2021-10-22, 21:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Vi vet inte om hon var otrogen, det är en tråds-teori utan riktig bakgrund (annat än qrazy vilket nja, inte så pålitligt när det är ”jag vet men säger inget”)

Men då är det ju den här svensken/araben som tagits upp här innan som är av intresse. Kanske han behandlade henne bättre och inte slog henne?

Jag är rätt övertygad att om någon är otrogen så ligger skulden till allra största del på den som är det. Det går ju knappast att skylla otroheten på sin make om en kvinna är otrogen? Knip igen benen så länge du är gift är en bra regel.

Man får dessutom nästan intrycket att otrohet ses som en positiv sak när man läser inlägg som ditt?

Nu har det ju faktiskt framkommit uppgifter i tråden om en arab som den "försvunna kvinnan" ska ha träffat, anser du att vi ska förkasta dessa uppgifter eller ta dom på allvar?

Det går ju inte att utesluta att hennes användning av P-piller hänger ihop med uppgifterna om "araben", inte sant? 😎
Citera
2021-10-22, 21:44
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du verkar nästan ta för givet att den "försvunna kvinnan" är mördad? Är mord någon sorts fetisch för dig?

Eller så slogs paret och pucklade gemensamt på varandra, en hel del pekar på att dom haft en destruktiv relation. Den gifta "försvunna kvinnan" borde också kanske hålla sig trogen eller är otrohet och noll respekt för äktenskapet något du vill hylla?

P-pillren indikerar faktiskt otrohet eller tror du att hon åt dessa för att lindra huvudvärk? 😎

.
Du ignorerar rätt uppenbart uppgifterna om en arab som den "försvunna kvinnan" ska ha träffat?

Var denne arab enbart en "vän"?

Hon åt ju P-piller, är det ett vanligt beteende när man träffar nya "vänner"? 😎

Det roliga är ju att p-piller faktiskt kan ta för att bota hormon relaterad migrän
jag äter p-piller, jag träffar många nya vänner. Det betyder inte att jag är otrogen mot min partner.

Sen ignorerar du det faktum att kvinnan inte försvann med araben, hon försvann efter att hennes man och hon ensamma gick ut ur bilen varav han kom tillbaka själv.

Du ignorerar även hans rätt så creepy facebook inlägg, och det faktum att det är hon som säger sig vara misshandlat och har då bilder på skador, inte han.

Du ignorerar väldigt mycket och sätter fast dig på ”tänk ifall att.” Om vi ska vara så kan vi ju vara överens om att jorden inte alls måste vara rund, eftersom det finns så många som tror annat. Vi kan ju inte utesluta den teorin.

Jag hoppas att hon är vid livet, om något hoppas jag att din teori är rätt och hon har stuckit. Men allt tyder på annat. Besatt man som är svartsjuk och vill ha kontroll, han är den sista som träffar henne innan hon spårlöst försvinner.

Innan du anklagar mig för att ignorera saker vill jag att du slutar ignorera det som argumenteras emot dig. Jag vill att du kommer med genuina bevis, eftersom att min teori faktiskt får stöd av saker som bilder på blåmärken. Ser fram emot ett välformerat inlägg från dig. Or not
Senast redigerad av MadZero99 2021-10-22 kl. 21:49.
Citera
2021-10-22, 21:45
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Jag är rätt övertygad att om någon är otrogen så ligger skulden till allra största del på den som är det. Det går ju knappast att skylla otroheten på sin make om en kvinna är otrogen? Knip igen benen så länge du är gift är en bra regel.

Man får dessutom nästan intrycket att otrohet ses som en positiv sak när man läser inlägg som ditt?

Nu har det ju faktiskt framkommit uppgifter i tråden om en arab som den "försvunna kvinnan" ska ha träffat, anser du att vi ska förkasta dessa uppgifter eller ta dom på allvar?

Det går ju inte att utesluta att hennes användning av P-piller hänger ihop med uppgifterna om "araben", inte sant? 😎

Att ta trådsanningar allvarligt är nog det dummaste jag hört.

Edit- läsförståelse är bra att ha! Tipsar att läsa lite om det.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Läsförståelse
Citera
2021-10-22, 21:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det roliga är ju att p-piller faktiskt kan ta för att bota hormon relaterad migrän
jag äter p-piller, jag träffar många nya vänner. Det betyder inte att jag är otrogen mot min partner.

Sen ignorerar du det faktum att kvinnan inte försvann med araben, hon försvann efter att hennes man och hon ensamma gick ut ur bilen varav han kom tillbaka själv.

Du ignorerar även hans rätt så creepy facebook inlägg, det faktum att det är hon som säger sig vara misshandlat och har då bilder på skador, inte han.

Du ignorerar väldigt mycket och sätter fast dig på ”tänk ifall att.” Om vi ska vara så kan vi ju vara överens om att jorden inte alls måste vara rund, eftersom det finns så många som tror annat. Vi kan ju inte utesluta den teorin.

Jag hoppas att hon är vid livet, om något hoppas jag att din teori är rätt och hon har stuckit. Men allt tyder på annat. Besatt man som är svartsjuk och vill ha kontroll, han är den sista som träffar henne innan hon spårlöst försvinner.

Innan du anklagar mig för att ignorera saker vill jag att du slutar ignorera det som argumenteras emot dig. Jag vill att du kommer med genuina bevis, eftersom att min teori faktiskt får stöd av saker som bilder på blåmärken. Ser fram emot ett välformerat inlägg från dig. Or not

Haha som jag har påpekat ett flertal gånger så är det primära syftet med P-piller att stoppa ägglossning.

Trådens topic är dessutom den "försvunna kvinnans" användning av dessa P-piller, vad du äter och varför är av noll intresse.

Hur vet du förresten att hennes man var svartsjuk och led av kontrollbehov?

Kan inte grunden till denna påstådda svartsjuka och kontrollbehov ha lagts av den försvunna kvinnans otrohet?

Hon kan dessutom ha träffat araben efter sitt sista möte med maken när han kom tillbaka ensam till bilen, enligt maken skulle hon träffa en väninna men hon kan ju i teorin ha ljugit om detta och istället träffat araben?

Ingen vet vart hon tog vägen efter detta sista möte med maken, inte sant? 😎
Citera
2021-10-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jadu, män är generellt mer aggressiva och fysiskt starkare än kvinnor. Sen tror jag det handlar mycket om evolutionsbiologi. Kontrollerar och dominerar en man sin kvinna ökar ju chansen för hans gener att leva vidare.

Ja det handlar ju om biologisk evolution som inte riktigt hunnit fram än. Det är ju helt klart skillnad på män och kvinnor. Tråkigt att männen som INTE misshandlar osv inte förstår att det är ett samhällsproblem bara. Det handlar inte om att kvinnor "leker offer", det handlar snarare om att fler kvinnor än NORMALA män uppmärksammar problemet.
Citera
2021-10-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ja precis! I kriminalhistoriens mord i nära relationer har det ju varit just kontroll/svartsjuka. T.ex Tova och Wilma.

Såklart önskar man att Beata är i livet, men väldigt mycket är så likt mordfall. Misshandel, otrohet/svartsjuka, kvinnan försvinner helt plötsligt och mannen är den sista som träffat henne.

Ja. Lägg därtill ansökan om skilsmässa och kontaktförbud så har vi nästan ett skolexempel. Det som talar för hans oskuld är att det är väldigt ovanligt att morden sker utomhus. Över 80% sker i någon av deras bostäder.
Citera
2021-10-22, 22:29
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Alla ni som tror/tror er veta att B håller sig undan av egen fri vilja, vad tror ni hon företog sig när C lämnat henne? Jag har själv inget uppslag alls utan skulle önska lite input.

Bra fråga. Ingen av de som tror att hon försvann av frivilja kom med någorlunda vettig hypotes hur hon kom från Oxie. Var hon kan vara nu?
De borde väl ha några tankar runt det
Citera
2021-10-22, 22:29
Medlem
Citat:
Vi vet inte om hon var otrogen, det är en tråds-teori utan riktig bakgrund (annat än qrazy vilket nja, inte så pålitligt när det är ”jag vet men säger inget”)

Men då är det ju den här svensken/araben som tagits upp här innan som är av intresse. Kanske han behandlade henne bättre och inte slog henne?

Ja, araben är mycket intressant. Om hon var otrogen med flera kanske även araben skall va misstänkt GM. Jag tror araber får slå kvinnor som är otrogna, eller bara gör nåt litet vardagsmisstag, som att krydda halal köttet för starkt. När skämt och sido, det är nog nån trafficking som maken (eller araben) sysslat med. BEa har upptäckt vad de håller på med. En trafficking kollega till GM (och kanske araben) har packat ner henne i skuffen och dratt till Moldavien. Varför Moldavien, antagligen för att det är ett land med noll koll. Hon hänger där ett tag inlåst av gänget som pysslar med trafficking. Hon slängde sin väska i Ystad i hopp om att nån skulle förstå att det barkat åt det hållet. Eller så fick hon en psykos som hon antagligen har i generna och hoppade i vattnet i hamnen i Ystad, rätt strömt där, lär glida ut mot Bornholm, ni vet ju hur det gick med danska båtsmannens offer, va skitsvårt å hitta liket……
Citera
2021-10-22, 22:56
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Är inte det definitionen av att bli svartsjuk? Oavsett om hon var otrogen eller ej.
Både män och kvinnor kan va svin, otrogna, odrägliga. Men det är sällan män dör av svartsjukedrama. Kvinnor gör det. Varför?
Det vore bra om du kan länka och vidmera det fetade för att tydliggöra att det inte är en otäck fördom som polariserar och skapar misstro till det motsatta könet?
Senast redigerad av Taggad 2021-10-22 kl. 23:18.
Citera
2021-10-22, 23:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hur vet du att hon åt p-piller? Hon kunde ha de i väskan sen länge utan att använda de.

Jag är rätt övertygad om att de kom till användning.

Hur vet du förresten att den "försvunna kvinnan" bara råkade ha de i väskan?

Normalt sett bär nog inte kvinnor med sig P-piller i en väska om de inte kommer till användning.

Det känns dessutom oerhört osannolikt att hon hade sex med sin make med tanke på deras bråk och osämja så då återstår nog bara teorin om en annan man som hon hade återkommande intim kontakt med 😎
Citera
2021-10-23, 02:02
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Haha som jag har påpekat ett flertal gånger så är det primära syftet med P-piller att stoppa ägglossning.

Jag har ingen partner sedan ett par år och använder fortfarande preventivmedel. Många använder dessa av helt andra skäl än bara att stoppa ägglossning, såsom mot pms, blödningar, osv

Det finns liksom sällan anledning att sluta med dem bara för man inte har sex.

Du verkar inte förstå detta trots att många skrivit det till dig.
Citera
2021-10-23, 02:09
Medlem
Citat:
Jag är rätt övertygad om att de kom till användning.

Hur vet du förresten att den "försvunna kvinnan" bara råkade ha de i väskan?

Normalt sett bär nog inte kvinnor med sig P-piller i en väska om de inte kommer till användning.

Det känns dessutom oerhört osannolikt att hon hade sex med sin make med tanke på deras bråk och osämja så då återstår nog bara teorin om en annan man som hon hade återkommande intim kontakt med 😎

Vad vet du om vad som finns i en kvinnas handväska? Inte mycket är min gissning.
Många gånger undrar jag mig själv då jag "skräpar ut den" 1 gång per månad max. Gamla kvitton man inte behöver, har själv gamla p-piller kartor jag påbörjat men inte ätit då jag glömt etc. Undrar vad mitt skåp hade sagt dig. Antagligen det värsta tänkbara.
Att/eller om B hade sex med C betyder inte att hon inte va rädd för honom samtidigt som hon var kär i honom. Sen kanske hon träffade någon ny som hon kände sig trygg med och därför orkade/vågade ta nästa steg. Vilket var att söka om skilsmässa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in