2021-09-24, 04:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Dåså, trivs du med kilona och kilona trivs med dig är det väl inget problem.

En av min sambos bästa vänner dog pga. fettmarelaterad problematik.

Morsan fick fettlever.

Så jag är inte direkt överseende med dom som sprider desinformation kring fetma.

Kalorier in, kalorier ut.
Svält är inte skadligt i kontrollerade former t.ex. Utan snarare hälsosamt.

Man kan ha kraftig benstomme också.

Citera
2021-09-24, 04:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
Så jävla störigt med dessa tankegångar. Varför i helvete bör du bry dig om andras fetma annat än att du påstår att det är en ekonomisk börda för dig? Se över samhället och kostnaderna så lär du förstå ett och annat.

Får din undersökning om vad som faktiskt kostar oss dig inte på bättre tankar är du bara ytlig bortom räddning. Varför störa sig på andra personers fläsk? Låter som du var en rund liten grabb som inte kan komma till sans med sin egen pannkaksfetma.

Men fettofetton brukar lukta illa, det är inte så trevligt.
Citera
2021-09-24, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Men fettofetton brukar lukta illa, det är inte så trevligt.

Där sitter du i dina mjukbyxor. Har en känsla av att du inte är på väg någonstans. Känner du dig verkligen bättre än fettona som såsar iväg till jobbet om en timme?

Även om du är en miljonär förstår jag fortfarande inte hatet eller irritationen över andras kroppsvikt.
Citera
2021-09-24, 05:04
Bannlyst
Citat:
Där sitter du i dina mjukbyxor. Har en känsla av att du inte är på väg någonstans. Känner du dig verkligen bättre än fettona som såsar iväg till jobbet om en timme?

Även om du är en miljonär förstår jag fortfarande inte hatet eller irritationen över andras kroppsvikt.

Jag har jobbat hela natten vad nu det har med saken att göra, vart har jag hatat på tjockisar?
Citera
2021-09-24, 05:08
Medlem
Citat:
Jag har jobbat hela natten vad nu det har med saken att göra, vart har jag hatat på tjockisar?

Har inte märkt av att FETTOFETTONA luktar särskilt illa. Kanske om dom är fet och efterbliven, men dom har du väl också något att säga om.

oooOoOO arbetarn kommer med sin valida åsikt?
Citera
2021-09-24, 05:10
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Dåså, trivs du med kilona och kilona trivs med dig är det väl inget problem.

En av min sambos bästa vänner dog pga. fettmarelaterad problematik.

Morsan fick fettlever.

Så jag är inte direkt överseende med dom som sprider desinformation kring fetma.

Kalorier in, kalorier ut.
Svält är inte skadligt i kontrollerade former t.ex. Utan snarare hälsosamt.

Känns som att det är tabu att kritisera fetma, är inte det jävligt konstigt?
Citera
2021-09-24, 05:11
Bannlyst
Citat:
Har inte märkt av att FETTOFETTONA luktar särskilt illa. Kanske om dom är fet och efterbliven, men dom har du väl också något att säga om.

oooOoOO arbetarn kommer med sin valida åsikt?

Tjejfettofetton har jag nog aldrig märkt av någon stank ifrån men killfettofetton har man gått förbi och känt hur dom luktar isch isch.
Citera
2021-09-24, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Känns som att det är tabu att kritisera fetma, är inte det jävligt konstigt?

Det är konstigt att marknadsföra fetma. Att kritisera fetma som om man vore en liten småpåve är patetiskt likväl som att avlägsna sig från en restaurang för att någon fem meter ifrån dig röker. Detta är problemet med välfärdssystem, ingen bryr sig om andra, dom vill helst bara styra. Låt folk äta sina cheeseburgare, röka och kröka sen röstar du ditt friska arma arsle för något som passar dig. Är du dum i huvudet?
Citera
2021-09-24, 05:20
Medlem
layvares avatar
Citat:
Det är konstigt att marknadsföra fetma. Att kritisera fetma som om man vore en liten småpåve är patetiskt likväl som att avlägsna sig från en restaurang för att någon fem meter ifrån dig röker. Detta är problemet med välfärdssystem, ingen bryr sig om andra, dom vill helst bara styra. Låt folk äta sina cheeseburgare, röka och kröka sen röstar du ditt friska arma arsle föinte bara dr något som passar dig. Är du dum i huvudet?

Men fetman påverkar ju inte bara dig själv utan även din familj.
Citera
2021-09-24, 05:22
Citat:
Asså du har inte hört talas om kraftig benstomme eller?

Ontopic: Nej så går jag inte omkring och tänker.

https://viktminskning.ifokus.se/disc...nstomme-en-myt!

https://m.facebook.com/stenhamragym/...60274134031406

https://www.livsportalen.se/diet/myt.../#.YU1EWCVeCEc

Skelettet motsvarar ca 14 -17% av kroppsvikten för en vuxen människa. En person på 70kg har då ett skelett som väger ca 10 – 12kg. En person som väger 100 kg har ett skelett som väger ca 14 – 17kg. Av 30kg viktskillnad är det alltså bara några få kg som består av benstommen. Benstommen behöver vara kraftigare om kroppen belastas hårt, så det finns en direkt koppling mellan mycket muskler och kraftigare skelett. Om man tränar så man får mycket muskler så ökar även skelettets vikt. Det finns dock ingen koppling mellan fett och kraftig benstomme.”

Kraftig benstomme är inte en ursäkt
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-24 kl. 05:26.
Citera
2021-09-24, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Men fetman påverkar ju inte bara dig själv utan även din familj.

JAG ÄR EJ FET.

Allt påverkar din familj. Lycka till att bli perfekt. Att någon är fet som fan betyder inte att dom skadar någon. Vad fan för tvkanaler kollar du på egentligen?

Du förstår att äta nyttigt och vara en tråkig jobbig jävel är minst lika påfrestande för anhöriga va?
Citera
2021-09-24, 05:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Feta bidrar mer till klimatförändringarna än normalviktiga då de äter betydligt mer, mer material till kläder, går åt mer bränsle att transportera dessa mm.

Att frivilligt tillåta sig bli fet utan att förändra sin livsstil tyder på dålig karaktär och självkontroll.

Feta är mindre produktiva på jobbet, utnyttjar sjukvården mer pga fetma relaterade problem så de är troligen en ekonomisk belastning för samhället.

Feta kvinnor brukar ofta använda stora mängder parfym vilket irriterar luktsinnet på oss andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in