• 1
  • 2
2021-09-25, 17:08
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skall den andra föräldern betala för en plats denne inte nyttjar?
Det är ju samma barn och tydligen var ju kontraktet skrivet så att de betalade halva var då kan man väll inte bara lasta över hela det på den andra personen.
Citera
2021-09-25, 17:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Det är ju samma barn och tydligen var ju kontraktet skrivet så att de betalade halva var då kan man väll inte bara lasta över hela det på den andra personen.
Jo det kan man. Har man separerat så betalar man för sin tid med barnet inte för den andres.
Citera
2021-09-27, 11:19
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Låter logiskt, man betalar för platsen och inte timmarna. Men de är snart stora nog att kunna var hemma dessa 2 timmar själva som tur är.

Hmm, är det verkligen smart att låta dem vara hemma helt?
Inte bara för att de inte kan vara med sina vänner men också för att ha någon sorts rutin innan de börjar förskoleklass.
Låter som en ganska stor förändring att gå från att vara hemma endast till att ha skolplikt.
Citera
2021-09-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Hmm, är det verkligen smart att låta dem vara hemma helt?
Inte bara för att de inte kan vara med sina vänner men också för att ha någon sorts rutin innan de börjar förskoleklass.
Låter som en ganska stor förändring att gå från att vara hemma endast till att ha skolplikt.

Fritids har man i skolan.
Citera
2021-09-27, 11:30
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Fritids har man i skolan.

Tack för att du rättade min förvirring!
Min hjärna blev uppenbarligen uppäten när någon smittade av sin förvirring över fritids på mig.
Dum som en sten är jag.

Jag skulle säga att pengarna är värt det så att barnen får leka med alla möjliga vänner innan hemgång.
Citera
2021-09-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Försökt googla på detta men jag har barnen på fritids 2 timmar per dag under 10 dagar per månad.
Får betala 1510 kr även ifall de inte går fullt ut.

Innan betalade jag 755 kr eftersom delad vårdnad, men nu har mamman sagt upp sin plats på fritids och nu får jag betala då hela summan på 1510 kr. Varför är systemet så här?

Vet att man betalar % för hushållets inkomst.
Varför betalar du fullt pris för maten om du inte äter upp allt på tallriken?
Citera
2021-09-28, 14:03
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Mellanmål och symbolisk summa. Tror detta så en person som behöver ha deras barn på fritids längre inte måste gå ekonomiskt back. Hade vissa barn som alltid var med på stängningen, men var dock mycket blandat. Vissa hade helt vanliga Svensson jobb och andra hade arbetarjobb.

Vill inte gå in alldeles för mycket i er uppfostran, men varför är dina barn bara 2 h på fritids?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in