2021-09-23, 12:09
Medlem
Hur mycket pengar kan jag ta ut ur mitt bolag i form av bonus när jag är sjukskriven?
2021-09-23, 13:28
Medlem
Du får ta ut hur mycket lön du vill, det är du som bestämmer om det är ditt bolag. Glöm inte att betala skatt för det.
2021-09-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Du får ta ut hur mycket lön du vill, det är du som bestämmer om det är ditt bolag. Glöm inte att betala skatt för det.

Jo men min tanke var vad försäkringskassan kommer säga då? Jag får ju ej arbeta när jag är sjukskriven men jag behöver ta ut pengar från mitt bolag och då kanske jag kan ta ut bonus istället?
2021-09-23, 16:35
Medlem
Menar du utdelning?
2021-09-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriistiinaa
Jag får ju ej arbeta när jag är sjukskriven men jag behöver ta ut pengar från mitt bolag och då kanske jag kan ta ut bonus istället?

Visst får du arbeta när du är sjukskriven, om du kan. Det är inte tvingande att vara sjukskriven.
2021-09-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Visst får du arbeta när du är sjukskriven, om du kan. Det är inte tvingande att vara sjukskriven.

Nej jag ska givetvis inte arbeta när jag är sjukskriven men jag behöver få ut pengar från mitt bolag. Jag kan inte ta ut en lön men ev bonus
2021-09-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BelgarenBulgaren
Menar du utdelning?

Nej. Jag menar en sk bonus som man kan få för att det har gått extra bra för företaget eller jag presterat bra eller något.
2021-09-23, 23:33
Medlem
Citat:
Nej. Jag menar en sk bonus som man kan få för att det har gått extra bra för företaget eller jag presterat bra eller något.

Bonus är samma sak som lön, så förmodligen ingenting enligt försäkringskassan.
2021-09-23, 23:35
Medlem
Citat:

Ta utdelning
2021-09-24, 14:24
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Hur mycket pengar kan jag ta ut ur mitt bolag i form av bonus när jag är sjukskriven?

Ska du inte veta det om du driver ett företag?
2021-09-24, 14:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Det var ett väldigt tjat, fråga FK. Antagligen vill de dra av beloppet du betalar ut från dina sjukpengar. Du vill ju ha beskedet skriftligt från FK hur du skall göra för att inte riskera att bli av med sjukersättning, inte från någon anonym användare på Flashback. Det håller knappast i rätten när de drar in din sjukpeng för du har gått med lön (som du kallar bonus) samtidigt.
2021-09-25, 19:10
Medlem
Diablo1118s avatar
Tråd finns redan här:

(FB) Bonus från mitt företag när jag är sjukskriven

Denna låser vi /Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in