2021-09-19, 15:36
Medlem
OlePs avatar
Jag har så länge jag kan minnas hatat Skellefteå. Jag hatar vägarna, arkitekturen, stadskärnan, Järnvägsgrillen, Skellefteå AIK, dialekten, inaveln och lukten. Jag tror att jag hatar allt med den stan. Detta tror jag att jag delar med många norrlänningar. Detta välgrundade hat. Sedan jag var liten har jag alltid spottat över axeln när jag kört igenom denna genomfartsstad/by. Hatet ligger liksom i ryggmärken.

För någon månad sedan träffade jag en tjej via Tinder. Hon har alla de där egenskaperna som jag så länge har sökt: snygg, inte smartare än mig och tjänar mindre än mig. Vi har hängt ett par gånger och jag känner att hon kan vara the shit. Men det finns ett problem. Hon kommer från Skellefteå och hon är stolt över det. Detta kom givetvis inte fram förrän nyligen. Hon pratar om att ta med mig på hockeymatcher och äta Carlskrove. Hon verkar vilja bli tillsammans och pratar om att träffa familjen.

Vad fan ska jag göra? Ska jag dumpa henne pga ursprung eller ska jag köra på och ljuga för familj och bekanta om att hon kommer från Luleå? Kommer det att hålla i längden? Annars känns det ovärt att smutsa ner mitt rykte.
2021-09-19, 15:38
Bannlyst
väx upp !!!

kärlek växer inte på träd liksom , så att ta vara på när det händer är rätt viktigt

2021-09-19, 15:39
Medlem
Klassiskt dilemma som många norr- och västerbottningar ställts inför. Tror det kan vara svårt att få det att fungera i längden, men man vet aldrig. Ge kärleken en chans!
2021-09-19, 15:40
Medlem
sebastian66s avatar
Bli singel gå inte på hockey eller sammankomster.
Håll dig i skogen och satsa på dina egna rötter tänk på ryktet.
Det finns mycket inavel som inte talas om. Jobba hemifrån så slipper du ens träffa folk.
Dom kanske kommer från skåne och håller på Skelleteå.
2021-09-19, 15:41
Medlem
Paatiences avatar
Hör du inte hur dumt det låter?! Dumpa såklart!

2021-09-19, 15:55
Medlem
Varför hörde du inte på hennes dialekt vars hon kom ifrån?
Nu har du hittat något med Skellefteå som du gillar.
Kommer era barn få sex tår på varje fot?
2021-09-19, 16:12
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleP
Jag har så länge jag kan minnas hatat Skellefteå. Jag hatar vägarna, arkitekturen, stadskärnan, Järnvägsgrillen, Skellefteå AIK, dialekten, inaveln och lukten. Jag tror att jag hatar allt med den stan. Detta tror jag att jag delar med många norrlänningar. Detta välgrundade hat. Sedan jag var liten har jag alltid spottat över axeln när jag kört igenom denna genomfartsstad/by. Hatet ligger liksom i ryggmärken.

För någon månad sedan träffade jag en tjej via Tinder. Hon har alla de där egenskaperna som jag så länge har sökt: snygg, inte smartare än mig och tjänar mindre än mig. Vi har hängt ett par gånger och jag känner att hon kan vara the shit. Men det finns ett problem. Hon kommer från Skellefteå och hon är stolt över det. Detta kom givetvis inte fram förrän nyligen. Hon pratar om att ta med mig på hockeymatcher och äta Carlskrove. Hon verkar vilja bli tillsammans och pratar om att träffa familjen.

Vad fan ska jag göra? Ska jag dumpa henne pga ursprung eller ska jag köra på och ljuga för familj och bekanta om att hon kommer från Luleå? Kommer det att hålla i längden? Annars känns det ovärt att smutsa ner mitt rykte.

Det här är ju en extremt vanlig psykologisk grej som är typ ett mänskligt drag ... alla är ju såna i alla världsdelar och det är inget annat än tribalism .

om det är att du är från fel håla i norrland så kan det istället vara att du växer upp i fel maoristam på nya zeeland ..

det är en av de sjuka aspekterna med mänskligheten och vi bör röra oss ifrån tänket med så stor medvetenhet vi kan.

släpp det och försök tänk vettigt
2021-09-19, 16:13
Medlem
Citat:

Snacka om ängslig snubbe om tjejen måste ha lägre lön och intelligens. Dunning Kruger gör nog att du ändå inte kan avgöra om tjejen är smartare än dig
2021-09-19, 16:13
Medlem
Citat:
Lägg av. Jag kommer från Luleå.

Med tanke på din känsla för det hela, så tror man att du kommer från Skellefteå. Vill du verkligen framstå att du inte kommer därifrån. Så var än bättre människa, än den du beskrev dig själv nyss.
2021-09-19, 16:18
Medlem
CC75s avatar
Nu har du väldens chans att utveckla dig själv och dina vänner. Att lyfta er inskränkta blick och se saker utanför boxen och växa upp och bli riktiga män. Ta den!

// CC
2021-09-19, 16:21
Medlem
Melmiums avatar
Citat:

Dumpa! Jag hade aldrig kunnat dejta en Djurgårdare, jag vet hur du känner :P
2021-09-19, 16:28
Medlem
Åhhh ts, du är sådär fint lantis-kär och skapar tråd som ska vara lite charmigt halvtrollig! Som du kanske ska visa henne för att du vill att hon ska se att du är kul?
Jag hejar på er, kör hårt. Grattis
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in