2022-01-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror inte att de bråkade om barnet. Troligtvis försökte C förklara för Beatа att hon gjorde ett misstag att hon ville skilja sig från honom och gå till en annan man. Kanske sa Beata något stötande till honom som "Jag har aldrig älskat dig, jag utnyttjade dig bara." Han ska ha tappat kontrollen över sig själv och slagit henne. Jag tror absolut inte att han dödade henne. Vi (man och hustru) sa direkt till polisen om detta, att vi inte tror att han kunde ha dödat henne. Vi sa det redan innan hennes kropp hittades.

Åklagaren har inte tillräckliga skäl att åtala honom för mord. Hon kommer nu att hålla C tills hon hittar den riktiga mördaren. Den finns och måste hittas. Jag tror att C kommer att släppas innan rättegången. Rättegången kommer inte att äga rum före sommaren.

Det här är min teori.

Ok, du tror att hon sa något stötande till honom, han tappade kontrollen och slog henne. Vad hände sen?
Citera
2022-01-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ja, håller med att det kan inte varit nåt vanligt bråk utan ett bråk av större version.
Hon kanske sa exempelvis till honom att om du vill veta sanningen då är det inte ditt barn!

Varför tror du att det måste ha varit bråk över huvud taget? Har alla oprovocerade kvinnomord passerat din uppmärksamhet genom åren?
Citera
2022-01-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Varför tror du att det måste ha varit bråk över huvud taget? Har alla oprovocerade kvinnomord passerat din uppmärksamhet genom åren?
Vi får väl se om det var mord eller inte. Provocerad eller oprovocerat har ingen betydelse.
Det är flera saker som tyder på att det var ett rejält bråk. Vad som hände efteråt är oklart.
Jag tror inte ens åkl har fått klart för sig vad som exakt har hänt.
Hoppas att det inte blir nåt incident mål igen.
Att kroppen hittades långt efter försvinnandet tyder stark på att den tekniska bevisningen kommer att vara bristfällig.
Citera
2022-01-19, 14:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har inte ens skett en tingsrättsförhandling och du fortsätter orera. Du är juridiskt totalt okunnig och nu börjar du dessutom hänvisa till din fru? Det är inte meningen att "vi" ska ta ställning. Det är tingsrätten som ska pröva åtalet och utifrån bevisningen fria eller fälla. När det är dags.

Ta nu en paus från tråden, den har uppenbarligen stigit dig åt huvudet.

Tack men jag kommer att fortsätta att vara aktiv här. Du borde kanske ta en paus själv om yttrandefrihet känns besvärligt? Det här är ett forum för debatt, glöm inte det.

Men om vi tittar lite närmare på tråden så är C redan dömd trots att du pratar så fint om att det är Tingsrätten som ska fria eller fälla och det är just denna oerhört enögda partiska syn som jag och flera andra reagerat över när det gäller det aktuella fallet i Malmö.

Vi vet i nuläget ytterst lite om vad som hänt och om även maken blivit illa behandlad på olika sätt? Barby har postat en del intressant information som pekar på att parets relation var väldigt infekterad. Detta har du valt att ignorera.

Du har dock tagit ställning redan för länge och verkar ha grava problem både med dig själv och andra skribenter som hyser i ditt tycke obekväma åsikter om vad som kan ha föranlett kvinnans död?

Att vårdnadstvister är en källa till infekterade gräl och bråk är vanligt, frågan är bara om detta var den utlösande faktorn till handgemäng det aktuella fallet?
Citera
2022-01-19, 14:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Har du någon källa på att många mord i nära relationer är oprovocerade? Vi vet förövrigt inte ens om det är fråga om mord i det aktuella fallet. Det kan i teorin lika gärna handla om ett ömsesidigt våldsamt bråk med tragisk påföljd för kvinnan? Eller en plötslig olyckshändelse i samband med gruff?

Vi pratar dessutom om destruktiva infekterade relationer nu. Dvs par som grälar, skriker, bråkar, behandlar varandra illa på olika sätt och är oense om det mesta.

Sen börjar du yra om att påföljden av all denna osämja är oprovocerad?
Det finns väl inget som är så provocerande som en partner som är grälsjuk och tar sig rätten att leka diktator? Det finns ingen skillnad här mellan män och kvinnor så snacka inte.
Citera
2022-01-19, 14:53
Medlem
Citat:
Vi får väl se om det var mord eller inte. Provocerad eller oprovocerat har ingen betydelse.
Det är flera saker som tyder på att det var ett rejält bråk. Vad som hände efteråt är oklart.
Att kroppen hittades långt efter försvinnandet tyder stark på att den tekniska bevisningen kommer att vara bristfällig.

Vill du redogöra för vilka saker som tyder på att det var ett rejält bråk?
Citera
2022-01-19, 14:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror inte att de bråkade om barnet. Troligtvis försökte C förklara för Be*t* att hon gjorde ett misstag att hon ville skilja sig från honom och gå till en annan man. Kanske sa Be*t* något stötande till honom som "Jag har aldrig älskat dig, jag utnyttjade dig bara." Han ska ha tappat kontrollen över sig själv och slagit henne. Jag tror absolut inte att han dödade henne. Vi (man och hustru) sa direkt till polisen om detta, att vi inte tror att han kunde ha dödat henne. Vi sa det redan innan hennes kropp hittades.

Åklagaren har inte tillräckliga skäl att åtala honom för mord. Hon kommer nu att hålla C tills hon hittar den riktiga mördaren. Den finns och måste hittas. Jag tror att C kommer att släppas innan rättegången. Rättegången kommer inte att äga rum före sommaren.

Det här är min teori.

Tack du har väldigt intressanta teorier, jag tror dessutom att du har rätt i att åklagaren har nog inte tillräckligt med bevis för att åtala C för mord med förhoppning om en fällande dom, det är troligtvis därför utredningen drar ut på tiden. Kanske är C oskyldig till flera av misstankarna mot honom, vi vet så oerhört lite i nuläget så allt som återstår är spekulationer.

Din hypotes om att B kan ha sagt vissa saker till C känns inte helt felaktig, par som grälar och bråkar kan ibland säga de mesta opassande saker till varandra.

Jag tror dock att gräl om vårdnaden var den största källan till osämja när C och B träffades sista gången.
Citera
2022-01-19, 15:02
Medlem
Citat:

Vad är de flera sakerna som antyder på
ett bråk?
Citera
2022-01-19, 15:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det finns väl inga belägg för att B har bråkat med C, hon kan ju ha försökt lugna honom.

Eller så försökte han lugna henne med misslyckat resultat? Det finns väl dessutom inga belägg för att C var den som brukade börja bråka med B?

Citat:
Så ni tror inte att C har dödat henne fastän han själv erkänt det

Stopp och belägg, hans advokat har väl sagt att C erkänt att han på nåt okänt sätt orsakat hennes död. Detta går ju att tolka på en rad olika sätt?

Citat:
om det hade rört sig om en annan mördare eller ett ”tragiskt olycksfall” så hade brottsrubriceringen varit en annan

Du utgår ifrån att åklagaren gjort rätt brottsrubricering nu. Den kan i teorin lika gärna vara felaktig. En tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl om vårdnaden är nog dessutom den kanske mest sannolika teorin hittills, denna hypotes har väl inga direkta svagheter?

Citat:
Åklagaren har skäl att hålla kvinnomisshandlaren och mördaren häktad då bevisning finns.

Går inte du händelserna i förväg nu? Fallet har ju inte ens baxats upp i Tingsrätten.
Hittills har det väl inte framkommit några vattentäta bevis för kvinnomisshandel eller mord? Lika lite som att det verkar finnas bevis för att även C blev slagen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-01-19 kl. 15:21.
Citera
2022-01-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har du någon källa på att många mord i nära relationer är oprovocerade? Vi vet förövrigt inte ens om det är fråga om mord i det aktuella fallet. Det kan i teorin lika gärna handla om ett ömsesidigt våldsamt bråk med tragisk påföljd för kvinnan? Eller en plötslig olyckshändelse i samband med gruff?

Vi pratar dessutom om destruktiva infekterade relationer nu. Dvs par som grälar, skriker, bråkar, behandlar varandra illa på olika sätt och är oense om det mesta.

Det finns väl inget som är så provocerande som en partner som är grälsjuk och tar sig rätten att leka diktator? Det finns ingen skillnad här mellan män och kvinnor så snacka inte.
Som flera skrivit innan så finns det statistik att där mord på kvinnlig partner, eller kvinnlig expartner, har, så gott som i 100% av fallen, föregåtts av våld och misshandel i relationen sedan tidigare. Från mannens sida. Ta nu reda på lite fakta att luta dig emot istället för att ifrågasätta allt som skrivs. Det har försökts beskrivas för dig i tråden men du uppför dig som en teflonpanna med foliehatt.
Citera
2022-01-19, 15:36
Medlem
BESLUTET: Cez*ry R*tzman är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för MORD

Misstänkt: Cez*ry R*tzman

SAKEN:
Mord mm.;
nu fråga om omhäktning

Åklagaren: framställer begäran om förlängd tid för åtals väckande i enlighet med aktbil. 65.

BESLUTw:
Cez*ry R*tzman ska fortsatt vara häktad.
Åklagaren har fortfarande tillstånd att meddela restriktioner.

Åtal ska väckas vid tingsrätten, avd. 1, senast den 14 februari 2022, kl. 11:00

SKÄLEN FÖR BESLUTET:
Cez*ry R*tzman är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för mord den 24 september 2021 i Malmö.

Det finns risk för att den misstänkte avviker eller på annat sätt undandrar sig lagföring eller straff.

Det finns risk för att den misstänkte genom att undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning.

Denna risk är sådan att åklagarens begäran om restriktioner ska godtas.

Det finns risk för att den misstänkte fortsätter sin brottsliga verksamhet.

För brottet är inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det är inte uppenbart att skäl till häktning saknas.

TIDSPLAN:
Bedömningen är att det återstår cirka två månader innan förundersökningen kan slutföras. Det är de utredningsåtgärder som anges i framställan om förlängd åtalstid som återstår.

https://docdro.id/CCW6BUz
Senast redigerad av Doiten 2022-01-19 kl. 15:44.
Citera
2022-01-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det har jag. Här är en lättläst sammanställning av 325 dödade kvinnor. https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/chapter/dodade-kvinnor/
Jag rekommenderar dig att studera fallen vidare i hopp om att få förståelse för att en kvinnor nödvändigtvis inte behöver provocera sin make för att bli mördad.

Blir du så provocerad av att jag ifrågasätter om mordet föranleddes av ett gemensamt bråk så du nästan tappar fattningen? Vad är det jag yrar om, och vad är det jag inte ska snacka om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in