• 1
  • 2
2006-06-06, 23:07
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Vilken är århundradets sommarplåga?

Visst var Dragostea din tei en sommarplåga!!

Visst var bailando en sommarplåga, som verkligen ekade i örona sommaren -98

Men mina vänner århundradets (menar 1900-talet) sommarplåga är

VAMOS Ā LA PLAYA med righiera från 1983. Den låten malde i öronen så pass mycket att den ynglade av sig i ett 10-tal verisioner. Sten&Stanley sjöng VAMOS Ā LA PLAYA oh oh oh oh oh...kom med oss till stranden..oh oh oh oh oh oh gillar speciellt syntarna i låten. Härlig tidig eurodisco. Låten spelades även in på Italienska, tyska, danska, finska ja på ett otal språk. Ingen annan sommarplåga toppar denna låt.
Citera
2006-06-07, 09:16
Medlem
Bloodstones avatar
Life is Life - Opus. Kan vara det värsta som nånsin smutsast ner sommaretern. Na na Na na NA..
Citera
2006-06-07, 09:41
Medlem
Pixel_Pimps avatar
Det är bara ta valfri låt av Per Gessle så har du sommarplåga så det räcker & blir över.
Citera
2006-06-07, 11:17
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Visst var bailando en sommarplåga, som verkligen ekade i örona sommaren -98

Den kom -97 och plågande oss samtidigt som idiotlåten Un, dos, tres, Maria av Ricky Martin.. Tog studenten det året och minns hur man hörde Bailando och Un, dos, tres Maria på varje diskotek.. Los del rios Macarena borde väl också passa under kategorin sommarplågor?

Men århundrades "äkta" sommarplågor står Per Gessle för.. Det är dött lopp mellan "Jag går och fiskar" och Sommartider (med Gyllene tider).
Citera
2006-06-07, 13:04
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone
Life is Life - Opus. Kan vara det värsta som nånsin smutsast ner sommaretern. Na na Na na NA..

visst var Life is life en plåga (tror låten hette Live is life) men ingen sommarplåga. Låten sjöngs för övrigt in av Vikingarna, hette då "Här är vi" och låg på svensktoppen ett tag nångång 1984-85.

VAMOS Ā LA PLAYA slår gessles alla sommarplågor just pga att VAMOS Ā LA PLAYA var en internationell hit som handlade om sol, sommar & värme =Sommarplåga och dessutom sjöngs på sol och värme-språket spanska. Dessutom måste en riktig sommarplåga yngla av sig i andra språkverisioner. Det gjorde "OZON" med Dragostea din tei. Den gamle discobögen Fancy sjöng in en engelsk verision av låten som aldrig slog i sverige...skönt det, för orginalet var ändå bäst.

Alltså nominerar jag dessa:

I) VAMOS Ā LA PLAYA
II) BAILANDO
III) OZON
IV) Lambada -inte att förglömma

Basse är snäll och bjussar på Vinnarlåten "Vamos a la playa" Lyssna och njut!!

http://rapidshare.de/files/22436302/...Playa.mp3.html
Citera
2006-06-07, 13:17
Bannlyst
Den värsta måste vara den där hej hej Monika, hej på dej Monika...två somrar sen om jag inte minns fel. Sen tror jag den där låten med Raymond och Maria eller vad fan de hette kom samtidigt. Två genomvidriga låtar som fick mig att slänga ut radion genom fönstret (jo, bokstavligen). Det har aldrig hänt förut.
Citera
2006-06-07, 14:03
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone

Den varsta laten som gjorts, jag far panikangest nar jag hor den.
Citera
2006-06-07, 14:39
Medlem
Ozis avatar
Calcutta, I am a taxi driver in Calcutta...
Citera
2006-06-07, 15:08
Medlem
Meanmachines avatar
2006. Boten Anna
Citera
2006-06-07, 15:32
Medlem
pentrys avatar
Sommaren i city, 1990 med tjejgruppen Troll! Nej förresten, den var ju riktigt charmig

Självklart är Life is Life med Opus århundradets sommarplåga. Kommer ihåg hur förbannat ofta den spelades sommaren 1985.

Edit - Ändring av årtal.
Citera
2006-06-07, 15:40
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Sommaren i city, 1990 med tjejgruppen Troll! Nej förresten, den var ju riktigt charmig

Angel hette dem. Troll körde Jimmy Dean.

Men som Basse säger så är en riktigt sommarplåga en låt på "jalla jalla" språk. Ingen fattar vad de sjunger, men alla gillar det
Citera
2006-06-07, 15:42
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Angel hette dem. Troll körde Jimmy Dean.

Men som Basse säger så är en riktigt sommarplåga en låt på "jalla jalla" språk. Ingen fattar vad de sjunger, men alla gillar det

Nejdu, det var visst Troll!

http://www.martylloyd.com/artist_t/t...ty_lyrics.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här