2021-09-23, 14:30
Medlem
rabbithearts avatar
Har precis sett Kalla Faktas "Svenska incels" som går ikväll men som redan nu går att se https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta-svenska-incels . Jag blir sorgsen snarare än förfärad när jag ser programmet. Jag vill inte fastna vid de extrema så kallade incels i USA och Storbritannien som begått hatiska brott och dödat i sin ilska gentemot världen och kvinnor, även om det är jävligt otäckt. Men de männen har sin ensamhet, sitt självhat, sin psykiska ohälsa och sitt kvinnohat gemensamt med "Kalle" och "Adam" i programmet Svenska incels. Jag fastnar särskilt för Adam och hans berättelse, den andre av de två svenska incels:en som reportern grävt fram genom att nästa sig in i forum för incels.

Det jag undrar är varför killar som Kalle och Adam förlägger sin psykisk ohälsa på yttre omständigheter och lägger över felet på kvinnor? Jag förstår att de söker efter en gemenskap och försöker stärka sin identitet, men det gör ju de flesta som upplever sig ensamma eller mår dåligt.
Kvinnor å andra sidan förlägger ofta skulden hos sig själva och ägnar sig åt självhat och självförebråelser, men lägger sällan felet hos hela manssläktets.

Jag har också perioder då jag mår dåligt och är isolerad, men om jag ägnar mig åt en stunds självrannsakan så kan jag ju ändå greppa att emotionell närhet är svårt för mig och att jag använder isolering som en slags skyddsmekanism för att slippa "ge mig ut" i det okända. Varför kan inte incels tänka bortom inceltankarna?

Jag vill inte förminska deras känslor och jag önskar att dessa killar fick varsin stor jäkla kram och framförallt så önskar jag att de fick prata med empatiska kvinnor eller män om hur livet och känslor kan vara och att kärlek och relationer inte bara "kommer" för rätt många individer. Vi är många kvinnor som inte heller "bara väljer".
Jag önskar också att empatiska män, som inte lockas av incelkulturen startade typ terapeutiska grupper för män, där män fick diskutera sina känslor kring ensamhet, självtvivel, självhat, självförtroende, utseendefixering, relationer och känslor utan att vara så rädda för att bli kallade omanliga eller för känsliga och där de kunde känna sig mindre ensamma.

Adam säger i serien att de inte vet var de ska vända sig och så är det säkert, och det har sannolikt blivit ännu värre med pandemin. Kvinnor pratar med varandra eller vänder sig till psykiatrin. Jag önskar att fler incels gjorde det också.
Senast redigerad av rabbitheart 2021-09-23 kl. 14:55.
Citera
2021-09-23, 15:03
Men vad är problemet? Alla andra åker till Pattaya. Varför gör inte Adam det också. Är han efterbliven får han skylla sig själv.

Vad exakt är hans problem? Kan inte psykiatrin skicka honom en månad till fittdjungeln så att han fort som fan får spruta ut sin stackars säd. Tömma i sin egen hand år efter år... Man förstår varför han mår dåligt.
Citera
2021-09-23, 15:07
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreAnard
Men vad är problemet? Alla andra åker till Pattaya. Varför gör inte Adam det också. Är han efterbliven får han skylla sig själv.

Vad exakt är hans problem? Kan inte psykiatrin skicka honom en månad till fittdjungeln så att han fort som fan får spruta ut sin stackars säd. Tömma i sin egen hand år efter år... Man förstår varför han mår dåligt.

Även om ditt inlägg är klassisk flashbackstandard, så vill han/incels förmodligen ha en relation med en kvinna och bli älskad, uppskattad och känna sig trygg, men finner det omöjligt.
Senast redigerad av rabbitheart 2021-09-23 kl. 15:15.
Citera
2021-09-23, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Även om ditt inlägg är klassisk flashbackstandard, så vill han förmodligen ha en relation och bli älskad, uppskattad och känna sig trygg.
Ursäkta men goddag yxskaft.
Om du verkligen tror så så är du en jäkla nöt. Du är totalt verklighetsfrånvänd. Adam vill knulla. Relation jovisst för att knulla men det går inte i Sverige. Inse det.

Allt period, over and out.
Citera
2021-09-23, 15:21
Medlem
shotacats avatar
Citat:

En inte allt för vågad gissning är att "Adam" är en autist, de brukar vara udda typer som gärna undviker sociala sammanhang där okända personer förekommer.
Citera
2021-09-23, 15:26
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
En inte allt för vågad gissning är att "Adam" är en autist, de brukar vara udda typer som gärna undviker sociala sammanhang där okända personer förekommer.
Jamen då passar ju Pattaya. Där kan han bara gå fram till vilken tjej som helst också kommer dom förstå vad han vill. Inga problem.
Finns billigare ställen för psyket att skicka honom. Det är det han behöver så försvinner hans autism.
Citera
2021-09-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Kvinnor å andra sidan förlägger ofta skulden hos sig själva och ägnar sig åt självhat och självförebråelser, men lägger sällan felet hos hela manssläktets.

Jo, alldeles för många skyller på hela manssläktet. Feminism kallas det och betraktas som något hedervärt i motsats till incelkulturen, när det i själva verket är två sidor av samma mynt.
Citera
2021-09-23, 15:55
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jo, alldeles för många skyller på hela manssläktet. Feminism kallas det och betraktas som något hedervärt i motsats till incelkulturen, när det i själva verket är två sidor av samma mynt.

Nej, det är det inte. Feminism är ett svar på de orättvisor som drabbat kvinnor eftersom män generellt är överordnade kvinnor i samhället relaterat till framförallt ekonomi, makt och inflytande. Incelkultur verkar samla män som känner sig bortvalda av kvinnor, har låg självkänsla och lägger sin frustration över att inte räcka till i att det är fel på kvinnor och därmed inte dem själva.

En kvinnlig motsvarighet vore en kvinna som känner sig bortvald, oattraktiv och hatar sig själv och därmed tror att alla män är enkelspåriga varelser, typ robotar utan förmåga att tänka och började jämföra världen med Matrix på ett onlineforum, samtidigt som de skrev våldsamma inlägg om män.
Senast redigerad av rabbitheart 2021-09-23 kl. 16:02.
Citera
2021-09-23, 15:57
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat

Det är ingen vågad gissning, det framgår både i mitt inlägg och i programmet. Ändå vågar Adam möta en journalist från TV4 och prata om det och menar att han blivit bortvald och dåligt behandlad av kvinnor. Hur har han mött dem om han undviker sociala sammanhang? Utgår han från typ tinder?
Citera
2021-09-23, 16:13
Vilken är lösningen för honom? Vad ska han göra? Jag föreslår seriöst att han åker. Gå inte i Sverige och härva. Finns ingenting här. Nått billigt ställe måhända.
Gambia... Hyr en lägenhet. Knulla hur mycket du vill. Daska dasen. Det kan Arbetsförnedringen betala. Rekreation. Reinfeldts arbetslinje. Fuck it!

Vad tjänar det till att såna här människor målar stolar, lär sig smida i järn eller köra motviktstruck på cp-ställen? Han vill inte det själv och ingen annan vill det heller. Är det lönt?
Citera
2021-09-23, 16:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Att föreslå en Thailandsresa, långhelg i Prag eller "äventyrsresa" i Berlin
funkar inte på killar som honom. Dom är så inne i sin egen självömkan och att må dåligt och att hata har
blivit deras reason for living. Sjukdomen har gått för långt helt enkelt.

Medicinering och terapi, för många livet ut.
Tragiskt och läskigt hur vissa insjuknar på bara 5-6 år.
Citera
2021-09-23, 16:42
Bannlyst
Dom kan ju börja med att sluta hänga på incelforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in