Många historier därifrån. Har bott 200 meter ifrån i 21 år nu och frekvent besökt området under denna tid. Drog upp en tråd för ett tag sedan då jag tipsade om att ett av husen var på väg att rivas och för de som ville var det bara att knalla in ner i katakomberna. Tyvärr inte längre möjligt.
Har några bilder på datorn hemma men befinner mig just nu i San Diego. Slänger upp dom så fort jag kommer hem.
Det mest creepy stället där är utan tvekan mathuset som ligger precis brevid stora kvinns. Tyvärr är det nu igenbommat (innan gick man in vid lastkajen), men fortfarande möjligt att komma in.... Supervidriga källarrum, toksnuskiga kolsvarta kylrum med tjocka aludörr samt massa otrevliga saker som ligger kvar utspridda runt om. (var dock 4 år sen jag var där inne sist)
Vet inte hur mycket av de underjordiska gångarna som är igenmurade nu. Förbindelsen mellan kvinns och mans är ju helt klart borta, men jag tror att man kan röra sig hyffsat obehindrat om man bara kommer ner i dom på respektive sida.
Lite storys...
Att Göring satt där är väl så känt att det inte ens behöver sägas.
Många gånger drog man förbi "bunkern" där 3 riktigt svåra fall satt kvar långt efter att sjukhuset lades ner. Ibland såg man Elisabeth (som alla berättade var sveriges farligaste kvinna och drog massor med historier om) vara ute och gå i den inhägnade buren. Några gånger minns jag att hon skrek att vi skulle köpa cigg åt henne.
Har även en kompis vars morsa växte upp i Älvsjö back in the days som har berättat att man tydligen från bra avstånd kunde höra skrik innifrån.
Har även några historier från UE på området men det kan vi ta senare, måste slagga nu.
*Edit*
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
En annan är också uppväxt i Älvsjö
Länge sen ?