Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag hade för mig att de skrevs på kvinnojourens adress och att posten gick dit. Hur får de annars sin post om den gamla adressen står kvar?
Har du fått skyddad identitet brukar all post gå via skatteverket som förmedlar vidare den. Nu såg jag precis att B hade fått igenom en sekretessmarkering hos skatteverket som är det lägsta skydd.
En sekretessmarkering är den lägre graden av skyddade personuppgifter. En sekretessmarkering är en administrativ åtgärd som gör det svårare för andra att ta del av dina personuppgifter i folkbokföringsregistret. Sekretessmarkeringen omfattar alla dina personuppgifter.
En sekretessmarkering fungerar som en varningssignal för Skatteverket och andra myndigheter om att en prövning ska göras innan uppgifterna om dig lämnas ut. Det är alltså ingen absolut sekretess. En sekretessmarkering är en administrativ åtgärd som motsvarar hemligstämpeln på ett dokument.
Vem kan få sekretessmarkering?
Skatteverket kan registrera en sekretessmarkering om det finns risk för att du utsätts för brott, förföljelse eller allvarliga trakasserier.