2021-09-19, 15:41
Medlem
Hittar inte någon tråd om detta, och har varit väldigt tyst om detta i media.

Enligt en låst artikel i mvt så greps i fredags eftermiddag 2 män i Motala för synnerligen grov misshandel.

Utdrag från den låsta artikeln på Mvt :

"Två män misstänkta för synnerligen grov misshandel
Under fredagseftermiddagen häktades två Motalamän. Båda ska ha varit delaktiga i en synnerligen grov misshandel av en kvinna. En av männen är även misstänkt för ytterligare ett våldsbrott.

Det var på torsdagsmorgonen som en man i 40-årsåldern fördes till sjukhus med ambulans efter att ha utsatts för en grov misshandel i en lägenhet i Motala. Mannen ska ha blivit slagen i huvudet med ett tillhygge.

När polisen anlände till den utpekade brottsplatsen påträffades en man i dryga 30-årsåldern som efter förhör anhölls misstänkt för gärningen.

Men i samband med utredningen framkom även att en kvinna i bostaden, som polisen först trodde var ett vittne, också utsatts för brott. Där ska både den första gärningsmannen, men också ytterligare en man, vara inblandad. Båda togs in till förhör under torsdagen och de anhölls senare av åklagare.

Av häktningsframställan framgår att männen, på sannolika skäl, är misstänkta för synnerligen grov misshandel av kvinnan."

Enligt rykten som sprids i stan så ska männen ha klippt fingret av en tjej, filmat förloppet och sedan själva spridit filmen på nätet.

Har fått namn på båda misstänka GM, som till 99%stämmer. Den ena förekommer bla. som offer i tråden om Mordförsök i Motala förra året.

Men undrar om någon vet mer om händelseförloppet samt sitter på häktningsframställan?

Tycker också det är märkligt att det är väldigt tyst om detta i media samt polisens hemsida
Citera
2021-09-19, 15:47
Medlem
Ut med namnen (maskerade).
Citera
2021-09-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Ut med namnen (maskerade).

M*ka Sepp*nen

* i ä

P*erre K*rlsson
Citera
2021-09-19, 17:32
Medlem
Vem av dom var offret i mordförsöket?
Citera
2021-09-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teareyes
Vem av dom var offret i mordförsöket?

Den förstnämnda
Citera
2021-09-19, 18:22
Medlem
Men om kvinnan också är/var svårt skadad så skulle väl polisen direkt förstå att hon var ett BO?:

”Men i samband med utredningen framkom även att en kvinna i bostaden, som polisen först trodde var ett vittne, också utsatts för brott.” (från TS)
Citera
2021-09-19, 18:23
Medlem
Jag vet flera som sett filmen, där kvinnan tvingas visa upp sitt avklippta finger.
Mannen ska de enligt rykten misshandlats med en "köttklubba"
Citera
2021-09-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om kvinnan också är/var svårt skadad så skulle väl polisen direkt förstå att hon var ett BO?:

”Men i samband med utredningen framkom även att en kvinna i bostaden, som polisen först trodde var ett vittne, också utsatts för brott.” (från TS)

Hon kanske var rädd, och troligtvis påverkad. Förekommer en del missbruk bland de inblandade
Citera
2021-09-19, 18:25
Medlem
Tragiskt hur M*ka trampat snett, världens goaste kille, ”iallafall mot mig”
Hans bror gick bort för omkring 9 år sedan i en bilolycka.
Efter detta har det bara gått utför känns det som!
Blev chockad när ja fick se att han var involverad!
Skulle dock va intressant o få reda på vilka offren var.. förmodligen kända sedan tidigare också
Citera
2021-09-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notyours85
Hon kanske var rädd, och troligtvis påverkad. Förekommer en del missbruk bland de inblandade

Du har ju en klar poäng: om hon mist ett finger så lär hon nog, förståeligt, känna en viss rädsla för ytterligare våld etc.
Citera
2021-09-19, 18:38
Medlem
EllisBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreashak
Tragiskt hur M*ka trampat snett, världens goaste kille, ”iallafall mot mig”
Hans bror gick bort för omkring 9 år sedan i en bilolycka.
Efter detta har det bara gått utför känns det som!
Blev chockad när ja fick se att han var involverad!
Skulle dock va intressant o få reda på vilka offren var.. förmodligen kända sedan tidigare också

Har inte han suttit inne för just misshandel för ett antal år sedan? Han har alltid varit trevlig mot mig också, men har hört av andra i den kretsen att han kan flippa ur och bli väldigt aggressiv. Brukar se honom med jämna mellanrum, vandra omkring i området där han bor, och han ser inte precis ut att må bra.

Är också nyfiken på vilka offren är, någon som vet?
Citera
2021-09-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EllisBell
Har inte han suttit inne för just misshandel för ett antal år sedan? Han har alltid varit trevlig mot mig också, men har hört av andra i den kretsen att han kan flippa ur och bli väldigt aggressiv. Brukar se honom med jämna mellanrum, vandra omkring i området där han bor, och han ser inte precis ut att må bra.

Är också nyfiken på vilka offren är, någon som vet?

Jo jag har hört lite också!
De är väl både det ena och det andra preparatet som vandrar igenom kroppen dessvärre!
Men som sagt, oftast oerhört snäll, och bilden jag har haft har ju mer varit att han oftast inte stör någon!

Den andra GM däremot, har jag aldrig hört ett positivt ord om. Har sett honom några gånger, men har inte riktigt koll på vem han är..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in