gotta sig i att kvinnor (som Beata) ska har utsatts för så mycket våld som möjligt för att bekräfta sina dåliga erfarenheter av män.

Eftersom hon struntade i den första familjen så är det väl inte otroligt hon sket i den senaste familjen också? Varför skulle hon känna sig mer bunden till det femte barnet än hon gjort med dom tidigare fyra?

Hoppas den första pappan är stabilare och påltiligare för barn behöver någon att lita på.

Fortsättning följer.......
Senast redigerad av Taggad 2021-10-20 kl. 14:57.
Citera
2021-10-20, 14:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför har du fastnat så hårt för att Beata inte är utsatt för brott? Vet du hur många kvinnor som råkar ut för dödligt våld årligen, framförallt när de vill lämna relationen?
Och ja jag vet att många kvinnor också är sjuka i huvudet men all fakta som läggs fram som talar för att hon är ett offer vill du köra över med egna fantasier? Bara nyfiken på varför

Vad finns det för vattentäta bevis som pekar på att hon är ett brottsoffer?

Jag utesluter inte att hon kan ha blivit utsatt för ett brott men tror mer på att hon rymt (försvunnit) från nuvarande make och barn, kanske har hon en ny kille som hon spenderar tid med? Vad tror du om den hypotesen?

Hon har ju dessutom en bakgrundshistoria som visar att hon kan dumpa make och barn när situationen inte längre passar henne.
Citera
2021-10-20, 14:48
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Men nu är väl dessa bilder inte något vattentätt bevis för att det är den försvunna kvinnans make som slagit henne?

Skadorna kan dessutom ha uppkommit i ett bråk där Malmöparet gemensamt pucklade på varandra? Det är väldigt vanligt att det uppstår skador på båda parter i relationsbråk som i det här fallet tex. Det får tjäna som ett exempel på hur det kan se ut i vissa fall.

https://www.na.se/artikel/man-och-kvinna-slog-varandra-3

Det finns även personer som skadar sig själva på olika sätt. Alla har väl hört talas om självskadebeteende?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvskadebeteende

Innan det kommer en stormflod av aggressiva påhopp nu så kan väl alla sansa sig och tänka efter lite?

I destruktiva relationer så är det otroligt vanligt med bråk och handgemäng där båda parter kränker, hotar och slår varandra.

Hittills har inte jag sett något som pekar på att det aktuella fallet i Malmö inte kan vara en sådan relation?

Du vill ha bevis för att han ska ha misshandlat henne-
Du får bildbevis, men då duger inte det. Hoppas innerligt att du är ett troll
Citera
2021-10-20, 15:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Bra att du insisterar att framföra alernativa teorier och står emot huskorsen som alltid hoppas att få gotta sig i att andra kvinnor (som Beata) ska har utsatts för så mycket våld som möjlligt i avsikt att odla sina dåliga erfarenheter av män.

Eftersom hon inte tog ansvar och oannonserat stack iväg från den första familjen så är det väl inte otroligt hon sket i den senaste familjen också. Hoppas den första pappan är stabilare och påltiligare för dom fyra barnen än hon var så dom åtminstonde har en förälder kvar.

Tack för respons, ja av någon anledning så verkar det vara svårt för somliga i den här tråden att ta in alternativa teorier trots att den försvunna kvinnan redan tidigare stuckit iväg från sin familj i Polen.

Hypotesen att hon återigen stuckit iväg från make och barn i Malmö känns rätt stark, så fort det uppstår äktenskapliga problem av olika slag så verkar den polska kvinnan fly?

Man kan bara spekulera i hur det kändes för de 4 barnen i Polen när deras mor helt plötsligt försvann? Som tur är så verkar fadern vara betydligt mer stabil som du påpekar, barnen förtjänar åtminstone en förälder som inte flyr allt ansvar.

Nu vet ingen dock om den "försvunna kvinnan" återigen flytt familjen men hypotesen om ett frivilligt försvinnande bör inte förkastas eftersom hon gjort detta tidigare.
Citera
2021-10-20, 15:07
Avstängd
Sitter killen fortfarande inne? Dåligt för henne, om det mu faktiskt är så att han har låst in henne någonstans. Börjar polisen betrakta det som ett mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in