Citat:
Ursprungligen postat av
Machiavelly
Finns det några studier gjorda på ämnet? Typ i hur stor utsträckning sockerkonsumenter även får cancer? Gäller det även t.ex. aspartam och andra former av sötadditiv som finns i t.ex. Cola Zero och andra icke-sockerdrycker?
Det finns säkert forskning i ämnet att få tag på via t ex LCHF-fantaster. Otto Warburg var väl redan på 30-talet ute med denna sanning och fick nobelpriset (dock tror jag inte för detta just) men han var väl ingen vanlig tyckande sne-seglare vad jag förstått. Att cancerceller drar till sig socker vill jag minnas är något som används vid röntgendiagnostik - men jag erkänner villigt att jag är inte så där insatt i forskningsläget, då jag var mera påläst för ett antal 10 år sedan och nu kör på de resultat jag fick i mina kost-val utan att direkt komma ihåg de bakomliggande undersökningarna. 100 %-igt säkert är det dock inte, då jag själv har cancer i prostata-körteln. Men det märkliga är att jag ganska så ordentligt kan styra mina regelbundna PSA-tester med hjälp av vad jag äter. Slarvar jag för mycket åker PSA-värdet upp, och är jag strikt får jag ner det. Så helt tossigt verkar det ju inte vara...