Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-22, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Låt oss nu ta detta igen. En majoritet av USAs befolkning tror Joe Biden fuskat till sig Presidentposten.

Låt. Det. "Sunka". In. (Det är sunk att Joe är Prez).
Du inser att ingen tar detta påstående på allvar?
Citera
2022-02-22, 02:59
Medlem
Citat:
Ovan är ett långt inlägg bestående av ingenting. Förstår att dit hat förblindat dig.

Sedan andra hälften av 2021 tror en majoritet av Amerikaner att valet stals av Joe Biden. Över 35% av alla Demokrater tror också att valet är stulet. Hur får du detta till "extremhögern" ? Både märkligt och ologiskt.

Citat:
Ja enträgen vinner. Skillnaden är enkel Trump är segrare i valet 2020. Sanningen vinner till slut.

Fakta:

1. Förtroendet för Biden är idag det lägst uppmätta av någon President endast Nixon efter Watergate kommer i närheten.

2. En majoritet av Amerikaner tror Biden är illegitimt vald.

Allt detta på mindre än ett år.

Det är trist men tror generellt det är nyttigt för världen att se vad som händer när man lurar sig till Presidentposten. Vi är inne i en kraftig obalans pga detta.

Fortsättning följer, detta är definitivt inte över.

Tack för ditt svar Nixter. Respekt för det!

För att dina siffror om att ”över 35% av alla demokrater tror att valet var stulet” så är det numera knappt någon Republikan som tror detta. Detta är sensationella nyheter då Trumpen fortsatt inte han släppa detta och tvärt emot vad många från GOP önskar fortsatt försöker sälja in detta narrativ.

Enligt den senaste mätningen (jan ’22) om detta, den från Axios-Momentive så är det nu 40% av hela den amerikanska befolkningen som tror detta.

Detta är fortsatt höga siffror men på intet sätt sensationella. Trump har som sagt satsat hårt på att sälja in denna hans egen sanning till det amerikanska folket och då huvudsakligen de som är hans ”Die Hard supporters” och han är är duktig säljare, det skall ingen ta ifrån honom. Det finns ett gammalt uttryck om att allt kan säljas med mördande reklam, och detta gäller definitivt i detta fallet. Om något upprepas tillräckligt många gånger så börjar en andel av mottagarna av ett sådant budskap att tro att det är sant. Precis detta gäller med hänvisning till valfusktesen. Trots att det ännu ej har visats upp några bevis för ett sidan fusk. Trots att inget vak, genom alla tider, blivit då genomlyst som detta.

Svagheten med dig, och dina siffror, Nixter är fick att du väldigt sällan redovisar några källor och när du väl gör det då är det källor med kraftigt Bias. Därför får du acceptera att jag med hjälp av en källhänvisning, och dina siffror om 35% demokrater som tror på valfusk, helt enkelt konstaterar att;

Hela 95% av Republikanerna erkänner nu att Biden vann fair and square, helt utan valfusk!

Det är ju nämligen konsekvenserna av det du skriver.

More than 40% of Americans still do not believe that Joe Biden legitimately won the 2020 presidential election despite no evidence of widespread voter fraud, according to a new Axios-Momentive poll.

https://www.theguardian.com/us-news/2022/jan/05/america-biden-election-2020-poll-victory
Senast redigerad av Master.Palm 2022-02-22 kl. 03:16.
Citera
2022-02-22, 03:14
Medlem
Hundvisslarens avatar

Rasmussen Reports
@Rasmussen_Poll
“How likely is it that cheating affected the outcome of the 2020 presidential election?"

Majority, Likely: April 2021 - 51% ... Oct 2021 - 56%

DEM: Now 32% - Was 30%
IND: Now 54% - Was 51%
GOP: Now 84% - Was 74%
All Voters: 56% - Was 51%
https://townhall.com/tipsheet/rebeccadowns/2021/10/14/poll-majority-of-voters-believe-cheating-affected-outcome-of-2020-election-n2597481
Citera
2022-02-22, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren

Rasmussen Reports
@Rasmussen_Poll
“How likely is it that cheating affected the outcome of the 2020 presidential election?"

Majority, Likely: April 2021 - 51% ... Oct 2021 - 56%

DEM: Now 32% - Was 30%
IND: Now 54% - Was 51%
GOP: Now 84% - Was 74%
All Voters: 56% - Was 51%
https://townhall.com/tipsheet/rebeccadowns/2021/10/14/poll-majority-of-voters-believe-cheating-affected-outcome-of-2020-election-n2597481

Du redovisar siffror från den 14 oktober 2021 och från ett institut med erkänt kraftig Bias för Trump. Axios siffror är från januari 2022 och därmed aktuella.

Du har som vanligt fel hundpipparen och jag har rätt som alltid!
Citera
2022-02-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ingen är skyldig någonting. Men man har historik på hur du röstat, är du registrerad väljare är sannolikheten att du röstar på det parti du registrerar dig för mycket stor. +90%. Dvs har du lyckats registrera många väljare har du ett bra läge.

Historik på hur man röstat? När avskaffades valhemligheten i USA? Måste ha varit under Trumps 4 år?
I annat fall har man ju bara folks egna uppgifter att gå på om hur man tidigare röstat. Precis som jag ibland får den frågan i opinionsundersökningar. Men opinionsinstituten får ju förlita sig på att man svarar ärligt. Jag fick för några år sedan frågan om hur jag röstade 2002, alltså (då) för ca 15 år sedan. Jag svarade, men svarade jag rätt? Jag vet inte, jag minns inte hur jag röstade då. Jag vet vilken sida jag röstade på, men vilket parti kan så långt efteråt bara vara en gissning.

Citat:
Nu har ju åklagarmyndigheten i Arizona inte presenterat ett jota, så jag håller med dig om din fråga och ställer mig undrande om inte Brnovich är mutad av Demokraterna där.

Ännu en republikan som visat sig vara en RINO? Finns det några o-korrumperade republikaner kvar nu, utöver Trump själv?

Citat:
Vad avser decertifiera så rapar du ett mantra. Det går visst att decertifiera. Staten decertifierar de elektorer man sänt till DC, inte de som godkänts i senaten. Dessa skickas sen tillbaka till Staten. Det du glömmer är ju att när tillräckligt många stater gjort detta har Presidenten ingen makt. Ingen kommer lyssna på honom.

Du glömmer att du inte kunnat visat några belägg för dina påståenden. Presidenten är utsedd och allt en decertifiering kan åstadkomma är att undergräva presidenten politiskt. Vilket också du antyder att du nu vet, men därmed är en decertifiering fullständigt meningslös. En sådan kan förvisso kanske göra att presidenten känner sig tvingad att avgå, men då tar ju bara vicepresidenten över. Och av någon anledning så tvivlar jag starkt att den genomsnittlige Trump-supporten, om de skulle tvingas välja mellan (enbart) Biden och Harris, skulle föredra Harris

Sedan kan ju presidenten enligt författningen naturligtvis bli avsatt, men det har i så fall gjorts på andra grunder än decertifiering av elektorer. Och avsätts presidenten av t ex HD så är det återigen vicepresidenten Harris som tar över.
Citera
2022-02-22, 10:10
Medlem
siisters avatar
Efter att det gick åt helvete med bevis från Rudy Giuliani, Sidney Powell och Lin Wood, inget mål togs upp av SCOTUS, Lindell visade inte upp några pcap:s och Cyber Ninjas kunde bara säga "det här förstår vi inte, någon borde kolla närmare på saken" så är det alltså UNDERSÖKNINGAR som gäller nu! Vilken oerhörd succé.
Citera
2022-02-22, 10:39
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Efter att det gick åt helvete med bevis från Rudy Giuliani, Sidney Powell och Lin Wood, inget mål togs upp av SCOTUS, Lindell visade inte upp några pcap:s och Cyber Ninjas kunde bara säga "det här förstår vi inte, någon borde kolla närmare på saken" så är det alltså UNDERSÖKNINGAR som gäller nu! Vilken oerhörd succé.
Med tanke på att andelen väljare som förstår att Biden är en illegitimt valt president ökar stadigt, måste jag hålla med dig om att detta är en fantastisk succé.

Faktum är att jag tror att i takt med att väljarna blir alltmer desperata att bli av med den Demente, kommer vi se denna siffra öka än mer. Till slut bör det bli omöjligt för den Demente att sitta kvar. Men de har inte någon lämplig ersättare så vi får se var detta katastrofala presidentskap kommer sluta.
Citera
2022-02-22, 10:47
Medlem
Citat:

Men medge att det skulle vara intressant att få höra (eller läsa) åtminstone en plausibel teori om hur fusket gått till.

Självklart måste fusk i slutändan kunna bevisas, men det skulle ändå vara intressant att få se en teori om hur fusket gått till. För ett så gigantiskt fusk - flera miljoner röster - kan ju inte vara ett verk av flera miljoner olika individers olika individuella initiativ, utan det måste vara styrt och koordinerat på nåt sätt. Och har man en teori om hur fusket gått till, så har man ju i alla fall en hypotes man kan arbeta utifrån när man söker bevis. Istället för alla dessa ad hoc undersökningar där man bara hoppar från tuva till tuva utan någon form av orienteringsförmåga. Men det är väl för svårt att bygga en vettig teori, så man fortsätter varv efter varv. Och efter varje misslyckande skiftar man fokus och sätter sitt hopp till nästa undersökning. Om och om igen.

Jag tycker faktiskt att Logan och hans Ninjas i alla fall ska ha lite cred för sin insats i Arizona. Trots att Logan redan före undersökningen "visste" att de skulle kunna bevisa fusket, så medgav han efteråt att han och Ninjorna att de inte hittat något utan bara sett saker som möjligen borde undersökas ytterligare. Istället för att ljuga eller fabricera ihop något. Det ska Ninjorna ha heder av.

Så nu jag ser fram mot att Nixter eller Hundvisslaren kommer med en plausibel (och sammanhängande teori) om hur fusket gått till.
Citera
2022-02-22, 11:00
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men medge att det skulle vara intressant att få höra (eller läsa) åtminstone en plausibel teori om hur fusket gått till.

Självklart måste fusk i slutändan kunna bevisas, men det skulle ändå vara intressant att få se en teori om hur fusket gått till. För ett så gigantiskt fusk - flera miljoner röster - kan ju inte vara ett verk av flera miljoner olika individers olika individuella initiativ, utan det måste vara styrt och koordinerat på nåt sätt. Och har man en teori om hur fusket gått till, så har man ju i alla fall en hypotes man kan arbeta utifrån när man söker bevis. Istället för alla dessa ad hoc undersökningar där man bara hoppar från tuva till tuva utan någon form av orienteringsförmåga. Men det är väl för svårt att bygga en vettig teori, så man fortsätter varv efter varv. Och efter varje misslyckande skiftar man fokus och sätter sitt hopp till nästa undersökning. Om och om igen.

Jag tycker faktiskt att Logan och hans Ninjas i alla fall ska ha lite cred för sin insats i Arizona. Trots att Logan redan före undersökningen "visste" att de skulle kunna bevisa fusket, så medgav han efteråt att han och Ninjorna att de inte hittat något utan bara sett saker som möjligen borde undersökas ytterligare. Istället för att ljuga eller fabricera ihop något. Det ska Ninjorna ha heder av.

Så nu jag ser fram mot att Nixter eller Hundvisslaren kommer med en plausibel (och sammanhängande teori) om hur fusket gått till.

Väldigt många blev arga på Doug Logan för att han sa att han ville vara ärlig och kunde inte med gott samvete säga något om decertifiering av valet.

Och ja, det är verkligen svårt att få svar på frågan hur fusket gått till! "Läs i tråden, Google har censurerat, det har redan någon annan svarat på" är väl det mest vanliga. Alternativt en länk till något Russel Ramsland skrivit och missuppfattat.

Att det ska vara så känsligt att presentera bevis?
Citera
2022-02-22, 11:13
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiEarWaxxer
Här har du två nya genomgångar.

https://www.youtube.com/watch?v=_DMLXlZMlqI
https://www.bitchute.com/video/xqtGEzGwBV3q/

Så lägg nu minst ett par timmar på att "höra" en plausibel teori om hur fusket gått till.

Eftersom det här är en tråd för diskussion och inte länktips så bör du kunna förklara lite höjdpunkter från det du länkar.

Hur har valfusket gått till?
Citera
2022-02-22, 11:51
Medlem
Citat:

Ja visst är det spännande. Sekten som skrivit inlägg efter inlägg och förklarat varför man inte kan lita på opinionsinstitut och andra undersökningsföretag har nu gjort en total omsvängning och lägger all sin tillit till dessa. Men dock inte alla, utan bara de som stödjer deras narrativ.

Hundpipparen förkastar nu till och med Rasmussen när Bidens disapproval siffror förbättras och approvel siffrorna ökar hos den. Dessutom lyfter han siffror från mitten av 2021 i stället för att ta till sig aktuella undersökningar.

Det är inte lätt att tillhöra en sekt där den store ledaren förlorat hela sin trovärdighet.

Hela valfusk-konspirationen känns lite som den gamla barnsagan om Mäster Skräddare och rocken som skulle sys upp.

”… Vad bidde det då?
Det bidde ingenting…”

Det är där man befinner sig nu.

Edit: känns uttrycket; We gone win so much, you may even get tired om winning. And you’ll say please, please it”s too much winning! We can’t take it anymore”, igen? Ett uttryck myntat av historiens kanske största looser, Donald J. Trump.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-02-22 kl. 11:58.
Citera
2022-02-22, 13:32
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du kan ju inte mycket om detta. Registrerad väljare betyder ytterst mycket för resultatet. Inte minst Biden påpekar ju att nära 100% av hans registrerade väljare röstade på honom. Republikanerna har haft ett ökat antal registrerade väljare i många år jämfört demokrater i de swing states vi pratar om, bla Arizona. Detta gör givetvis mystiken kring Bidens vinster i dessa stater desto större.

Arizonas AG syntes med en mycket korrupt Demokrat från Arizona i helgen.

Vem är den mycket korrupta demokraten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in