2021-11-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notyours85
Okej. Vet att det väckts ytterligare åtal mot M*ka också , utöver detta du skriver om och det "nya" som inträffade (som tråden handlar om).
Hade ju varit bättre om de klumpat ihop allt och kört samtidigt

Ja, jag vet inte om det går att stapla domarna typ på varandra om han blir dömd för flera brott olika tider. Hade man klumpat ihop dem och kört dem samtidigt hade han inte fått mycket mer än maxstraff och de "mindre allvarliga" brottens straff skulle ätas upp av de värre brottens straff. Men är osäker på vad som gäller om han blir dömd olika tillfällen för brott.
Citera
2021-11-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteElliz
Ja, jag vet inte om det går att stapla domarna typ på varandra om han blir dömd för flera brott olika tider. Hade man klumpat ihop dem och kört dem samtidigt hade han inte fått mycket mer än maxstraff och de "mindre allvarliga" brottens straff skulle ätas upp av de värre brottens straff. Men är osäker på vad som gäller om han blir dömd olika tillfällen för brott.

En person som redan sitter i fängelse och blir dömd(till fängelse) för ytterligare brott under tiden de sitter av tid får förlängt straff helt enkelt. Tyvärr så dras ju tiden de sitter häktade av, samtidigt som du bara behöver sitta 2/3 av tiden du blir tilldelad.
Citera
2021-12-05, 11:29
Medlem
Hörde på radion i fredags att åtal ska vara väckt nu. Hittar dessvärre ingen länk till inslaget
Citera
2021-12-05, 13:43
Medlem
Kan någon fixa fup?
Citera
2021-12-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashashaaa
Kan någon fixa fup?

Bara mejla TR men gissar att den kommer kosta för den som begär ut först. Man kan gratis läsa på plats i TR i Linköping.

Får hoppas MVT eller Corren köper FUP så det är fri lejd sen.
Citera
2021-12-05, 16:24
Medlem
Finns artikel på MVT men låst. Någon annan får dra in text från den för Flashback fungerar bara på mobilen för mig nu och orkar inte redigera där (blir varning vid kopiera o klistra in).
Citera
2021-12-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Bara mejla TR men gissar att den kommer kosta för den som begär ut först. Man kan gratis läsa på plats i TR i Linköping.

Får hoppas MVT eller Corren köper FUP så det är fri lejd sen.

Det ser ut som att åtminstone Corren har fixat fupen. I sin artikel så hänvisar de till polisförhör och de har med en bild ur fupen.
Citera
2021-12-06, 13:54
Medlem
Citat:
Det ser ut som att åtminstone Corren har fixat fupen. I sin artikel så hänvisar de till polisförhör och de har med en bild ur fupen.

Okej jag skickar mejl till TR o frågar 🙂
Citera
2021-12-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Okej jag skickar mejl till TR o frågar 🙂

Jag gjorde det och den lämnas bara ut i pappersform just nu och skulle kosta en hel del pengar. Får nog vänta lite till än.
Citera
2021-12-06, 17:28
Medlem
Citat:
Jag gjorde det och den lämnas bara ut i pappersform just nu och skulle kosta en hel del pengar. Får nog vänta lite till än.

Tack ändå för försöket!

Kostar den att få ut i pappersform också?
Citera
2021-12-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notyours85
Tack ändå för försöket!

Kostar den att få ut i pappersform också?

Japp! Det var just det. Den skulle kosta nånting på 700 kr att få ut i pappersform.
Citera
2021-12-06, 19:00
Medlem
Citat:
Japp! Det var just det. Den skulle kosta nånting på 700 kr att få ut i pappersform.

Aj fan. Hoppas den går att få ut digitalt snart då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in