Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men om vi är lite mer rättvisa här så bör C givetvis få stanna i Sverige med tanke på anknytningen till sonen.
Straffet bör nog också mildras med tanke på omständigheterna, dråp eller grov misshandel och vållande till annans död känns mer rimligt eftersom det exakta händelseförloppet är okänt, inte heller har dödsorsaken kunnat fastställas med säkerhet.
C har dessutom med överhängande sannolikhet ej gjort sig skyldig till grovt barnfridsbrott, det finns alltså ingen anledning att vara hämndlysten nu när Julen nalkas.
Men vad gäller gäller eventuellt skadestånd till sonen så förutsätter det att C döms för något han ej verkar vara skyldig till?
Cezary har ingen anknytning till O han vill inte ens träffa honom, jag gav dig källan till det förra veckan.
Cezary han ska betala ex antal tusen kronor i skadestånd om du nu läst domen.
Har du inte läst
Malmö Tingsrätts dom 2022-09-08 meddelad i Malmö.
Länk till Malmö Tingsrätts Dom:
https://delafil.se/0bfe83850cd0c256/...9f9993e03258a8
DOMSLUT
Brott som den tilltalade Cezary Ratzman döms för
1. Mord, 3 kap 1 § brottsbalken 2021-09-24
2. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2020-12-23 -- 2020-12-24[/i]
Åtal som den tilltalade frikänns från
Grovt barnfridsbrott, 4 kap 3 § 2 st brottsbalken i sin lydelse före 1 juli 2022 2021-09-24
Påföljd m.m.
Fängelse på livstid
Utvisning
Den tilltalade utvisas ur Sverige enligt 8 a kap 5 § utlänningslagen (2005:716) och förbjuds att återvända hit. Överträdelse av förbudet kan medföra fängelse i högst 1 år.
Skadestånd
1. Cezary Ratzman ska betala skadestånd till Grazyna Trawicka med 60 000 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 24 september 2021 till dess betalning sker.
2. Cezary Ratzman ska betala skadestånd till Oskar Ratzman med 60 000 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 24 september 2021 till dess betalning sker.
3. Cezary Ratzman ska betala skadestånd till Filip Mietki med 60 000 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 24 september 2021 till dess betalning sker.
4. Cezary Ratzman ska betala skadestånd till Jakub Mietki med 60 000 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 24 september 2021 till dess betalning sker.
5. Cezary Ratzman ska betala skadestånd till Aleksander Mietki med 60 000 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 24 september 2021 till dess betalning sker.
6. Cezary Ratzman ska betala skadestånd till Maksymilian Mietki med 60 000 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 24 september 2021 till dess betalning sker.[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av
Doiten
Du som i inlägg efter inlägg upprepar dig hela tiden, bara för dina upprepningar blir det inte sant.
Om du engagerar dig av fallet, varför bemödar du dig inte att hämta delar av de offentliga nyare handlingarna gällande barnen?
Hans son vill inte träffa honom och han är gammal nog för att bestämma de, ingen kan tvinga honom inte ens du.
Och nej jag tänker inte servera dig dokumenten.
Ta reda på fakta lägg av med dina försök till trådsanningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tack för att du fortsätter att engagera dig men samtidigt kan vi
begrunda detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Barby
Varför bråkar alla med varandra istället för att noggrant läsa dokumentet som en av forumdeltagarna lade upp? )
Det står svart på vitt att :
"O har bott med sin mamma, pappa och två äldre bröder. Alkohol har
varit vanligt förekommande i barnens liv. O har kännedom om alkohol
på ett icke-ålderadekvat sätt och har vittnat om att han och syskonen har koll
på att föräldrarna (!!!!) dricker sig till berusning, vilket han uppger sig ha påverkats av. Det har framkommit att O alltid lämnas och hämtas av sin
storebror i skolan ( !!!!) .
Stora brister i omsorgen, som ett regelbundet intag av
berusningsmedel ofta leder till, påtvingar många gånger barn att ta ett stort ansvar över syskon, föräldrar och vardagssysslor ".
Q.E.D!!! Båda föräldrarna drack och drack mycket!!! Barn tvingades ta hand inte bara om sig själva utan också om sina föräldrar.
Vi kan även addera detta som inte alls verkar ha påverkat några barn enligt den diplomerade "riskbedömarens" bedömning. Men det är tydligen skillnad på om män blir slagna jämfört med kvinnor.
Jag tror nog att både du, pöbeln i tråden och riskbedömaren skulle behöva gå en kurs i hur man inte uppträder som förälder och det gäller både mammor och pappor!
Som svar klistra du in ett eget skrivit inlägg med felaktig information från skribenten Barby som du gjort ca 100ggr istället för länken direkt från källan.
(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.
Vi skriver du, du menar du!
Vad är det som gör dig så irriterande på mig och "pöbeln"
Jag hoppas att du kan få stöd den 13/12 när hovrätten fastställer Tingsrättens dom och lägger till Grovt Barnfrids Brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Det som ligger i Din spoiler tror jag också var hur det gick till.
C verkar ha lätt att bli provocerad, går du inte åt det hållet jag vill så tyckte han att det är ok att strypa B och allt som nu följde därpå.
Synd att inte B fick in en riktig smäll på fyllegubben så han svimmade av i skogen och hon hade kunnat köra därifrån med sonen.
13:e blir en intressant dag, kan man hoppas på en dom som inkluderar: Mord, utvisning (helst direkt till Polskt fängelse) och mycket pengar utdömt till lille sonen (även om jag inte kan se hur C någonsin kommer att kunna slanta upp en krona).
Håller med dig @Tufsankatt tror inte heller mördaren Cezary kan betala ett
öre i skadestånd själv.
Lär bli att BO får kontakta Brottsoffermyndigheten för att få ut sitt skadestånd kanske.
Länk till Brottsoffermyndigheten
https://www.brottsoffermyndigheten.s...ng/skadestand/