Citat:
Ursprungligen postat av
Naturenslag
Verkar som att Elaine Eksvärld har tagit detta vidare till Moderaterna och det verkar som att lagen kommer börja gälla redan i Juni detta året . Plus att det står den är tryckklar redan 7:e April.
Personligen ser jag inget fel om båda vill oavsätt ålder på personen. Så länge man minst varit könsmogen 1-2 år ser jag inte problemet. Våldtäckt är redan olagligt och en samtyckes lag finns redan. Varför ändra på något som redan funkar ?
Det handlar bara om att vissa stör sig på det, lagar ska inte baseras på moral utan på vad som är rimligt.Om båda är med på det hela vad är probemet varför ska folk lägga sig i ?
Tror dessutom helt ärligt att både Elaine Eksvärld och Moderaterna skiter fullständigt i tjejerna under 18, det handlar mer om att dem inte gillar att tjejer i den ålder har tillgång till män dem inte har tillgång till och därför behöver dem ha någon form av makt för att själva må bättre.
Vad säger ni om detta ?
Moderaterna, som ju kallar sig för liberalkonservativa, bestämde sig för ett tag sedan att de har varit alldeles för liberala och att det är dags att fokusera mer på sin konservativa sida. Sedan dess har de kommit med mängder av idiotiska förslag.
Från att ha tagit allt det dåliga från nyliberalismen (men ignorerat de bra sakerna) så har Moderaterna nu istället börjat ta det allra sämsta från den amerikanska pseudo-konservatismen samtidigt som de helt ignorerar det som verkligen behöver göras, nämligen stoppa all invandring och skicka hem de som redan har kommit hit.
Fokus på helt fel saker alltså.
Moderaterna har gjort bort sig totalt. De kommer aldrig mer få min röst.
Från och med nu är det bara SD som gäller.