2021-09-19, 19:56
Medlem
indic0s avatar
Någon här som vet ungefär hur det är att jobba på ett bryggeri? Förekommer skiftarbeten eller är det förlagt dagtid? Stressigt eller lugnt? Är det kul? När jag googlar finner jag en del motsägelsefulla uppgifter om personalbehov.

Tacksam för svar.
Citera
2021-09-19, 21:09
Medlem
Aigiss avatar
Skulle gissa att det är som att jobba på vilken industri som helst, enformigt, tråkigt och hygglig lön. Skiftgång beror väl på hur mycket man har att göra. Mycket beror som vanligt på den specifika arbetsplatsen.
Citera
2021-09-20, 10:45
Medlem
ja, men det var längesedan.

på den tiden har vi oftast 2-skift (04.00 - 13 samt 13- 22.
sommaren så var det dygnet om.

efter de lade ner alla/de flesta småbryggerier så misstänker jag att det är dygnet runt nu för att nåå dessa stordriftsfördelar.. det är ju en uppstarts tid, då man väl stängt av värmen i pannorna.

Det var bara vi som bryggde som jobbade skift. Tappningspersonalen kunde köra nått extra skift på somrarna.

Mycket roligt jobb, som jag saknar.
Citera
2022-01-24, 01:48
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Skulle gissa att det är som att jobba på vilken industri som helst, enformigt, tråkigt och hygglig lön. Skiftgång beror väl på hur mycket man har att göra. Mycket beror som vanligt på den specifika arbetsplatsen.

Tror jag knappast, jag gissar på att det roligare än att hålla på med andra typer av industri. Lönen ligger väl på ca 28-29k innan skatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in