Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-12, 11:52
  #1021
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Man får kallt räkna med att Peyman röjt alla svenska agenter som jobbar med särskild inhämtning. Då är deras arbete värdelöst.

Citat:
Ursprungligen postat av mrcountman
Precis. Det riktiga namnet på KSI är till och med hemligt. Nu har Ryssland en lista på alla Svenska infiltratörer.

Gud hjälp dem..
Vet inte om man ska skratta eller gråta åt eländet men den där arga gubben som skriver om villasvenskar har en poäng.
Citera
2022-11-12, 11:56
  #1022
Medlem
some1incyberspaces avatar
Från Twitter

https://twitter.com/andersjallai/sta...72866884280320

Anders Jallai @AndersJallai
Det är svårt att inte koppla den här historien till spionbröderna. Den äldre brodern tjänstgjorde på KSI när detta hände: Spionchef tog sitt liv - all hemligstämplades

https://www.expressen.se/kvallsposte...gstamplades-9/
Citera
2022-11-12, 11:56
  #1023
Medlem
Jag är nog sen på bollen men hur i hela friden kan SÄPO vara så hjärndöda att de släpper in iranier????


Det måste vara samma förbannade idioter som lät Dan Eliasson hållas.

Kan man inte bara ta och avskeda alla svagbegåvade byråkrater i SÄPOs ledning?

Jag blir så arg så att jag kokar…. Iranier i det hemligaste vi har?!!!!!

&@&@&&&& idioter!
Citera
2022-11-12, 11:56
  #1024
Medlem
otroligt intressant FUP
Citera
2022-11-12, 11:57
  #1025
Medlem
Hahahah alltså dessa bröderna har suttit och googlat "vilka får sitta på anstalt klass3".

Dom har också googlat typ hur en åklagare ska åtala.

Hur i helvete kan dessa två retards haft Sveriges typ mest hemligklassade och komplicerade arbeten? Känns ju som att det är två Samhallmedarbetare. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...inna-i-sverige

Verkar dessutom lämnat en drös bevis till höger och vänster. Helt jävla sinnessjukt. Är det inte riktigt skarpa genier som anlitas till dessa toppjobb och inte iranska flyktingar som inte ens vad en åklagare är och vad denne gör?!
Citera
2022-11-12, 12:02
  #1026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
I vart fall den äldre brodern ska vara född i Gottsunda (församling) men är det någon som har koll på vilken grundskola han gick i och utbildningar därefter? Finns inte i Gottsundaskolans kataloger vad jag kan se iaf.

Bodde i Gottsunda, inte född där.
Gick i Stenhammarsskolan låg- och mellanstadiet. Valsätraskolan i högstadiet.
Citera
2022-11-12, 12:08
  #1027
Medlem
Politice-Rectams avatar
Vad är poängen med de konstiga anteckningarna på Peyman Kias dator? Bilaga 191, sidorna 228 till 237. Finns det riktiga anteckningar bland anteckningarna men det går inte att se dem direkt?
Citera
2022-11-12, 12:08
  #1028
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3745
Bodde i Gottsunda, inte född där.
Gick i Stenhammarsskolan låg- och mellanstadiet. Valsätraskolan i högstadiet.

Som jag undrat förut i tråden.... vilket år bosatte de sig i Sverige?

Pendlade de till Iran eller har SVT fel i att den yngre är född i Iran 1987?
Citera
2022-11-12, 12:10
  #1029
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Att hata ovaxxad och hata ryss, det är liksom brödet och smöret för en etablissemangs-politruk i dagsläget. Du förutsätter att de anklagade faktiskt är spioner innan utredningen är klar, det tyder på att du är en av dessa rysshats-politruker som ser din chans att hata ryss.

Som jag skrev innan så hatar jag inte ryssar. Jag har många vänner i Ryssland som lider, samt även Ukrainska vänner som också lider. Jag lider med dem. Du blandar ihop det totalt. Läsförståelse saknas i din röriga hjärna. Hatet står du själv för. Det är ditt smör och bröd.

Utredningen är klar och åklagaren har väckt åtal. Vad är det som får dig att säga att utredningen ej är klar? Har du ingen aning om vad du skriver eller är du påtänd?

Det ligger i sakens natur att en hel del är hemligt, (men kommer att visas i domstolen) i den stämningsansökan som chefsåklagaren vid Riksenheten för säkerhetsmål lämnat in till Stockholms tingsrätt.

Jag anser för övrigt att åtalet är en aning tunt, men att iraniern har hanterat dokument han inte har tillåtelse att hantera, samt att de fann hemliga dokument hemma hos honom osv, gör att han minst blir dömd till åklagarens andrahandsyrkande, grov obehörig befattning med hemlig uppgift. Han kanske kommer undan Grovt Spioneri, och livstidsdom, men han kommer att få skaka galler beroende på vad som kommer fram i den hemliga delen. Att vi vet att det är Ryssland Iraniern spionerat åt och tagit emot och hanterat stora summor pengar av framgår. Adressaten är röjd men ingår i den hemliga delen av åtalet.

Vi får hoppas att bröderna blir mördade av medinterner på fängelset så att de ej kan ställa till med mer skada för Sverige.
__________________
Senast redigerad av trancas 2022-11-12 kl. 12:13.
Citera
2022-11-12, 12:11
  #1030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Extremisterna i Ukraina insisterade på att hata ryssar, se hur det gick för dem. Ryssbomberna faller på dem.

Ser mest firande i Kherson atm. Slava Ukraini
Citera
2022-11-12, 12:11
  #1031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Som jag undrat förut i tråden.... vilket år bosatte de sig i Sverige?

Pendlade de till Iran eller har SVT fel i att den yngre är född i Iran 1987?

Det vet jag inte.
Den äldre är väl född i Iran, den yngre i Sverige.
Citera
2022-11-12, 12:13
  #1032
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Som jag skrev innan så hatar jag inte ryssar. Jag har många vänner i Ryssland som lider, samt även Ukrainska vänner som också lider. Jag lider med dem. Du blandar ihop det totalt. Läsförståelse saknas i din röriga hjärna. Hatet står du själv för. Det är ditt smör och bröd.

Utredningen är klar och åklagaren har väckt åtal. Vad är det som får dig att säga att utredningen ej är klar? Har du ingen aning om vad du skriver eller är du påtänd?

Det ligger i sakens natur att en hel del är hemligt, (men kommer att visas i domstolen) i den stämningsansökan som chefsåklagaren vid Riksenheten för säkerhetsmål lämnat in till Stockholms tingsrätt.

Jag anser för övrigt att åtalet är en aning tunt, men att iraniern har hanterat dokument han inte har tillåtelse att hantera, samt att de fann hemliga dokument hemma hos honom osv, gör att han minst blir dömd till åklagarens andrahandsyrkande, grov obehörig befattning med hemlig uppgift. Han kanske kommer undan Grovt Spioneri, och livstidsdom, men han kommer att få skaka galler beroende på vad som kommer fram i den hemliga delen. Att vi vet att det är Ryssland Iraniern spionerat åt och tagit emot och hanterat stora summor pengar framgår. Adressaten är röjd men ingår i den hemliga delen av åtalet.

Vi får hoppas att bröderna blir mördade av medinterner på fängelset så att de ej kan ställa till med mer skada för Sverige.
Men de är väl inte dömda än så du går händelserna i förväg genom att kalla dem spioner? Men ja du har rätt i att jag vet inget om det här fallet, jag är bara allmänt skeptisk till rysshatarnas vilda anklagelser.
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2022-11-12 kl. 12:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback