2022-01-29, 16:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Att man får svar konkret men väljer att inte tro på det är att vara blind och ej tolerant. Inte bra egenskaper om man gillar debatt.

Ryska är inte obligatorisk men i vissa familjer lär man sig när man växer upp med familj som redan pratar ryska. Det kan vara viktigt för föräldrar att lära. Jag kan ryska men jag vet inte hur det är i Cezarys familj med sin son

Vi har nästan tror att det skulle vara som socialen säger men har nog vilja förneka när man känner dom. Gör ont att veta vilket helvete måste varit i slutet för både Beata och barn
Jaha, du menar familjer som är bördiga från Ryssland. Ja det kan jag förstå, att de vill involvera barnen i sina rötter.
Det här måste kommit som en rejäl chock för alla som kände familjen. Jag tror inte att någon kunde ana hur illa det visat sig vara. Och det är säkert många som förebrår sig själv för att de inget märkt, eller inte insett allvaret i de signaler de kanske sett. Med facit i hand kan alla vara kloka.
Citera
2022-01-29, 17:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag känner till två fall där personer avlidit efter slag och fall. En fotbollssupportrar som föll i en stentrappa om jag minns rätt och en kille som föll handlöst på Burger king eller mc Donalds stenhårda golv.

Då har du letat väldigt dåligt. Antalet fallolyckor varje år uppgår till 67 000 där människor behöver läggas in för vård, och de med dödlig utgång uppgår till ca 1000 stycken. 30 procent av fallolyckorna handlar om personer under 65 år.

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/aldre/aldres-halsa/fallolyckor/

Fallolyckor behöver inte heller handla om slag, det räcker ofta med att tappa balansen i vissa situationer, kanske vid handgemäng eller en knuff i anslutning till bråk.

Det är ingen orimlig tanke att paret kan ha grälet sista gången de möttes, handgemäng i någon form har helt uppenbart ägt rum.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror du hon ramlat och slagit huvudet på en sten? Där hon senast sågs är det bara, gräs, jord, grus och annan grönska

Tack men vi vet fortfarande inte när, hur, VAR och varför kvinnan avled?

Varför förutsätter du att dramats slutskede ägde rum på gräs, grus, jord och annan grönska?
Citera
2022-01-29, 17:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är skillnad vad säger ett barn som levde i familjen och en som är vuxen och lever i Polen. Vuxne sonen bodde nåt år i Sverige men bodde inte med C och B.

Tack men det handlar nog delvis om andra saker nu, ett litet barn är väl mer påverkbart än en fullvuxen person?

Den vuxna sonen har väl tidigare levt samman med C och just därför borde hans trovärdighet väga lika tungt eller ännu tyngre?
Citera
2022-01-29, 17:23
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men det handlar nog delvis om andra saker nu, ett litet barn är väl mer påverkbart än en fullvuxen person?

Den vuxna sonen har väl tidigare levt samman med C och just därför borde hans trovärdighet väga lika tungt eller ännu tyngre?

Du hittar på. Det har man pratat om i tråden och du vet det väl. C har lämnat barnen i Polen hos sina föräldrar så de levde inte tillsammans.
Citera
2022-01-29, 17:26
Medlem
Citat:

Är du seriös nu?? Du menar alltså att den vuxna sonen som bor i Polen och levde med C i dåtid ska alltså vara mer trovärdig än barnen som levde med C i nutid. Vilket vittnesmål tror du själv kommer att väga tyngst när rättegången startar?.
Citera
2022-01-29, 17:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Är du seriös nu?? Du menar alltså att den vuxna sonen som bor i Polen och levde med C i dåtid ska alltså vara mer trovärdig än barnen som levde med C i nutid. Vilket vittnesmål tror du själv kommer att väga tyngst när rättegången startar?.
Se Ursalunds senaste inlägg!
Sonen levde inte med C. C lämnade honom till sina föräldrar och stack till Sverige.
Citera
2022-01-29, 17:49
Medlem
Citat:
Då har du letat väldigt dåligt. Antalet fallolyckor varje år uppgår till 67 000 där människor behöver läggas in för vård, och de med dödlig utgång uppgår till ca 1000 stycken. 30 procent av fallolyckorna handlar om personer under 65 år.

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/aldre/aldres-halsa/fallolyckor/

Fallolyckor behöver inte heller handla om slag, det räcker ofta med att tappa balansen i vissa situationer, kanske vid handgemäng eller en knuff i anslutning till bråk.

Det är ingen orimlig tanke att paret kan ha grälet sista gången de möttes, handgemäng i någon form har helt uppenbart ägt rum.

Tack men vi vet fortfarande inte när, hur, VAR och varför kvinnan avled?

Varför förutsätter du att dramats slutskede ägde rum på gräs, grus, jord och annan grönska?

Men nu pratade jag om fallolyckor som följd av slag. För det är väl din teori att dom slagits och att hon föll?

Oxie är sista kända platsen hon var på. Han kom tillbaks ensam till bilen, så att han hade ihjäl henne i Oxie är väl troligt. Och där är det mycket grönska med gräs som underlag.
Citera
2022-01-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Se Ursalunds senaste inlägg!
Sonen levde inte med C. C lämnade honom till sina föräldrar och stack till Sverige.
Jag har för mig 14 åringen har beskrivit C som pappa. Jag kan ha fel men det är så jag kommer ihåg intervjun.
Citera
2022-01-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag har för mig 14 åringen har beskrivit C som pappa. Jag kan ha fel men det är så jag kommer ihåg intervjun.

Vilken intervju?
Citera
2022-01-29, 18:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hur vet du det?

Nej jag vet givetvis inte det men vi kan väl nästan gissa att dom haft det rätt bra i sin pappas vårdnad sedan modern försvann utan att säga något? På bilderna i reportaget så har de hela och rena kläder osv.

Man får nästan intrycket att du inte vill att de ska ha det bra? Är det polska pappor som Piotr du är fientligt inställd till eller är det bara män i allmänhet?

Återkom gärna med sakliga synpunkter på mitt inlägg.
Citera
2022-01-29, 18:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jao. Det är möjligt han kallade C pappa, men egentligen är C styvpappa till honom. Sonen som uttalat sig i press är 20-30-någonting. Det var honom C lämnade till sina föräldrar, så har han bott med C kan det inte varit så många år. Och då för länge sedan.
Citera
2022-01-29, 18:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midarada
hoppas
Herr Cez*ry R*tzm*n får lagens högsta straff.

Tack men varför hoppas du det?

Vi vet ju fortfarande inte ens hur, var, när och varför kvinnan avled, vad exakt menar du att han är skyldig till som motiverar lagens högsta straff?

Utan att spekulera allt för mycket så är det väl också möjligt att han är oskyldig till flera av misstankarna som riktas mot honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in