Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Nu vill jag tro att du talar sanning, för det finns många fall där kvinnan ljuger och väldigt många fall där kvinnan helt onödigt hänger kvar vid misshandlande män. De männen är skitstövlar men jag tycker aldrig synd om kvinnan som bara stannar.
Om du nu talar sanning, så måste du bevisa hur han lever. Och jag antar att dina barn också ser problemen, för de är i den åldern? Så något av följande förslag är bäst:
Det sista kan vara riskabelt, men jag antar att han även berusad inte varit våldsam? Se tlll att telefonen de spelar in med laddar upp inspelningen omedelbart, även om han upptäcker det. Skulle han misshandla dem? Tja, då har du vunnit...
Ovan är mycket klokt.
Har barn med person med liknande beteende men han är lite för smart för att det ska komma upp till ytan.
Ser på pappret välanpassad ut och ytan är vacker.
Det gäller att visa på att han inte fungerar och då kan man inte gnälla på att barnen inte får fina kläder eller att de har för stränga regler hos honom. Jag är säker på att du inte gör det men jag är trött på kvinnor som tror en dålig pappa är den som inte gör som kvinnan säger och tycker.
Ett barn klarar att ha fula kläder och även att lägga sig tidigt vara kväll.
Det du måste hitta brister i omsorgen på en högre nivå. Att ligga full utslagen är naturligtvis det MEN du måste ha bevisen! Att du "vet" räcker inte (även om du är 100% säker, du måste kunna lägga bevisen på bordet och gå därifrån. Då kommer saker hända!
Socialtjänsten är oerhört försiktiga delvis pga att det är mycket smutskastning som tar upp socialtjänstens tid.
Och ja det är mest kvinnor som gör det...
Jag vet vad du går igenom går igenom samma sak med samma frustration!!