2021-09-24, 20:47
Medlem
Sverige är kört, det är bara att inse det. Ju snabbare vi kan erkänna det, desto bättre.

- Skottlossningar och skjutningar nästan varje dag
- Flera rån och stölder varje dag
- Flera våldtäkter varje vecka
- Sprängningar varje vecka
- Bilbränder varje vecka
- Mobbning varje dag i skolor
- Fler drogmissbrukare för varje vecka
- Fler vapen än någonsin i cirkulation, ökning sker varje vecka
- Mer droger än någonsin i cirkulation, ökning sker varje dag
- Ungdomsrabatter och ett rättsystem som skiter i brottsoffren
- Kriminella börjar i allt yngre åldrar. Det är standard i vissa områden att 13 åringar bär vapen redan idag.
- Mottagande av papperslösa från alla världens hörn, utan någon som helst bakgrundskoll
- För höga skatter i alla län - ett samhälle klarar sig bra på 10-12% skatt, allt över det går åt skit
- Misslyckad sjukvård. Vårdköer i månader och en ökning i antalet läkare utan licens
- Ökning i brott av personer som är politiskt aktiva (misshandel, våldtäkter, skattebrott, m.m.)
- Bostadsbrist och köer i årtionden, med förtur till nyanlända. Helt orimliga priser på bostäder.
- För "vänsterdrivet" samhälle. "Färgade personer gör aldrig fel" är tankesättet.

Fördelar med att bo i Sverige/vara svensk:
- Möjlighet att resa till stora delar av världen utan visum
- Gratis utbildning (dock väldigt medioker)
- Svårt att bli hemlös (de som är sjuka kan lätt få bidrag, m.m.)
- Bra löner jämfört med många andra länder

Systemet är dock perfekt för att utbilda folk (som har viljan) gratis och sedan förbereda dom för en flytt utomlands. Svenskar har de bästa förutsättningar för att lyckas starta ett nytt liv i ett annat land. Lätt att få jobb (tack vare utbildningen) och att vi kan engelska, bra med startkapital för att köpa lägenhet/villa utomlands.

Så jag skulle rekommendera att ni alla som sköter er (aldrig drogat, gått ut med godkända betyg, några hundra tusen undansparat, betalat skatt) att flytta utomlands. Sverige är en båt som håller på att sjunka.

Ni har dock några val:
- Flytta utomlands och starta ett nytt & bättre liv
- Stanna kvar men segregera er någonstans ute i skogen där inga bor
- Stanna kvar men börja ta lagen i egna händer
- Stanna kvar och låtsas som att allt är frid och fröjd. Inga problem med Sverige.

Men en sak som är säker: Sveriges problem med kriminella går inte att lösa. Situationen kommer aldrig bli förbättras.

Har redan valt att flytta utomlands. Vi ses!
Senast redigerad av Cellfort 2021-09-24 kl. 21:11.
Citera
2021-09-24, 20:48
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Ses var?
Citera
2021-09-24, 20:50
Bannlyst
Problemen som massinvandringen medför finns i hela västvärlden. Stanna kvar och slåss för ditt land!
Citera
2021-09-24, 20:50
Medlem
Sverige är kört. Sjuka politiker och en kulturkrock. Vi svenskar drar oss undan medans invandrarna skriker och är hetsiga.

Varför kan vi Svenskar inte hålla ihop som vissa invandrare kan göra?
Citera
2021-09-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Ses var?

Just nu letar jag själv efter att ställe att bosätta mig i. Har rest runt de senaste åren, bor lite här och var - dock inte sattit min fot i Sverige på över 6 år nu (inget jag planera att göra igen). Har hittat en del guldklimpar: Luxembourg, Vietnam, Åland, Sydkorea, Danmark, Estland och Malta.

Letar vidare men har redan nu en susning om vart jag kommer bosätta mig/ha som hembas.

Jobbar online så det är ju självklart en fördel och ger mig möjlighet att flytta runt ("location independent").
Senast redigerad av Cellfort 2021-09-24 kl. 20:57.
Citera
2021-09-24, 20:53
Medlem
Det ligger i svensk natur att vara feg, konflikträdd och låta alla köra över dem så det finns inte så mycket att göra.
För flera hundra år sedan så var det nog inte så men nånting hände med svenne-banan. Trist för alla, Sverige var känt för att vara fridfullt och underbart. Allt kaos är svenskarnas fel. De tillåter mord, våldtäkter och misär.
Citera
2021-09-24, 20:55
Medlem
Att Sverige kommer utvecklas till ett europeiskt U-land är solklar.

Men den sanningen gör ont och är skrämmande, därför är det ett skydd att leva i förnekelse.

Är fan inte avundsjuk på kommande generationer där föregående generation spelat bort landet och lämnar över det i sämre skick än de själva en gång ärvt det.

Det räcker inte om ca 20-30% vill lämna över landet i bättre skick än de ärvt. När resterande inte vill, inte fattar.
Citera
2021-09-24, 21:00
Medlem
Dr.Sesams avatar
Tänker välja skogen. Trivs med den. Kanske görs en film om mig. Typ den siste mohikanen.
Citera
2021-09-24, 21:02
Medlem
ayymirants avatar
Varför tror du att jag pluggar ett asiatiskt språk för? För att det är kul?

Kinesiska tecken är segt att lära sig, spenderar timmar om dagen sedan ett halvår tillbaka. Har ytterligare ett par år kvar innan jag kan skiten på hyfsad nivå.
Citera
2021-09-24, 21:05
Medlem
Niggwards avatar
Flytta för 5 år sedan. Ja Sverige är bortom räddning. Vi får se vad som sker efter valet 2022. Utfallet avgör ifall jag bosätter mig permanent där jag är nu eller ej.
Citera
2021-09-24, 21:06
Medlem
Det finns miljoner människor i världen som bara kan drömma om de förutsättningar svenskar har när det kommer till att kunna flytta och bosätta sig utomlands. På så sätt är svenskar väldigt lyckligt lottade. Är du exempelvis från Indonesien, Serbien eller Mexiko kan du bara drömma om att flytta utomlands och starta ett nytt liv.

Studera färdigt, skaffa jobb och lägg undan så mycket som det bara går (helst i indexfonder). Försök spara undan 500,000 SEK och res sedan runt ett tag (billigt! - solsemester och en "semester" där man letar framtida hem är olika saker) och försök hitta ett land där man kan tänkas bosätta sig, som är säkert, låg/rimlig ("prisvärd") skatt, bra sjukvård och bra skola (om man har barn).
Citera
2021-09-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayymirant
Varför tror du att jag pluggar ett asiatiskt språk för? För att det är kul?

Kinesiska tecken är segt att lära sig, spenderar timmar om dagen sedan ett halvår tillbaka. Har ytterligare ett par år kvar innan jag kan skiten på hyfsad nivå.

Det finns några tusen tecken, men det kanske inte är nödvändigt att lära sig alla? Om du klarar av hälften så bjuder jag dig på en dyr flaska whiskey för att du förtjänar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in