Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-20, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag uttryckte mig inte exakt. Exmannen var den som ansökte om skilsmässa.

Tack blev mycket förvirrad
Citera
2021-10-20, 06:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Tycker ni inte att det är konstigt att i väskan fanns det hennes bankkort och p-рiller, men saknades cigaretter och legitimation?
Hur kan du veta att det saknades cigaretter?
Jo, det är skumt att id saknas.
Citera
2021-10-20, 09:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Beata hade en bil, som hon lämnade till en bilverkstad för reparation. Var är bilen nu? Kunde hon åka till Polen genom Danmark och Tyskland? Beatas mamma sade att hon tror att Beata är vid livet. Varför tror hon detta? Kanske har Beata ringt till henne? Varför hittades väskan vid Ystad? Kanske för att alla tror att hon åkte till Polen?

Citat:
Tycker ni inte att det är konstigt att i väskan fanns det hennes bankkort och p-рiller, men saknades cigaretter och legitimation?

Citat:
Här finns det teorier att hennes man har en grävmaskin i sin firma. Men mannen lägger klinker och kakel. Så kunde han inte gräva henne när. Förlåt för min dålig svenska.
Lite ny information som verkar "inside". Tror du att hon håller sig undan frivilligt?
Citera
2021-10-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hennes mor i Polen vet nog kanske mer än hon vill säga, det känns som det iallafall.

Kanske har den försvunna kvinnan förbjudit morsan att berätta sanningen?

Intressant det där med bilen, kanske är Ystad ett villospår och hon tog bilen via Danmark och Tyskland?
Hennes mor visar upp foton av misshandeln på Beata.
Citera
2021-10-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur kan du veta att det saknades cigaretter?
Jo, det är skumt att id saknas.

Inte säkert hon hade leg med sig, inte ofta man behöver ett leg idag, ofta räcker ju bank id. om hon är rökare ligger ciggen i fickan inte handväskan skulle jag tro
Citera
2021-10-20, 11:53
Medlem
Bilder på tidigare misshandel av Beata https://www.facebook.com/100002009174604/posts/4622335077843419/?d=n
Citera
2021-10-20, 12:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Inte säkert hon hade leg med sig, inte ofta man behöver ett leg idag, ofta räcker ju bank id. om hon är rökare ligger ciggen i fickan inte handväskan skulle jag tro
Eftersom hon har bil, hade hon nog körkort på sig. Men, för all del, det kan också ligga i en ficka.
Citera
2021-10-20, 12:47
Medlem
Citat:
Hon har avverkat ett äktenskap i Polen innan hon kom till Sverige för att börja om på ny kula med ny gubbe.

Exmannen i Polen tröttnade väl helt på henne när hon stack utan att säga goodbye och ville skilja sig fortast möjligt?

Man undrar dessutom hur exmannen i Polen mådde efter sin tid med henne?
Hur mådde deras gemensamma barn efter att hon försvann? Märklig historia det där.

Tack och lov att du inte är polis ! Du saknar helt att vara objektiv, du är så otroligt enkelspårig att det nästan utvecklar sig till komedi 😆 Du måste se bägges sidor, både makens och Beatas….inte promenera
vidare på den smala vägen med skygglappar. Ingen av oss vet hur detta slutar men vi bör vara öppna för alla intryck och saker som skrivs. Du verkar totalt fastskruvad, lyssna är helt främmande för dig…..testa
det ska du se att världen öppnar sig !
Citera
2021-10-20, 12:53
Medlem
Man kan åka färja som passagerare i nån annans bil med biljett i falskt namn, det är bara chauffören som behöver visa id. Resten av resan kan man åka som Kalle Anka och betala med kontanter ombord. Vòila, ingen fan vet att du åkt om du vill ha det så.
Citera
2021-10-20, 12:55
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Bilder på tidigare misshandel av Beata https://www.facebook.com/100002009174604/posts/4622335077843419/?d=n

Usch, det där på näsan såg illa ut
Citera
2021-10-20, 13:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hennes mor visar upp foton av misshandeln på Beata.

Du såg kanske mitt förra inlägg?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman försvunnen, man gripen
Citera
2021-10-20, 13:16
Medlem
Citat:
Du såg kanske mitt förra inlägg?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman försvunnen, man gripen

Varför har du fastnat så hårt för att Beata inte är utsatt för brott? Vet du hur många kvinnor som råkar ut för dödligt våld årligen, framförallt när de vill lämna relationen?
Och ja jag vet att många kvinnor också är sjuka i huvudet men all fakta som läggs fram som talar för att hon är ett offer vill du köra över med egna fantasier? Bara nyfiken på varför
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in